Αυτές τις παγωμένες μέρες, πολλοί κάτοχοι μοντέλων με θερμικό κινητήρα, «έμειναν» από μπαταρία. Βλέπετε, η μπαταρία χάνει μέρος της απόδοσής της λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών. Ειδικά αν ο οδηγός κάνει μια σειρά λαθών, η μπαταρία ενδέχεται να έχει χάσει πιο γρήγορα από το αναμενόμενο την ενέργειά της. Ποια είναι όμως αυτά τα λάθη;
Μένουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από μπαταρία;
Ελάχιστες έως μικρές διαδρομές
Να έχετε στο μυαλό σας, πως οι μικρές διαδρομές, τόσο σε απόσταση, όσο και σε διάρκεια κάνουν ζημιά στη μπαταρία. Τα συνεχή «άναψε-σβήσε» συμβάλλουν στην αποφόρτισή της. Αλλά το σημαντικότερο είναι πως δεν της δίνουν το χρόνο να φορτίσει. Ειδικά μάλιστα αν γίνεται χρήση των προβολέων, ή του κλιματισμού. Χρήσεις που καταναλώνουν αρκετό ρεύμα.
Ακούσια κατανάλωση ενέργειας
Φυσικά δεν αναφερόμαστε στην περίπτωση που ο οδηγός ξέχασε τα φώτα ανοιχτά. Μιλάμε για καταναλωτές ενέργειας που δεν βάζει το μυαλό σας, όπως βύσματα 12 Volt από εξωτερικές συσκευές και αξεσουάρ. Η πλειοψηφία αυτών «τραβάει» ρεύμα ακόμα και με σβηστό κινητήρα. Για το λόγο αυτό καλό είναι να αποσυνδέετε αυτές τις συσκευές.
Τι να ελέγχετε στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σας;
Μεγάλα διαστήματα ακινησίας
Το να αφήνετε ακίνητο το όχημά σας για μεγάλο διάστημα, είναι μια κίνηση που «αδειάζει» αργά αλλά σταθερά την μπαταρία. Αν λοιπόν πρόκειται να παρκάρετε το αυτοκίνητό σας για καιρό, καλό είναι να αποσυνδέσετε τη μπαταρία. Μια άλλη λύση είναι να συνδέετε τη μπαταρία ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε μηχάνημα φόρτισης ώστε να παραμένει φορτισμένη.
Δώστε προσοχή στις λεπτομέρειες
Αν τα φώτα σας τρεμοπαίζουν ή η μίζα δεν γυρίζει όπως πρέπει, τότε τα πράγματα δεν είναι καλά. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να δείτε την τάση της μπαταρίας. Αν είναι κάτω από 12,6 Volt, τότε θα πρέπει να τη φορτίσετε. Επιπλέον, όσο είναι δυνατόν προσπαθήστε η μπαταρία να μην είναι εκτεθειμένη σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Αν για κάποιο λόγο το αυτοκίνητο παραμείνει για καιρό ακινητοποιημένο, καλύτερα αφαιρέστε τη και αποθηκεύστε τη στο σπίτι.