Ποια ζητήματα αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα;

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί περίπου 14 εκατομμύρια ανθρώπους μόνο στην Ευρώπη, άλλα 8 εκατομμύρια στις ΗΠΑ και 5 στην Κίνα.

Ακούστε το άρθρο

Η επιδημία της COVID-19 είχε σημαντικό αντίκτυπο στη λειτουργία πολλών σημαντικών τομέων της παγκόσμιας οικονομίας. Μεταξύ των οποίων και την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η αύξηση της περιόδου παράδοσης καινούριων αυτοκινήτων, η επιβράδυνση της παραγωγής. Αλλά και η έλλειψη πρώτων υλών και η αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων, αποτελούν, πλέον, βασικά ζητήματα του κλάδου.

Και όλα αυτά σε μία περίοδο όπου χαρακτηρίζεται από την στροφή στην ηλεκτροκίνηση και από το ντόμινο των εξελίξεων που έχει επιφέρει.

Η αυτοκινητοβιομηχανία παίζει σημαντικό ρόλο στο ΑΕΠ πολλών χωρών

Ο αριθμός των ατόμων που απασχολείται στην αυτοκίνηση και στις διάφορες βαθμίδες παραγωγής, πώλησης, συντήρησης και μεταφοράς εξαρτημάτων και ανταλλακτικών γύρω από το αυτοκίνητο, είναι τεράστιο, ενώ η οικονομία που δημιουργείται γύρω από αυτήν παίζει σημαντικό ρόλο στο ΑΕΠ πολλών χωρών.

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί περίπου 14 εκατομμύρια ανθρώπους μόνο στην Ευρώπη. Άλλα 8 εκατομμύρια στις ΗΠΑ και 5 εκατομμύρια στην Κίνα.

Οι περιορισμοί λόγω της πανδημίας είχαν ως αποτέλεσμα το κλείσιμο αρκετών εργοστασίων, σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις και οικονομικές ζημίες σε πολλές εταιρείες που μέχρι τώρα ήταν εύρωστες οικονομικά.

Τα στοιχεία της αυτοκινητοβιομηχανίας ανά τον κόσμο

Η αυτοκινητοβιομηχανία στη Μ. Βρετανία, για παράδειγμα, συρρικνώθηκε έως και 29% σε μόλις ένα χρόνο. Σύμφωνα με ορισμένες αναλύσεις, η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη θέλει πολλά χρόνια για να φτάσει στο μέγεθος του 2019.

Αντίθετα, η αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα σημείωσε μικρότερες απώλειες, με ρυθμό παραγωγής 48,9 αυτοκινήτων ανά λεπτό. Στις Ηνωμένες Πολιτείες το ποσοστό παραγωγής είναι 20,7 αυτοκίνητα και στη Γερμανία 8,9 αυτοκίνητα. Ως εκ τούτου, η κύρια πρόκληση για τα επόμενα χρόνια θα είναι η αναδιοργάνωση της παραγωγής, καθώς η πανδημία έχει αφήσει βαθύ σημάδι στις προσδοκίες και τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Τι συμβαίνει με την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών;

ebike

Οι αλλαγές συμπεριφοράς, ως προς τις μετακινήσεις, που επέφερε η πανδημία

Η προφανέστερη επίδραση της πανδημίας στις μεγάλες πόλεις ήταν η μαζική μετατόπιση από τα δημόσια μέσα μεταφοράς στο ιδιωτικό αυτοκίνητο, μοτοσικλέτα ή ποδήλατο.

Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς η χρήση μεμονωμένων μέσων μεταφοράς δημιουργεί πολύ μικρότερο κίνδυνο μόλυνσης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της McKinsey, η μικροκινητικότητα είναι μια πολύ αναπτυσσόμενη τάση για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο στόχος της μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 50% έως το 2030, είναι εφικτός, μόνο εάν υπάρξουν περίπου 6 εκατομμύρια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επί του παρόντος, υπάρχουν λιγότερα από 225.000 σημεία φόρτισης, με το 70% των σημείων να είναι σε τρεις μόνο χώρες. Την Ολλανδία, τη Γαλλία και τη Γερμανία.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα το μέσο επίπεδο εκπομπών από τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να μειωθεί. Ειδικότερα, κατά 37,5% έως το 2030. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αναθεωρηθούν και να εφαρμοστούν νέα μέτρα για να επιταχυνθεί η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.

Τέλος, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε και την προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών για αύξηση της χωρητικότητας των μπαταριών. Τη μείωση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και  του συνολικού βάρους τους.

Ο τελευταίος παράγοντας θα έχει ως συνέπεια την μείωση των εκπομπών ρύπων και την αύξηση της αυτονομίας. Έτσι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι περισσότερο προσιτά με μεγαλύτερο σεβασμό προς το περιβάλλον, από όλους μας.

abb_img