Τέλος για το Mini Clubman

Σταματά οριστικά η παραγωγή του Mini Clubman μετά από 17 χρόνια κυκλοφορίας στην αγορά, ώστε να δημιουργηθεί χώρος για το Aceman.

Ακούστε το άρθρο

Σταματά οριστικά η παραγωγή του Mini Clubman μετά από 17 χρόνια κυκλοφορίας στην αγορά, ώστε να δημιουργηθεί χώρος για το Aceman.

Η Mini αναδιαμορφώνει το εργοστάσιο της στην Οξφόρδη, ώστε να κατασκευάζει τα ηλεκτρικά Aceman and Cooper από το 2026. Έτσι το Mini Clubman μένει στην ιστορία, αφού η παραγωγή του σταματά. Ουσιαστικά το μοντέλο θα αντικατασταθεί από το αμιγώς ηλεκτρικό Aceman.

Το Clubman κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2007 ως μια Station Wagon έκδοση του Mini hatchback. Mε μια χαρακτηριστική κατακόρυφα χωρισμένη πίσω πόρτα. Η κατασκευή του γινόταν στο εργοστάσιο της μάρκας στην Οξφόρδη στο Cowley από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, ως μέρος της αναβίωσης ολόκληρης της γκάμας της Mini.

Τώρα θυσιάζεται στο βωμό της κατασκευής του crossover Aceman και βενζινοκίνητων εκδόσεων του νέου Cooper με τρείς και πέντε πόρτες, καθώς και μιας έκδοσης cabrio.

MINI Aceman: Δοκιμές πριν το ντεμπούτο του

Τα μοντέλα θα παράγονται μέχρι το 2030, που το εργοστάσιο θα στραφεί σε 100% παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Μάλιστα αυτό θα συμβεί μετά από μια συνδυασμένη επένδυση 600 εκατομμυρίων λιρών από τη μητρική εταιρεία BMW και την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου. Σύμφωνα με πληροφορίες τα χρήματα θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για την επέκταση του φανοποιείου, την κατασκευή νέας περιοχής για εγκατάσταση μπαταριών και νέες εγκαταστάσεις logistics στην Οξφόρδη και στο Σουίντον.

Ποιό είναι το Mini Clubman

Η δεύτερη γενιά του αναγεννημένου Clubman ήρθε το 2015. Και υιοθέτησε τα στρογγυλά φώτα ημέρας του Mini, ένα χαρακτηριστικό που υπάρχει ακόμα και σήμερα. Ταυτόχρονα άφησε τις ασυνήθιστες πίσω πόρτες για ένα πιο συμβατικό σχήμα. Ενώ παρουσιάστηκε μια έκδοση John Cooper Works με 302 ίππους.

Το Clubman έχει κυκλοφορήσει με διάφορους κινητήρες κατά τη διάρκεια των σχεδόν 20 ετών της παραγωγής του. Όταν παρουσιάστηκε είχε από βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων έως πετρελαιοκινητήρα 2,0 λίτρων, με εξατάχυτο μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Αργότερα προστέθηκαν τα κιβώτια επτά και οκτώ σχέσεων, με το πρώτο να είναι διπλού συμπλέκτη.

Η κατάργηση μοντέλων για να ανοίξει ο δρόμος για την ηλεκτρική εποχή δεν είναι κάτι νέο. Έτσι σταμάτησε και η παραγωγή του Ford Fiesta, πριν λίγο καιρό. Για να αρχίσει η παραγωγή του ηλεκτρικού crossover Explorer.

abb_img