Tesla: Πόσο εξασθενεί η μπαταρία μετά από 322.000 χιλιόμετρα;

Η Tesla έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία, τα οποία αφορούν την χωρητικότητα της μπαταρίας ενός μοντέλου της, μετά από 322.000 χιλιόμετρα.

Ακούστε το άρθρο

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια στη ζωή μας και έχουν ταράξει για τα καλά τα δεδομένα της αυτοκίνησης. Μάλιστα, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό του αγοραστικού κοινού έχει πλέον πειστεί με τις αρετές τους. Ωστόσο, μία από τις πιο γνωστές κατασκευάστριες εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι σε παγκόσμιο επίπεδο η Tesla. Επιπλέον, θα λέγαμε ότι είναι η μάρκα της οποίας το όνομα πλέον έχει σχεδόν συνδεθεί με τον όρο «ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Φυσικά, αρκετοί είναι ακόμη οι πολέμιοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ πολλοί είναι οι δύσπιστοι σχετικά με την αντοχή τους στο χρόνο. Πιο συγκεκριμένα, σε κάθε συζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα η ερώτηση είναι μία και συγκεκριμένη: «Πόσο θα αντέξει η μπαταρία τους;» Τώρα, η Tesla παίρνει τον λόγο, ανακοινώνοντας την αντοχή των μπαταριών των προϊόντων της, έπειτα από πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα.

Ακόμη πιο φθηνά τα Tesla στην Ελλάδα!

Tesla: Πόσο εξασθενεί η μπαταρία μετά από 322.000 χιλιόμετρα;

Τελικά σε τι ποσοστό «πέφτει» η χωρητικότητα της μπαταρίας ενός Tesla;

Η αμερικάνικη φίρμα δημοσίευσε σχετικά στοιχεία, στο πλαίσιο της ετήσιας αναφοράς για το 2022, εν ονόματι «Impact Report». Ειδικότερα, η αναφορά αυτή αποτελεί τον απολογισμό της Tesla, σχετικά με το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα που αφήνουν τα αυτοκίνητά της. Εκεί, δήλωσε ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών μοντέλων της, χάνουν μόλις το 12% της χωρητικότητάς τους μετά από 322.000 χιλιόμετρα. Μάλιστα, σύμφωνα με τον πίνακα που δημοσίευσε, η παραπάνω αναφορά αντικατοπτρίζει την επίδοση των μπαταριών των Tesla Model S και X.

Tesla: Ο «Μεγάλος Αδελφός» είναι εδώ και μας… βλέπει

Συγκριτικά με την ίδια αναφορά της προηγούμενης χρονιάς, τα αποτελέσματα είναι σε σχεδόν ίδια επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, τότε η Tesla είχε δηλώσει ότι η πτώση της αποδοτικότητας ήταν της τάξεως του 10%. Μάλιστα, η εταιρεία ανέφερε ότι θεωρεί το νούμερο των 322.000 χιλιομέτρων ως ένα όριο ζωής ενός κοινού αυτοκινήτου στις Η.Π.Α. που πάει για… πέταμα. Άρα, με αυτόν τον τρόπο, δηλώνει ότι τα μοντέλα που κατασκευάζει έχουν πολύ μεγαλύτερη αντοχή. Παράλληλα, αναφέρει ότι ο ιδιοκτήτης ενός νέου Tesla δεν θα μπει στη διαδικασία αλλαγής μπαταρίας στο μέλλον.

Οδηγώντας ένα Tesla Model 3… ανάποδα!

Οι δηλώσεις της μάρκας σχετικά με την απόδοση των μπαταριών:

«Τα χιλιόμετρα ενός οχήματος είναι ένας από τους παράγοντες που “παίζουν” ρόλο στη μείωση της χωρητικότητας. Επιπλέον, η ηλικία της είναι επίσης ένας πολύ σημαντικός παράγοντας. Πιστεύουμε, ότι οι μικρότερες χιλιομετρικές αποστάσεις είναι πιθανό να αντιπροσωπεύουν τον αντίκτυπο που έχει η ηλικία.

Ωστόσο, η μεγαλύτερη αυτονομία είναι αποτέλεσμα υψηλής χρήσης, επηρεασμένη ενδεχομένως λιγότερο από την ηλικία της μπαταρίας. Οι επιδόσεις των νεότερων χημειών, που δεν αναφέρονται σε αυτά τα στοιχεία, μπορεί να διαφέρουν. Σκοπεύουμε να επεκτείνουμε την ποσότητα των δεδομένων που αποκαλύπτουμε, μόλις αυτά είναι επαρκή».

abb_img