Test Drive || BMW i4 M50: Ηλεκτρική… αστραπή 544 ίππων!

Δοκιμάζουμε την BMW i4 M50, το ηλεκτρικό Gran Coupe με τη μοναδική εμφάνιση, τη δύναμη των 544 ίππων και τη ροπή των 795 Nm.

Ακούστε το άρθρο

Όταν για πρώτη φορά σε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της BMW βλέπεις το γράμμα «Μ» τότε είσαι σίγουρα σε καλό… δρόμο. Οι 544 ίπποι της BMW i4 M50 και οι μοναδικές επιδόσεις κυριολεκτικά από το μηδέν, συναρπάζουν.

Το πρώτο σοκ το βιώνεις, απλά παρατηρώντας το γερμανικό μοντέλο. Το απίστευτο μπλε χρώμα, σήμα κατατεθέν του Μ Division, αλλά και οι θηριώδεις τροχοί των 20 ιντσών, περιστρέφουν πολλά… κεφάλια. Μόνο οι πιο… μυημένοι θα καταλάβουν ότι μιλάμε για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, λόγω της απουσίας των εξατμίσεων από τον πίσω διαχύτη.

Test Drive || BMW iX: To μέλλον της αυτοκίνησης είναι εδώ!

Test Drive || BMW i4 M50: Ηλεκτρική... αστραπή 544 ίππων!

Εσωτερικό… ποίημα για την BMW i4 M50

Η προσεγμένη εικόνα συνεχίζεται και στα ενδότερα της ηλεκτρικής BMW. Η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία, όπως και η συναρμογή. Το σύστημα iDrive είναι νέο και έχει τοποθετηθεί για πρώτη φορά στην i4. Αποτελείται από δύο οθόνες τοποθετημένες σε μία ενιαία κυρτή επιφάνεια. Σε αυτήν, ο πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 12,3 ιντσών και η οθόνη πολυμέσων 14,9 ιντσών. Όπως αντιλαμβάνεστε ο οδηγός απολαμβάνει πλούσια πληροφόρηση!

Η θέση οδήγησης είναι επίσης κορυφαία, με πλήθος ρυθμίσεων ώστε να βολευτεί κάθε σωματότυπος. Το petrolhead σκηνικό συμπληρώνουν τα αλουμινένια πεντάλ, οι ζώνες ασφαλείας με τα χαρακτηριστικά χρώματα του M Division, αλλά και τα σηματάκια Μ σε αρκετά σημεία, όπως στο τιμόνι και στα καθίσματα. Παρά τον σπορτίφ χαρακτήρα της, η BMW i4 M50 θα φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ενήλικες με τον διαθέσιμο όγκο για τις αποσκευές τους να αγγίζει τα 470 λίτρα.

Πανίσχυρη σε όλες τις περιστάσεις η i4 M50

Η πανέμορφη BMW i4 Μ50 παίρνει κίνηση από δυο ηλεκτροκινητήρες υψηλής απόδοσης BMW M eDrive. Ο ένας κινεί τον εμπρός άξονα και ο άλλος τον πίσω, με την συνδυαστική ισχύ να αγγίζει τους 544 ίππους και η ροπή τα 795 Nm, με επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport Boost.

Αυτή η μέγιστη ισχύς είναι διαθέσιμη για 10 δευτερόλεπτα με τις επιδόσεις απλά να κόβουν την ανάσα. Με το launch control ενεργοποιημένο, το… στομάχι κολλάει κυριολεκτικά στο κάθισμα, τα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 3,9 δευτερολέπτων, ενώ το κοντέρ τερματίζει στα 225 χλμ./ώρα. Υπό κανονικές και καθημερινές συνθήκες, ο οδηγός έχει διαθέσιμους στο δεξί του πόδι, 476 ίππους και 730 Nm ροπής.

Η BMW iX5 Hydrogen είναι στο… δρόμο!

Τα ηλεκτρικά μοτέρ αντλούν ενέργεια από τη συστοιχία μπαταριών που είναι σε ειδικά διαμορφωμένη θέση, με καθαρή χωρητικότητα 80,7 kWh. Το νούμερο αυτό εξασφαλίζει αυτονομία 512 χιλιομέτρων με την εργοστασιακή κατανάλωση να είναι στα 18,4 kWh/100 χιλιόμετρα.

Όσο για την φόρτιση, κάτι παραπάνω από 8 ώρες αρκούν με χρήση Wallbox και ισχύ 11 kW. Βέβαια, η BMW i4 M50 είναι σε θέση να φορτίσει ακόμα και με 205 kW. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να φτάσει από το 10% της μπαταρίας στο 80% σε μόλις 10 λεπτά.

Test Drive || BMW i4 M50: Ηλεκτρική... αστραπή 544 ίππων!

Στο δρόμο απλά… ζωγραφίζει

Η BMW i4 M50 είναι ικανή να σε συντροφεύσει σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς σου. Σε πάει με απόλυτη ηρεμία από το σπίτι στο γραφείο μετ’ επιστροφής, καθώς και με την ίδια άνεση στην αγαπημένη σου ορεινή διαδρομή να «γράφεις» τις στροφές με γωνίες που ξεπερνούν τη φαντασία.

Τα αμορτισέρ τους μπορεί να είναι είτε παθητικά, είτε ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Για να μην σας πήξουμε με περισσότερα τεχνικά κρατήστε αυτό: Η ανάρτηση της BMW i4 M50 «απορροφάει» κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος και η καμπίνα μένει ατάραχη από τις κακοτεχνίες.

Το BMW Group Hellas στο The Ellinikon Experience Park

Test Drive || BMW i4 M50: Ηλεκτρική... αστραπή 544 ίππων!

Στον αυτοκινητόδρομο, με υψηλές ταχύτητες στο κοντέρ και το πρόγραμμα Comfort επιλεγμένο, όλα κυλούν σε ρυθμούς fast forward. Αλλά πάντοτε με ησυχία και ασφάλεια. Στις στροφές, με το πρόγραμμα Sport η i4 M50 μεταμορφώνεται. Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή και οι κλίσεις του αμαξώματος σχεδόν μηδενίζουν.

Παραμένει φιλική στο όριο ακόμα και με τα ηλεκτρονικά συστήματα στο off. Στην πραγματικότητα, παρά την ένδειξη «DSC off», τα ηλεκτρονικά παραμένουν σε επιφυλακή και επεμβαίνουν διακριτικά. Στις στροφές και με αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ, θα σας ενθουσιάσει η υπερστροφική ρύθμιση, αλλά και η απουσία υποστροφής.

Για να μην μακρηγορούμε, η BMW i4 M50 είναι ένα το ηλεκτρικό μοντέλο που θα σε κάνει να χαμογελάς κάθε στιγμή της ημέρας. Και αυτό είναι κάτι σπάνιο, ειδικά με τα σημερινά δεδομένα της αυτοκίνησης.

Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος

abb_img