Test Drive || Cupra Born 231 PS e-Boost: Η νέα εποχή!

Δοκιμάζουμε το αμιγώς ηλεκτρικό Cupra Born με το πακέτο e-Boost, το οποίο εκτοξεύει την ιπποδύναμη στους 231 ίππους.

Ακούστε το άρθρο

Οι περισσότεροι λάτρεις του αυτοκινήτου έχουν ταυτίσει το όνομα Cupra με άφθονη ιπποδύναμη και… βενζίνη. Οι εποχές άλλαξαν όμως! Η Cupra, ανεξάρτητη πλέον από τη SEAT, έχει μπει για τα καλά στην ηλεκτρική εποχή. Και το Cupra Born είναι η απόδειξη! Εμείς το δοκιμάζουμε με το πακέτο eBoost, το οποίο προσθέτει 27 επιπλέον ίππους στον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων, φτάνοντας τους 231 ίππους συνολικά.

Αρχικά, είναι γεγονός ότι το Cupra Born τραβάει τα βλέμματα. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, ήμασταν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Και όχι άδικα, καθώς οι Ισπανοί έχουν πάρει ένα αμάξωμα 2 όγκων και του έχουν δώσει ανεξάντλητο δυναμισμό.

Αποκτήστε το Cupra Born με νέο προνομιακό επιτόκιο 4,9%

Test Drive || Cupra Born 231 PS e-Boost: Η νέα εποχή!

Το εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αλλά και με την τονισμένη εισαγωγή αέρα, με πλαίσιο σε χάλκινη απόχρωση. Προφανώς, εντυπωσιάζει και το τρισδιάστατο λογότυπο Cupra. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζει η εντυπωσιακή λωρίδα LED, η οποία ενώνει τα 2 LED φωτιστικά σώματα.

Όμορφο και ταιριαστό με τον χαρακτήρα του Born, είναι και το σπόιλερ στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας. Δένει αρμονικά με την οροφή και συνδράμει στην επίτευξη του εξαιρετικού αεροδυναμικού συντελεστή που αγγίζει το 0,27 cd.

Παράλληλα, το Cupra Born πατάει στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί εξαρχής για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Επιπλέον, σε επίπεδο διαστάσεων, το Cupra Born έχει μήκος 4.322 χιλιοστά, το πλάτος αγγίζει τα 1.809 χιλιοστά και το ύψος τα 1.537 χιλιοστά. Τέλος, το μεταξόνιο φτάνει τα 2.765 χιλιοστά.

Και το όνομα αυτού… Cupra Raval!

Άνετο και σύγχρονο το εσωτερικό του Cupra Born

Άριστες εντυπώσεις αφήνει και η καμπίνα του Cupra Born, με τους Ισπανούς να έχουν δώσει την απαραίτητη προσοχή στη λεπτομέρεια. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 2 οθόνες. Η μία αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων και η άλλη, με διαγώνιο 12 ιντσών, είναι στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας για τον έλεγχο τόσο του infotainment, όσο και γενικότερα για το αυτοκίνητο.

Ναι, απαιτεί εξοικείωση, αλλά μόλις… συνδεθείς μαζί της, απολαμβάνεις το πόσο απλοποιεί τη ζωή σου. Για την ιστορία, μόνο τα χειριστήρια για τον κλιματισμό θα τα προτιμούσαμε αυτόνομα. Επίσης, τα μαλακά υλικά στην πλειοψηφία τους και η άριστη συναρμογή, μαρτυρούν ότι το Cupra Born θα αντέξει στον χρόνο.

Εμείς ενθουσιαστήκαμε και με τις φινετσάτες επενδύσεις, καθώς και με τη στήριξη των εμπρός καθισμάτων, τα οποία προσφέρουν και μασάζ! Τέλος, υπάρχει μεγάλη αίσθηση ευρυχωρίας για τους επιβάτες, όπως και στον χώρο αποσκευών, των 385 λίτρων.

Σχεδίασε μόνος σου το Cupra DarkRebel

Test Drive || Cupra Born 231 PS e-Boost: Η νέα εποχή!

Ο ηλεκτροκινητήρας του Born έχει e-Boost

Η Cupra προσφέρει το Born σε 3 εκδόσεις μπαταρίας, με χωρητικότητα 45 kWh, 58 kWh και 77 kWh και ισχύ 150 PS, 204 PS και 231 PS. Η έκδοση της δοκιμής μας με την μπαταρία των 58 kWh, έφερε το πακέτο e-Boost, το οποίο… δυναμώνει τον κινητήρα των 204 ίππων. Η συνολική ισχύς αγγίζει τους 231 ίππους και η ροπή τα 310 Nm.

Πέρα από την αυξημένη δύναμη το πακέτο e-Boost διαθέτει μεγαλύτερης διάστασης τροχούς και μεγαλύτερα εμπρός φρένα. Οι 231 ίπποι εκτοξεύουν το αμάξωμα των 1.811 κιλών στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα.

Επιπλέον, η κατανάλωση του Born, αγγίζει σε μεικτές συνθήκες τα 20 kWh/100 χλμ., ενώ μία ρεαλιστική αυτονομία σε μεικτές συνθήκες αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα. Βέβαια σε αστικό περιβάλλον και με αποτελεσματική εκμετάλλευση της ανάκτησης, η κατανάλωση πέφτει ακόμα και στις 18 kWh/100 χλμ.! Σε ότι αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας, σε φορτιστή 11 kWh χρειάζεται 6 ώρες και 15 λεπτά για να πάει από το 0 στο 100%. Σε φορτιστή 120 kWh, η μπαταρία από εντελώς άδεια, πάει στο 80% σε 35 λεπτά.

Cupra Tavascan: Το όνειρο που έγινε πραγματικότητα

Σπορ αίσθηση και σταθερότητα στον δρόμο

Όπως ήδη αναφέραμε, το Cupra Born πατάει στην πλατφόρμα ΜΕΒ. Αλλά συγκριτικά με το… συγγενικό Volkswagen ID.3, η ανάρτηση του Born χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά εμπρός και 10 χιλιοστά πίσω.

Το set up της ανάρτησης είναι ελαφρώς πιο σφιχτό συγκριτικά με το ID.3, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θυσιάζει την άνεση. Η κίνηση περνάει στους πίσω τροχούς, ενώ η κατανομή βάρους είναι 50% εμπρός και 50% πίσω. Από τα συγκεκριμένα στοιχεία, αντιλαμβάνεστε πόσο απολαυστικό είναι το Cupra Born στον δρόμο.

Ο Sebastien Loeb στο τιμόνι του Cupra Tavascan XE

Test Drive || Cupra Born 231 PS e-Boost: Η νέα εποχή!

Το Cupra Born είναι η… ηλεκτροκίνηση

Η αυτοκίνηση άλλαξε και η Cupra με το Born πραγματοποιεί θεαματική είσοδο στην ηλεκτρική εποχή. Τέλος, για τους ενδιαφερόμενους η τιμή του Cupra Born ξεκινάει από τα 41.900 ευρώ. Δεν είναι λίγα, ούτε και υπερβολικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Και σίγουρα τα αξίζει και με το παραπάνω! Μία νέα εποχήγεννήθηκε και το λέει και το όνομα της: A new Cupra is Born!

Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος

abb_img