Test Drive | | Hyundai Ioniq 6: Ένα διαφορετικό Sport Sedan με περγαμηνές

Η ηλεκτρική ναυαρχίδα με την ονομασία Ioniq 6, είναι πιο πρόσφατη προσθήκη στο ηλεκτρικό χαρτοφυλάκιο της Hyundai.

Η ηλεκτρική ναυαρχίδα με την ονομασία Ioniq 6, είναι πιο πρόσφατη προσθήκη στο ηλεκτρικό χαρτοφυλάκιο της Hyundai.

Στην εποχή μας είναι αρκετά σπάνιο να βλέπουμε σε κάποιο νέο μοντέλο ένα αμάξωμα που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Την ώρα που οι δρόμοι κατακλύζονται από SUV και από μικρότερα αυτοκίνητα που δείχνουν όμοια μεταξύ τους, το Ioniq 6 ξεχωρίζει. Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο εμφανισιακά. Αλλά σχεδόν σε κάθε πτυχή του μοντέλου των 4,85 μέτρων και 2,1 τόνων.

Όμορφο, βραβευμένο και κάτοχος ρεκόρ

Το Ioniq 6 έχει ήδη κερδίσει τον τίτλο «Παγκόσμιο αυτοκίνητο της χρονιάς» για το 2023, παίρνοντας την σκυτάλη από το Ioniq 5 που κατέκτησε τον ίδιο τίτλο το 2022. Και έχει εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής, 0,21 (με τις στάνταρ ζάντες 18 ιντσών) κάτι που αποτελεί ρεκόρ.

Στο τελευταίο συμβάλλουν πολύ η αεροδυναμική μάσκα με 2 ενεργά flaps στο κάτω μέρος, οι ειδικής σχεδίασης αεροδυναμικές ζάντες και το επίπεδο πάτωμα. Ασφαλώς δεν λείπουν στοιχεία που συναντάμε και σε άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπως τα αναδυόμενα χερούλια στις πόρτες.

Σύμφωνα πάντως με τον σχεδιαστή, Simon Loasby, το Hyundai Ioniq 6 αποτελεί μια αναφορά στο streamlining, πρώιμη αεροδυναμική τάση της δεκαετίας του 1930. Εμείς πάντως διακρίναμε στοιχεία του εμπρός μέρους που παραπέμπουν στο Hyundai Scoupe. Ενώ το πίσω άκρο από κάποιες γωνίες μοιάζει με το Volkswagen Beetle αλλά από άλλες γωνίες η αεροτομή το κάνει να θυμίζει την Porsche Panamera.

Hyundai IONIQ6 Test

To Hyundai Ioniq 6 κάνει συλλογή βραβείων!

Εντός της καμπίνας του Ioniq 6

Με την πρώτη ματιά στην καμπίνα των επιβατών του Ioniq 6 είναι ξεκάθαρη η μίνιμαλ αισθητική με μεγάλες δόσεις τεχνολογίας. Όμως χωρίς υπερβολές που πολλές φορές προκαλούν αμηχανία.

Η οικολογική προσέγγιση του αυτοκινήτου δεν σταματά στην ηλεκτροκίνηση. Αφού όλα τα πλαστικά μέρη είναι προϊόντα ανακύκλωσης. Είναι χαρακτηριστικό  ότι οι μοκέτες, λίγα χρόνια νωρίτερα ήταν δίχτυα ψαράδων στην Κορέα.

Ολόκληρο το εσωτερικό έχει ανοιχτόχρωμη επένδυση, μεγάλες δόσεις ψηφιακού εξοπλισμού, καθαρές γραμμές και πολλούς μικρούς αποθηκευτικούς χώρους. Ξεχωρίσαμε αυτόν στο κέντρο, ανάμεσα στα 2 εμπρός καθίσματα και κάτω από την κονσόλα. Ο οποίος πέρα από πρακτικότητα, προσφέρει και ασφάλεια. Αφού εκεί μπορούμε να τοποθετήσουμε μια γυναικεία τσάντα ή κάποιο άλλο αντικείμενο όσο οδηγούμε.

Ο οδηγός έχει εμπρός του 2 ενοποιημένες οθόνες 12,3 ιντσών, μια που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και ρυθμίσεων του αυτοκινήτου. Το χειριστήριο του αυτόματου κιβωτίου βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού, όπως στο Ioniq 5. Ευτυχώς υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες για βασικές λειτουργίες. Κάτι πολύ πρακτικό και ασφαλές, αφού ο οδηγός δεν χρειάζεται να περιηγείται στο μενού για μερικές από τις καθημερινές ρυθμίσεις. Όπως αυτή του κλιματισμού.

Hyundai IONIQ6 Test

Το βράδυ στην καμπίνα των επιβατών υπάρχει μια ενδιαφέρουσα αίσθηση, χάρη στον ατμοσφαιρικό φωτισμό. Ο οποίος μάλιστα εξατομικεύεται, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει μεταξύ 64ων χρωματισμών.

Όλα τα καθίσματα είναι θερμαινόμενα, όμως τα εμπρός είναι και αεριζόμενα, για άνεση τις καυτές ημέρες του καλοκαιριού.

Και παρότι το σχήμα της οροφής δείχνει να περιορίζει τους επιβάτες του πίσω καθίσματος, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Αντιθέτως υπάρχει αρκετός χώρος τόσο στα γόνατα, χάρη στο μεταξόνιο των 2,95 μέτρων και στο επίπεδο πάτωμα, όσο και πάνω από το κεφάλι τους.

Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός, στα 401 λίτρα. Ενώ αποθηκευτικός χώρος υπάρχει και εμπρός, στα 15 λίτρα για τις τετρακίνητες εκδόσεις και στα 45 για τις πισωκίνητες.

Hyundai IONIQ6 Test

 

Ioniq 6: Γρήγορη φόρτιση και V2L

Το Ioniq 6 δίνει επιλογή μεταξύ 2 μπαταριών. Μιας 53 kWh, για την πισωκίνητη έκδοση με τους 151 ίππους και μιας 77  kWh σε πισωκίνηση έκδοση με 229 ίππους ή τετρακίνητη με έναν επιπλέον κινητήρα στον εμπρός άξονα και συνολική ισχύ 326 ίππων. Η αυτονομία αγγίζει, τουλάχιστον στην θεωρία, τα 614 χιλιόμετρα. Αλλά η αρχιτεκτονική 800 V, επιτρέπει ταχυφόρτιση DC. Αν βρούμε φορτιστή με ταχύτητα 350 κιλωβατώρες, το μοντέλο αναπληρώνει την μπαταρία του από το 10 στο 80% μόλις σε 18 λεπτά. Βέβαια σε οικιακή πρίζα σούκο η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική. Και δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τις 58 ώρες που είδαμε όταν το συνδέσαμε για φόρτιση με την μπαταρία λίγο κάτω από το μισό.

Επίσης το Ioniq 6 μπορεί να τροφοδοτήσει με τη μπαταρία του συσκευές. Ή και να φορτίσει κάποιο άλλο αυτοκίνητο, χάρη στην τεχνολογία V2L (Vehicle-to-Load). Που δίνει ισχύ 3,6 kW στις πρίζες του, κάτω από τα εμπρός καθίσματα.

Πάντως, υπό κανονικές συνθήκες η κατανάλωση ενέργειας είναι μεταξύ 15-21  kWh σε αστικές και μικτές μετακινήσεις αντίστοιχα. Ενώ και η ανάκτηση ενέργειας είναι περισσότερο από ικανοποιητική.

Προσαρμόσιμο και προβλέψιμο

Όπως είναι αναμενόμενο για μια ναυαρχίδα και πολύ περισσότερα για την κορυφαία έκδοση της, το Ioniq 6 της δοκιμής μας έχει κρυφά χαρίσματα. Αρχικά, με την επιλογή του οικονομικού προγράμματος οδήγησης είδαμε ένα πολιτισμένο αυτοκίνητο, με κορυφαία ηχομόνωση εξαιρετική ποιότητα κύλισης και πολύ καλή, αναθεωρημένη ανάρτηση, σε σχέση με το Ioniq 5. Με το οποίο έχει την ίδια πλατφόρμα, την E-GMP.

Στην επιλογή του «Normal» προγράμματος οδήγησης, βελτιώνεται σημαντικά η απόκριση στο γκάζι. Αλλά μόλις ο οδηγός πατήσει άλλη  μια φορά τον διακόπτη πάνω στο τιμόνι και το Ioniq 6 μπει σε «Sport» διάθεση, όλα αλλάζουν. Αφήνει πίσω τον ήπιο και πολιτισμένο χαρακτήρα του και μας υπενθυμίζει ότι μπορεί να είναι ναυαρχίδα, αλλά δεν παύει να ανήκει στην οικογένεια του  κατασκευαστή που έχει κατακτήσει δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλλυ μέσα στην τελευταία πενταετία.

Επιταχύνει από στάση στα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα. Αλλά είναι απολαυστικό και σε δρόμους με συνεχείς στροφές. Αν πιεστεί πολύ υπερστρέφει, όμως όχι εύκολα και όχι απλώς με σβέλτη οδήγηση.

Και φυσικά η Hyundai το έχει εξοπλίσει με όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης. Στην τετρακίνητη εκδοχή του έχει 2 εκδόσεις, Premium και Distinctive. Υποστηρίζει αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 με αυτόματη αλλαγή λωρίδας και παρακολούθηση τυφλού σημείου. Όπως επίσης, και αυτόματο φρενάρισμα και στην όπισθεν, εμπρός φώτα Matrix LED και δερμάτινες επενδύσεις. Ενώ στην κορυφαία έκδοση έχει επιπλέον head-up display, κάμερα 360 μοιρών, αλουμινένιες ζάντες 20 ιντσών,  απομακρυσμένο παρκάρισμα με χρήση του κλειδιού ως τηλεχειριστήριο, ηλιοροφή κ.α.

Hyundai IONIQ6 Test

Μας άρεσε πολύ και αξίζει να αναφέρουμε μια μικρή, αλλά χρηστική λεπτομέρεια. Κάθε φορά που οδηγός βγάζει φλάς, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων εμφανίζει την εικόνα μέσα από δύο κάμερες που «κοιτούν» πίσω. Αυτό ασφαλώς δεν αντικαθιστά τον καθρέφτη. Αλλά μας προφυλάσσει από ατύχημα, αν κάποιο όχημα ή άτομο βρεθεί εκεί όσο αλλάζουμε κατεύθυνση. Μια καλοδεχούμενη επιπλέον δικλίδα ασφαλείας.

Η τιμή του αρχίζει από τις 41.490 ευρώ (με κρατική επιδότηση). Eνώ το τετρακίνητο μοντέλο της δοκιμής μας, στην έκδοση Dinstictive, κοστίζει 55.790 ευρώ.

 

abb_img
spot_img