Test Drive | | Jeep Avenger: Γεμάτο Πρωτιές

Jeep Avenger, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της αμερικανικής μάρκας είναι γεμάτο καινοτομίες με ξεκάθαρο στόχο να πετύχει στην Ευρωπαϊκή αγορά.

To Jeep Avenger, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της αμερικανικής μάρκας, είναι γεμάτο καινοτομίες με ξεκάθαρο στόχο να πετύχει στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Ποτέ στα 82 χρόνια της ιστορίας της η Jeep δεν είχε παρουσιάσει κάτι παρόμοιο. Το μικρότερο αυτοκίνητο της (με μόνη εξαίρεση το Willy’s τη δεκαετία του 1940) είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο, με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς και με προσιτή τιμή. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν την επίσημη παρουσίαση του είχε ήδη 10.000 παραγγελίες. Ενώ έφερε την μάρκα τον τίτλο «Car of The Year» για πρώτη φορά. Επίσης κέρδισε την κατηγορία «Οικογενειακό Αυτοκίνητο» του Women’s World Car of the Year. Του μοναδικού θεσμού στον κόσμο όπου εκλέκτορες είναι αποκλειστικά γυναίκες επαγγελματίες δημοσιογράφοι αυτοκινήτου.

Avenger: εξευρωπαϊσμένος αμερικανός

Πραγματική πατρίδα του Jeep Avenger είναι η γηραιά ήπειρος, αφού σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και παράγεται επί Ευρωπαικού εδάφους. Αισθητικά το Avenger έχει διαφορετική μάσκα από τα προηγούμενα μοντέλα της μάρκας στην μάσκα. Το σήμα κατατεθέν της Jeep είναι έτσι για να καλύψει τις αεροδυναμικές ανάγκες της ηλεκτροκίνησης. Όμως ο σχεδιαστής του Avenger, Daniele Calonaci, τοποθέτησε μια χρωμιωμένη μικρογραφία της κλασσικής μάσκας στο αριστερό μέρος της χαμηλής γρίλιας εμπρός.

Λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά είναι η παράδοση της σχεδιαστικής ομάδας της Jeep σε αυτό που ονομάζει «Easter Eggs». Κάποια για σχεδιαστικά δωράκια γεμάτα σημειολογία και συναίσθημα. Υπάρχουν πάνω σε κάθε μοντέλο και είναι μικρές εκπλήξεις που ανακαλύπτουν οι αγοραστές κατά τη συμβίωση τους με ένα Jeep. Ο σχεδιαστής αποκάλυψε μόνο ένα, στην κάτω αριστερή γωνία του παρμπρίζ. Εκεί βλέπουμε το περίγραμμα της φιγούρας του 2χρονου γιού του, Nicolo, που κοιτά μέσα από ένα τηλεσκόπιο.

Test Drive Jeep Avenger

Το νέο Jeep Avenger πουλάει σαν… ζεστό ψωμί!

Ένα Jeep για όλα

Αρχικά το Avenger θα ήταν για τις περισσότερες αγορές αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο με μια έκδοση 154 ίππων και μετέπειτα μια τετρακίνητη. Τελικά η Jeep προσφέρει και τη βενζινοκίνητη έκδοση στην Ελληνική αγορά.

Οδηγώντας το αυτοκίνητο σε χωμάτινες διαδρομές, καταλάβαμε αμέσως ότι η έλειψη τετρακίνησης στην πραγματικότητα δεν θα προβληματίσει με τη χρήση που κάνει η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών. Βέβαια σε αυτό βοηθά η εξαιρετική ανάρτηση, το Hill Descent Control και το Selec-Terrain που δίνει την επιλογή μεταξύ έξι προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Snow, Mud και Sand) σε όλες τις εκδόσεις.

Μιας που αναφέραμε τις λεπτομέρειες, υπάρχει άλλη μια που αφορά στην καθημερινή χρήση. Τα πλαστικά προστατευτικά τμήματα του αμαξώματος δεν είναι βαμμένα. Έτσι σε περίπτωση επαφής που θα προκαλέσει γρατζουνιές, αυτές δεν θα είναι ορατές. Επιπλέον τα φωτιστικά σώματα είναι σε θέση που μειώνει την πιθανότητα ζημιάς σε μικροσυγκρούσεις και επαφές. Εκεί δηλαδή που συμβαίνει το 70% των ζημιών στο αμάξωμα.

Τεχνικά και ασφάλεια

Το μήκους τεσσάρων μέτρων μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα eCMP2 της Stellantis και έχει πολύ μικρούς πρόβολους. Έτσι έχει γωνίες προσέγγισης και διαφυγής ίδιες με αυτές του Renegate. Επιπλέον η απόσταση του πατώματος από το έδαφος είναι μεγαλύτερη από 20 εκατοστά. Γιατί παρότι μπαίνει στην πρίζα, ξεχειλίζει από το DNA της Jeep. Αξίζει να σημειωθεί και ο μικρός κύκλος στροφής 10,5 μέτρων.

Η μπαταρία 54 kWh, τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα, προσφέρει στο αυτοκίνητο αυτονομία 400 χλμ. σε μικτές και 550 χλμ. σε αστικές διαδρομές (με βάση το πρωτόκολλο WLTP).

Φυσικά το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της μάρκας δεν θα μπορούσε να μην διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως αυτό της διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, του ελέγχου «τυφλών σημείων» και του αυτόνομου φρεναρίσματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Test Drive Jeep Avenger

Το νέο Jeep Avenger και επίσημα στην Ελλάδα

Mορφωμένο και «πράσινο» Jeep

Το Avenger μπορεί να επικοινωνεί με τον οδηγό σε 41 γλώσσες μέσω του συστήματος infotainment Uconnect με οθόνη αφής 10,25 ιντσών. Η οθόνη που φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων είναι (ανάλογα με την έκδοση) από 7 έως 10,25 ίντσες. Μας κέρδισε η ποιότητα των υλικών στην καμπίνα και η μοντέρνα σχεδίαση. Ενώ μεγάλη βαρύτητα έχει δοθεί στην άνεση και στους αποθηκευτικούς χώρους. Οι οποίοι αγγίζουν τα 34 λίτρα, όσα δηλαδή μια βαλίτσα καμπίνας αεροπλάνου. Και εδώ δεν λείπουν οι λεπτομέρειες. Όπως η ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου και οι συνολικά 4 θυρίδες φόρτισης μέσα στο αυτοκίνητο: μια USB, μια 12V και δύο Type C. Ο χώρος των αποσκευών είναι 380 λίτρα ενώ με πλάτους ενός μέτρου άνοιγμα, κάνει τη φόρτωση εύκολη.

Στην κατασκευή του Avenger χρησιμοποιούνται κατά 30% ανακυκλωμένα υλικά ενώ το 95% του αυτοκινήτου είναι ανακυκλώσιμο. Γιατί οι περιβαλλοντικές ανησυχίες του είναι πέρα από τους μηδενικούς ρύπους.

Test Drive Jeep Avenger

Με το Avenger στον δρόμο

Το μεγάλο ατού του Avenger είναι η ανάρτηση, με μεγάλη διαδρομή και προβλέψιμη συμπεριφορά. Αυτή, μαζί με το ακριβές τιμόνι και τους κοντούς πρόβολους βοηθά στις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Αλλά χωρίς να αφαιρεί τίποτα από την άνεση και την αίσθηση ασφάλειας όταν το αυτοκίνητο κινείται σε επαρχιακούς δρόμους ή αυτοκινητόδρομους.

Πολλές φορές σε ηλεκτροκίνητα μοντέλα, παρότι λείπει ο ήχος ενός παραδοσιακού κινητήρα, μέσα στην καμπίνα των επιβατών περνούν αεροδυναμικοί ήχοι. Αυτό δεν ισχύει  στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο κυρίως χάρη στα ελαστικά και την ποιότητα κύλισης. Θετική εντύπωση μας έκανε η ευκολία προσαρμογής του οδηγού σε όλη την τεχνολογία που κατακλύζει το αυτοκίνητο. Αφού δεν κάνει υπερβολές σε χειριστήρια αφής και συστήματα που πρέπει να αναζητάς μέσα από την οθόνη του infotainment. Συμπερασματικά, η άποψη μας είναι θετική. Με το μέγεθος, τη στιβαρότητα, την ωραία οδική συμπεριφορά του και φυσικά την τιμή του, το Jeep Avenger ξεχωρίζει στην κατηγορία των B-SUV.

abb_img
spot_img