Το να σας συστήσουμε το Nissan Qashqai είναι πλέον περιττό. Και αυτό γιατί το ιαπωνικό SUV είναι ο βασιλιάς της κατηγορίας των Crossover εδώ και πολλά χρόνια. Τώρα, στην τρίτη γενιά του, το Qashqai είναι ακόμη καλύτερο. Διαθέτει δυναμική εμφάνιση, αλλά και νέους αποδοτικούς κινητήρες.
Για την ιστορία, αυτή τη φορά είχαμε στη διάθεσή μας προς δοκιμή την υβριδική έκδοση e–Power, την οποία απαρτίζει ένας ηλεκτροκινητήρας, αλλά και ένας θερμικός κινητήρας με μεταβλητή συμπίεση. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Test Drive || Nissan Qashqai Hybrid: O βασιλιάς είναι και υβριδικός!
Ο άκρατος δυναμισμός της 3ης γενιάς του Qashqai υπάρχει σαφώς και στην πλήρως υβριδική έκδοση του. Οι διαφορές σε σχέση με τις ήπια υβριδικές εκδόσεις είναι μικρές, με το εντονότερο στοιχείο διαφοροποίησης να είναι τα λογότυπα e-Power. Ωστόσο, σίγουρα ένα έμπειρο μάτι θα τις αναγνωρίσει. Αναλυτικότερα, η εμπρός γρίλια ανασχεδιάστηκε, ενώ ξεχωρίζουν και τα αιχμηρά λεπτά LED φώτα με τον επιθετικό προφυλακτήρα.
Ένας υπέροχος κόσμος στο εσωτερικό του
Η κορυφαία έκδοση e–Power πέρα από το εξαιρετικά αποδοτικό μηχανικό σύνολο ξεχωρίζει χάρη στην ποιοτική και τεχνολογικά προηγμένη καμπίνα των επιβατών. Προφανώς, η τεράστια οθόνη 12,3 ιντσών του νέου infotainment, δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα.
Σαφώς η ποιότητα είναι υπεράνω κριτικής, με το πάνω μέρος του ταμπλό να έχει μαλακό υλικό, ενώ γενικότερα ξεχωρίζει με τη στιβαρή κατασκευή του. Στα θετικά συγκαταλέγονται και οι εσωτερικοί χώροι, με 5 ενήλικες να απολαμβάνουν φιλοξενία 5 αστέρων. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 479 ή 504 λίτρα, ανάλογα με το αν έχει ρεζέρβα ανάγκης ή κιτ επισκευής.
Test Drive || Nissan Leaf: Ο πρωτοπόρος των ηλεκτρικών!
Το Nissan Qashqai e-Power είναι η επιτομή της τεχνολογίας
Ο κινητήρας κάτω από το καπό του Nissan Qashqai e-Power, πέρα από δυνατός είναι καινοτόμος και εξαιρετικά αποδοτικός, συγκριτικά με άλλα υβριδικά σύνολα. Και αυτό γιατί ο 1.500άρης θερμικός κινητήρας των 156 ίππων και των 250 Nm ροπής έχει μεταβλητή συμπίεση.
Μία ακόμα καινοτομία του είναι ότι λειτουργεί ως γεννήτρια και δίνει ενέργεια. Αυτή αποθηκεύεται σε μία μπαταρία υψηλής τάσης (400 V) με χωρητικότητα 2,1 kWh ή ανάλογα τη χρήση, διοχετεύοντάς την απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα. Αυτός αποδίδει 190 ίππους και 330 Nm ροπής, με τη δύναμη να καταλήγει στους τροχούς μέσω σταθερής σχέσης μετάδοσης.
Η λογική του συστήματος e–Power είναι να μετατρέπει τη βενζίνη σε ρεύμα και χάρη στον υψηλότερο βαθμό απόδοσης του ηλεκτρικού κινητήρα τελικά αυτό να αποβαίνει σε όφελος της κατανάλωσης. Στο δια ταύτα τώρα, το εντυπωσιακό Nissan Qashqai e-Power επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα. Η τελική του δε, αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα.
Test Drive || Δοκιμάζουμε το Nissan Juke DIG-T 114 PS!
Τι σημαίνει όμως μεταβλητή συμπίεση;
Η διακύμανση του λόγου συμπίεσης κυμαίνεται αυτόματα μεταξύ 8:1 και 14:1. Αυτό είναι εφικτό με την κίνηση ενός μηχανισμού που αλλάζει το μήκος της διαδρομής του εμβόλου ανάλογα με τη ζήτηση ισχύος. Με συνθήκες χαμηλού φορτίου η αναλογία συμπίεσης είναι στο υψηλότερο εύρος.
Αυτό βελτιστοποιεί την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Υπό υψηλή ζήτηση ισχύος, για τη φόρτιση της μπαταρίας ή την παροχή ρεύματος απευθείας στον κινητήρα, θα ενεργοποιηθεί ένας χαμηλότερος λόγος συμπίεσης.
Με απλά λόγια, μπορεί να αλλάξουν τα κυβικά του από 1.476 έως 1.497 κυβικά εκατοστά. Επιπλέον, σε ότι αφορά την κατανάλωση, σύμφωνα με τη Nissan, είναι στα 5,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Μία τιμή εξαιρετικά λογική για τον χαρακτήρα και τις επιδόσεις του ιαπωνικού μοντέλου.
Nissan Ariya: Συνδεσιμότητα για… άνεση και ασφάλεια
Απολαυστικό στο δρόμο το Nissan Qashqai e-Power
Ξεκινώντας να οδηγείς το Qashqai e–Power διαπιστώνεις αμέσως ότι ο τρόπος λειτουργίας του υβριδικού συνόλου είναι όμοιος με ηλεκτρικού. Εντός πόλης, με μικρές ταχύτητες και ικανοποιητικό απόθεμα μπαταρίας, το Qashqai e-Power λειτουργεί ως αμιγώς ηλεκτρικό. Όταν ξεκινήσει η λειτουργία του θερμικού συνόλου, ο οδηγός και οι επιβάτες εκτιμούν το επίπεδο της ηχομόνωσης. Βέβαια, μεγάλο μερίδιο για αυτή την επιτυχία έχει η τεχνολογία Active Noise Cancellation.
Όμως και εκτός των τειχών της πόλης, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ακόμη και με υψηλές ταχύτητες στο κοντέρ. Η επιλογή κιβωτίου μονής σχέσης (και όχι CVT), είναι ιδανική, γιατί μειώνει ακόμα περισσότερο τον θόρυβο. Η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά και… εξαφανίζει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος. Στις στροφές επίσης, φροντίζει να προσφέρει άφθονη πρόσφυση, στοιχείο που αυξάνει την ασφάλεια που νιώθει ο οδηγός.
Επίσης, οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι έντονες. Μάλιστα, η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός σε πιο πιεστικές καταστάσεις είναι σαφώς πιο ευχάριστη, επιλέγοντας το σπορ οδηγικό προφίλ. Το τελευταίο οξύνει την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης. Επιπλέον, ως SUV το Qashqai δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να κινηθεί εκτός ασφαλτοστρωμένης διαδρομής, χάρη στην απόσταση των 180 χιλιοστών από το έδαφος.
Η Nissan είναι πανέτοιμη για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης
Ο βασιλιάς είναι εδώ πιο… e-Power από ποτέ
Η Nissan φρόντισε να αλλάξει ολοκληρωτικά και προς το καλύτερο, το μοντέλο που όρισε την κατηγορία των SUV. Διαθέτει εμφάνιση και φουλ τεχνολογία και προσφέρει ικανοποίηση και στον πλέον «περίεργο» αγοραστή.
Στην περίπτωση της e–Power έκδοσης, το Nissan Qashqai φέρει τον τίτλο του full υβριδικού, όμως δουλεύει σαν ηλεκτρικό. Είναι ήσυχο, σπιρτόζικο και έχει χαμηλή κατανάλωση. Παρά τους 190 ίππους του. Ναι, έχει αρκετά… αλμυρή τιμή (ξεκινάει από τα 38.990 ευρώ), όμως έχει ανέβει κατηγορία και αγγίζει την… τελειότητα του premium.
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος