Test Drive | | Toyota Prius : Νέο και διαφορετικό

Το νέο Toyota Prius εξακολουθεί να μας εκπλήσσει ευχάριστα οδηγικά και σχεδιαστικά, ενώ προσφέρεται αποκλειστικά σε plug-in υβριδική έκδοση.

Στην 5η του γενιά το Toyota Prius εξακολουθεί να μας εκπλήσσει ευχάριστα τόσο οδηγικά όσο και σχεδιαστικά. Επιπλέον προσφέρεται αποκλειστικά σε plug-in υβριδική έκδοση.

Το Toyota Prius είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για τη μάρκα. Αφού πάνω σε αυτό εφάρμοσε όλη την τεχνογνωσία της για την υβριδική κίνηση. Ένα ριζοσπαστικό, για την εποχή, σύστημα στο οποίο η Toyota επένδυσε σε κάθε επίπεδο και το αποτέλεσμα τη δικαίωσε. Σήμερα σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξηλεκτρισμένα μοντέλα που χρησιμοποιούν υβριδικά συστήματα κίνησης. Ωστόσο πριν από 25 χρόνια οι περισσότεροι δεν μπορούσαν να καταλάβουν ή και να προφέρουν τον νεοφερμένο όρο της αυτοκίνησης.

Η γένεση

Στα τέλη του 1997 οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου οδήγησαν το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Το Toyota Prius πρώτης γενιάς ήταν ένα μεγάλο στοίχημα του ιαπωνικού εργοστασίου. Ένα στοίχημα που γνώρησε απόλυτη επιτυχία παγκοσμίως. Αφού τελικά σχεδόν όλες οι μάρκες στράφηκαν στην υβριδική κίνηση. Είτε από περιβαλλοντική ευαισθησία, είτε από ανάγκη μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Είτε ως ένα σκαλοπάτι που θα κάνει πιο εύκολη την μετάβαση στο ηλεκτροκίνητο μέλλον των μετακινήσεων.

Τότε πολλοί εξέφρασαν αντιρρήσεις για το υβριδικό σύστημα. Αμφισβήτησαν την τεχνολογία, την αξιοπιστία και την ασφάλεια του. Μόνο λίγοι είχαν την διορατικότητα να καταλάβουν ότι τα αυτοκίνητα με υβριδικό σύστημα κίνησης όχι μόνο έχουν θέση στο μέλλον, αλλά θα ηγηθούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι στους Ελληνικούς δρόμους κυκλοφόρησαν μονάχα δύο Prius πρώτης γενιάς.

Αργά αλλά σταθερά αυτό το κλίμα άλλαξε και σήμερα, σε όλον τον κόσμο, κυκλοφορούν 23 εκατομμύρια εξηλεκτρισμένα Toyota. Και από αυτά περισσότερα από 5 εκατομμύρια είναι Prius.

Το Toyota Prius με εξαρτήματα… GR!

Toyota Prius : Νέο και διαφορετικό

Μια απαραίτητη αλλαγή

Με δεδομένη την θέση της Corolla και του επερχόμενου C-HR, το Prius έπρεπε να βρει μια διαφορετική θέση στη γκάμα της Toyota. Αυτό είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί την καινούρια πλατφόρμα GA-C 2.0. Εξωτερικά η σχεδίαση είναι εντυπωσιακή, με έντονες γωνίες, μεγάλη κλίση στο εμπρός τζάμι και ένα όμορφο διαγώνιο νεύρο στο πλάι.

Οι διαστάσεις του έχουν αλλάξει από την τέταρτη γενιά Prius. Συγκεκριμένα το μήκος είναι μικρότερο κατά 4,5 εκατοστά και είναι πλέον στα 4,6 μέτρα. Το πλάτος μεγάλωσε κατά 2,2 εκατοστά, στα 1,78 μέτρα και το ύψος είναι 1,42 μέτρα, μόλις μισό εκατοστό λιγότερο από το προηγούμενο Prius.

Μέσα στην καμπίνα των επιβατών

Παρά τις πιο σπορ αναλογίες του καινούριου Prius, όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν την άνεση και την ευρυχωρία που οφείλει να προσφέρει ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Οι coupe γραμμή της οροφής και η μπαταρία που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα δεν αφαιρούν καθόλου χώρο από τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω επιβατών. Μέτριος, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, είναι ο διαθέσιμος χώρος των αποσκευών, στα 284 λίτρα. Αλλά το σχήμα και το άνοιγμα βοηθούν πολύ στην φόρτωση αντικειμένων.

Το ταμπλό έχει επηρεαστεί από το ηλεκτρικό bZ4X. Στο κέντρο υπάρχει η οθόνη αφής 12,3 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Μια δεύτερη οθόνη, 7 ιντσών εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων ενώ υπάρχουν πολλοί φυσικοί διακόπτες. Ο κλιματισμός έχει ένα δικό του τμήμα στο κάτω μέρος του ταμπλό. Και στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένας μικρός, κλασικής λειτουργείας επιλογέας για το κιβώτιο. Όλα τα υλικά μέσα στην καμπίνα των επιβατών είναι υψηλής ποιότητας και κυριαρχεί η εργονομία. Ενώ τις κρύες ημέρες αναλαμβάνουν να ζεστάνουν οδηγό και συνοδηγό τόσο τα ηλεκτρικά θερμαινόμενα καθίσματα όσο και αντίστοιχο σύστημα στο τιμόνι.

Toyota Prius : Νέο και διαφορετικό

Η κινητήριος δύναμη

Το υβριδικό σύστημα κίνησης του νέου Prius αποτελείται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα 2 λίτρων (κύκλου Άτκινσον) με ισχύ 152 ίππων και από ένα ηλεκτρικό κινητήρα 163 ίππων, με τη συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 223 ίππους. Αν τη συγκρίνουμε με την ιπποδύναμη του προηγούμενου plug-in υβριδικού Prius, μιλάμε για μια εντυπωασιακή αύξηση 101 ίππων.

Η αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας γίνεται στην μπαταρία 13,6 kWh. Η οποία ζυγίζει 130 κιλά και διαθέτει κυψέλες υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας αλλά με μικρότερο όγκο. Έτσι μπορεί να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία για έως 86 χιλιόμετρα.

Με τον ενσωματωμένο φορτιστή 3,5 kW το αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου 4 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.

Όμως ενέργεια παράγουν και οι ηλιακές κυψέλες στην οροφή του Prius, κάτι που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό της κορυφαίας έκδοσης «Lounge Plus». Η ενέργεια αυτή μπορεί σε καθημερινή χρήση να προσφέρει έως και 8,7 χιλιόμετρα μετακίνησης ή ακόμα και να φορτίσει πλήρως την μπαταρία αν το αυτοκίνητο μείνει σταματημένο με ηλιοφάνεια για μερικές ημέρες.

Στην πράξη

Όταν ο οδηγός έχει επιλέξει την υβριδική λειτουργία, η εναλλαγή μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα είναι πολύ ομαλή. Και ακολουθεί πρόθυμα όποιο στιλ οδήγησης του επιβληθεί. Σύμφωνα με την εταιρεία, η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 6,8 δευτερόλεπτα.

Φυσικά υπάρχει η επιλογή μεταξύ αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, υβριδικής, Auto EV/HV (όπου το αυτοκίνητο επιλέγει αυτόματα μεταξύ ηλεκτρικής και υβριδικής λειτουργίας) και το Battery Charging, το οποίο φορτίζει την μπαταρία μέσω του συμβατικού κινητήρα. Παράλληλα, εκτός από τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Power, το Prius διαθέτει και ένα ακόμα, το οποίο είναι προσαρμόσιμο ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού.

Την ίδια ώρα οι επιβάτες θα απολαμβάνουν την κορυφαία ποιότητα κύλισης μέσα στην ησυχία της καμπίνας, με τη συμβολή της αποδοτικότατης ανάρτησης. Μια ησυχία που θα διακοπεί μόνο αν ο οδηγός βάλει απότομα το δεξί πεντάλ το πάτωμα.

Χάρη στην ανάκτηση ενέργειας και στην αποτελεσματικότητα του υβριδικού συστήματος, πετυχαίνει μια χαμηλή κατανάλωση που μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 5 λίτρα/100 χιλιόμετρα εντός πόλης ή ένα παραπάνω για εκτός πόλης διαδρομές. Με αποτέλεσμα μια αυτονομία (με γεμάτη μπαταρία και ρεζερβουάρ) κοντά στα 900 χιλιόμετρα.

Η 5η γενιά του Prius αποδεικνύει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερο. Με πιο σύγχρονο σχεδιασμό, μεγαλύτερη άνεση και πολυτέλεια στο εσωτερικό αλλά ταυτόχρονα να είναι ακόμα πιο αποδοτικό στη χρήση του.

Τέλος, το μοντέλο για την ελληνική αγορά υπάρχει σε 3 εκδόσεις: Style, Lounge και Lounge Plus. Η πρώτη περιλαμβάνει φωτισμό ambient, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί και ζάντες 17″ και έχει κόστος από 47.670 ευρώ. Ενώ η έκδοση Lounge Plus, που μεταξύ άλλων προσφέρει το ηλιακό σύστημα φόρτισης στην οροφή, αρχίζει από τις 54.850 ευρώ.

abb_img
spot_img