Με το Ray 7.7 η ισπανική μάρκα δείχνει το δρόμο για το πώς πρέπει να είναι τα ηλεκτρικά scooter. Και αυτό γιατί το Ray 7.7 πέρα από την εμφάνιση, κατορθώνει να προσφέρει παραπλήσιες επιδόσεις βενζινοκίνητου scooter 300 κυβικών. Χωρίς να υπολείπεται σε κατάλληλη αυτονομία για το καθημερινό «πήγαινε-έλα».
Test Ride || WOW 775 – Ιδανικός σύντροφος για το κλεινόν άστυ!
Όσο δυναμικό πρέπει
Ο σχεδιασμός του Ray 7.7 κατορθώνει με το καλημέρα να κερδίσει τον παρατηρητή. Ειδικότερα, το εμπρόσθιο τμήμα είναι κυρίαρχο χάρη στο έντονο ρύγχος με τα LED φωτιστικά σώματα. Εμάς μας άρεσε ιδιαίτερα και η κάθετη συστοιχία από LED στο τιμόνι, που λειτουργεί ως φώτα ημέρας. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι στρογγυλά και φουτουριστικά, ταιριάζοντας απόλυτα με το υπόλοιπο σύνολο. Επιπλέον, σε υψηλά επίπεδα είναι και η ποιότητα, με το φινίρισμα και τη συναρμογή να ενθουσιάζουν.
Εξίσου εντυπωσιακή είναι η ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος σέλα αναβάτη, μια παγκόσμια πατέντα της Ray Electric Motors. Από έναν μοχλό στο εμπρόσθιο τμήμα της σέλας, ο αναβάτης επιλέγει μια από τις τρεις επιλογές: 770, 785 ή 800 χιλιοστά. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος που φιλοξενεί ένα full face κράνος, με την προϋπόθεση η σέλα να είναι στο ψηλότερο σημείο της. Ακόμα ένα πρακτικό στοιχείο που διαθέτει το Ray 7.7, είναι το ντουλαπάκι με θύρα USB που κλειδώνει.
Yadea Kemper: «Ηλεκτρική» αποκάλυψη στο Μιλάνο
Τα πάντα για τον αναβάτη
Την πληροφόρηση του αναβάτη έχει αναλάβει η έγχρωμη ψηφιακή οθόνη 5 ιντσών. Αυτή ενσωματώνει το ταχύμετρο, αποτυπώνει το ποσοστό της ισχύος που καταναλώνει στιγμιαία ο ηλεκτροκινητήρας, τη θερμοκρασία μπαταρίας και κινητήρα, το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία που απομένει.
Εξαιρετικά βολική είναι και η εφαρμογή της Ray. Χάρη σε αυτή ο ιδιοκτήτης του ηλεκτρικού scooter γνωρίζει συνεχώς τη θέση του και να λαμβάνει ειδοποίηση σε περίπτωση ενεργοποίησης του συναγερμού ή μετακίνησης του 7.7. Εξίσου σημαντικό είναι πως διαθέτει και πλοήγηση, που αποτυπώνεται στην οθόνη του Ray 7.7.
Κινητήρας: 23 άλογα και τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις
Το Ray 7.7 κινεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ που είναι στο κέντρο με ισχύ 15 ίππων, που στιγμιαία αγγίζει τα 23 άλογα. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι μόνιμου μαγνήτη με παθητική ψύξη αέρα, χωρίς ψύκτρες, για μειωμένες διαστάσεις και αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία λιθίου. Αυτή διαθέτει κυψέλες NCR με συνολική χωρητικότητα 8,78 kWh και 7.7.kWh για χρήση και δεν είναι αποσπώμενη. Η δύναμη καταλήγει στον πίσω τροχό μέσω ιμάντα, και ο αναβάτης έχει διαθέσιμα τρία mode λειτουργίας. Κάθε ένα προσφέρει διαφορετική απόκριση στο γκάζι και διαφορετικό επίπεδο ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα.
Το «City» προσφέρει προοδευτική επιτάχυνση και τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Το «Sport» είναι πιο σπιρτόζικο με άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού και μέτρια επιβράδυνση στο «άσε». Τέλος, το «Flow» προσφέρει μέτρια απόκριση και αφήνει το scooter να ρολάρει ελεύθερα στο κλείσιμο του γκαζιού και δεν το επιβραδύνει καθόλου το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η τελική των 125 χλμ./ώρα είναι ίδια και στα τρία modes.
H Zero Motorcycles παρουσίασε τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες για το 2024
Φορτίζει σε δυο ώρες σε ταχυφορτιστή
Ο στάνταρ φορτιστής του Ray 7.7 είναι 1,8 kW και θα χρειαστεί 3,5 ώρες για φόρτιση έως το 80% και 4 ώρες και 20 λεπτά για το 100%. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει ταχυφορτιστής που μειώνει τους χρόνους φόρτισης στο 1:50 και 2:35 ώρες για το 80% και το 100% αντίστοιχα.
Ιδανικό σε κάθε διαδρομή
Το Ray 7.7 είναι ακούραστος συνεργάτης στις καθημερινές μετακινήσεις. Ο αναβάτης είναι άνετος χάρη στην άνετη και ρυθμιζόμενη σέλα, ενώ και το τιμόνι είναι όσο φαρδύ θέλει για να είναι τα χέρια του ξεκούραστα. Η δύναμη του κινητήρα είναι εντυπωσιακή και συνδυαστικά με τις μαζεμένες διαστάσεις του Ray, κάνουν παιχνιδάκι τους αστικούς ελιγμούς. Βέβαια ο οδηγός θα πρέπει να συνηθίσει το έντονο φρενάρισμα στο κλείσιμο του γκαζιού στα προγράμματα City και Sport.
Αν θελήσετε να αφήσετε πίσω σας τα τείχη της πόλης και να βγείτε στον αυτοκινητόδρομο, το Ray 7.7 δεν θα σας το αρνηθεί. Διατηρεί με άνεση ταχύτητες της τάξεως των 90 με 100 χλμ./ώρα, όντας παράλληλα και εξαιρετικά σταθερό. Τέλος, το σύστημα πέδησης είναι από την J.Juan, θυγατρική εταιρεία της Brembo. Αποτελείται από ένα δίσκο 260 χλστ. με διπίστονη δαγκάνα εμπρός και δίσκο 220 χλστ. με δαγκάνα ενός εμβόλου πίσω. Επιπλέον ενσωματώνει στο σύστημα συνδυασμένης πέδησης.
Αξίζει κάθε ευρώ
Το Ray 7.7 καταφέρνει να κερδίσει με το καλημέρα τον υποψήφιο αγοραστή του. Διαθέτει φουτουριστική εμφάνιση χωρίς να ξενίζει, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής αλλά και αξιοπρεπέστατες επιδόσεις με άκρως ικανοποιητική αυτονομία. Σίγουρα δεν είναι από τα πιο φθηνά της αγοράς, αλλά αξίζει κάθε ευρώ. Και αυτό γιατί σε πείθει πως θα αντέξει στο πέρασμα του χρόνου και ελαχιστοποιεί παράλληλα το κόστος μετακίνησης και συντήρησης.
Τέλος, να σημειώσουμε πως το Ray 7.7 είναι διαθέσιμο από την εταιρεία Electromove.
Μπορείτε να απολαύσετε το Ray 7.7 στο παρακάτω βίντεο: