Τι απέγινε το τρένο που θα ένωνε την Κίνα με τις ΗΠΑ;

Το 2014 υπήρχαν πολλά δημοσιεύματα τα οποία σχετίζονταν με το γεγονός ότι είχε ξεκινήσει η δημιουργία ενός τρένου που θα συνέδεε τις ΗΠΑ με την Κίνα. Αλλά επτά χρόνια αργότερα, δεν υπάρχει καμία σχετική ένδειξη ή ανακοίνωση.

Από την Κίνα στις ΗΠΑ μέσα σε δύο ημέρες

Αναφορές το 2014 έλεγαν ότι το ταξίδι μήκους 13.0000 χλμ. με τρένο θα πήγαινε από την Κίνα στη Ρωσία και στον Καναδά, πριν φτάσει τελικά στον προορισμό του, τις ΗΠΑ.

Μάλιστα, καθώς το τρένο θα διέσχιζε το Στενό του Μπέρινγκ (ένα στενό πέρασμα που συνδέει τον Ειρηνικό και τον Αρκτικό Ωκεανό), για μήκος 200 χλμ. το τρένο θα έπρεπε να περάσει από υπόγεια σήραγγα.

Κινέζοι αξιωματούχοι εξέταζαν τη διαδρομή που θα ακολουθούσε το τρένο, αλλά επέμειναν ότι ήταν εφικτό. Ένα άρθρο στην China Daily ισχυρίστηκε ότι η χώρα είχε την τεχνολογία και τους πόρους για να ολοκληρώσει ένα έργο αυτής της κλίμακας.

Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε συζητήσεις. Η Ρωσία σκέφτεται ήδη την υλοποίηση αυτής της ιδέας εδώ και πολλά χρόνια”, είχε δηλώσει ο Wang Mengshu, ειδικός σιδηροδρόμων στην Κινεζική Ακαδημία Μηχανικών σε συνέντευξή του στον Guardian.

Διαβάστε επίσης: Το ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο Yara Birkeland θα πραγματοποιήσει το παρθενικό του ταξίδι χωρίς πλήρωμα

Μάλιστα, η προτεινόμενη γραμμή που θα συνέδεε «Κίνα-Ρωσία-Καναδά-Αμερική» θα επέτρεπε στους ταξιδιώτες να φτάσουν μέχρι τις ΗΠΑ σε μόλις δύο ημέρες.

Θα προχωρήσει τελικά αυτό το φιλόδοξο έργο;

Η South China Morning Post ήταν επικριτική για το αρχικό προτεινόμενο κόστος 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων (170 δισεκατομμύρια ευρώ). Σύμφωνα με πιο πρόσφατες αναφορές, το έργο ενδέχεται να βρίσκεται σε αναμονή.

Ωστόσο, είναι ενδιαφέρον ότι τα σχέδια για τη σήραγγα της Μάγχης καθυστέρησαν 180 χρόνια πριν ανοίξει η σήραγγα Ηνωμένου Βασιλείου-Γαλλίας το 1994.

eurotunnel

Ο Γάλλος μηχανικός Albert Mathieu-Flavier πρότεινε για πρώτη φορά μια υπόγεια σύνδεση μεταξύ της Βρετανίας και της Γαλλίας το 1802, αλλά μόλις το 1987, το βρετανικό και το γαλλικό κοινοβούλιο συμφώνησαν με την δημιουργία και την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.

Ίσως λοιπόν υπάρχει ακόμα ελπίδα;

train China Usa

Υπάρχουν πολλές εικασίες για το αν πράγματι θα κατασκευαστεί ο σιδηρόδρομος. Αλλά δεδομένου ότι η Κίνα κατέχει ήδη ένα τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο, ίσως και να είναι δυνατό. Η χώρα φιλοξενεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, που εκτείνεται σε 37.000 χλμ.

Διαθέτει επίσης το ταχύτερο εμπορικό ηλεκτρικό τρένο, το Shanghai maglev. Η γραμμή τρένου μαγνητικής μετακίνησης λειτουργεί στη Σαγκάη, συνδέοντας το αεροδρόμιο Shanghai Pudong με το Road Longyang στα ανατολικά της πόλης.

Από περιβαλλοντική σκοπιά, η Κίνα επενδύει όλο και περισσότερο στα ταξίδια με ηλεκτρικό τρένο, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές CO2 στην αυτοκινητοβιομηχανία όσο και στην αεροπορική βιομηχανία.

Διαβάστε επίσης: Οι ταχυφορτιστές για ηλεκτρικά σκάφη έπιασαν… λιμάνι στην Κυανή Ακτή

Τα τρένα θεωρούνται ως τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον είδη δημόσιων συγκοινωνιών.

Οι αρνητικές συνέπειες για το φαινόμενο του θερμοκηπίου στις σιδηροδρομικές μεταφορές είναι 80% μικρότερες από εκείνες που προκαλούνται από τα αυτοκίνητα.