Τι μπορεί να επισπεύσει τον εξηλεκτρισμό της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας πριν το 2030;

Ακούστε το άρθρο

Οι συνεχώς αυστηρότεροι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων στα οχήματα, ίσως οδηγήσει σε μία γρηγορότερη μετάβαση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στον πλήρη εξηλεκτρισμό της αγοράς.

Οι κανόνες που συζητούνται για την οδηγία εκπομπής ρύπων Euro 7 για αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία, ίσως οδηγήσει στον «πρόωρο θάνατο» των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η υπό συζήτηση οδηγία που θα αφορά στις νέες, αυστηρότερες εκπομπές ρύπων Euro 7, έχουν σκοπό να διασφαλίσουν πως τα οχήματα θα είναι περιβαλλοντικά «καθαρά» για όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους.

Όσον αφορά στις αντιδράσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, αυτές είναι αρκετές και σε ορισμένες περιπτώσεις και έντονες.

Ένας βασικός λόγος αυτής της αντίδρασης είναι πως το κόστος των εταιρειών για να μπορέσουν να είναι συμβατοί με την προτεινόμενη οδηγία είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με αυτό που θα απαιτούνταν για τη γρηγορότερη «στροφή» προς τον εξηλεκτρισμό.

Σύμφωνα με τον COO της Nissan, Ashwani Gupta, το κόστος, ώστε να πληρούμε τις προϋποθέσεις εκπομπής ρύπων Euro 7, ίσως οδηγήσει τους κατασκευαστές να στραφούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν το 2030.

Οι νέοι κανονισμοί εκπομπής ρύπων Euro 7 για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παρουσιαστούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2025 και αναμένεται να θέσουν πολύ αυστηρούς περιορισμούς, που θα προϋποθέτουν και μεγάλες επενδύσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Διαβάστε επίσης: Οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου για βαρέα οχήματα που απαιτούνται στην Ευρώπη έως το 2030

Μάλιστα, ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσά τους και το Η.Β. πιθανόν να προχωρήσουν ακόμα και σε απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων που δεν θα εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους μετά το 2030.

Το 2030 φαίνεται να είναι η χρονιά – ορόσημο για τις εταιρείες οι οποίες θα πρέπει να έχουν επιλέξει ή τον δρόμο του Euro 7 ή τον δρόμο της ηλεκτροκίνησης.

Σίγουρα, η επιλογή δεν θα είναι… ομόφωνη για όλες τις εταιρείες, αλλά σίγουρα οι επικεφαλής αυτών θα πρέπει να έχουν καταλήξει.

Όπως προσθέτει ο COO της Nissan, Ashwani Gupta, ένας από τους παράγοντες που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην τελική απόφαση των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι και ζήτηση της αγοράς, δηλαδή η τάση του αγοραστικού κοινού.

Διαβάστε επίσης: Η Γερμανία σχεδιάζει την κυκλοφορία οχημάτων με αυτόνομη οδήγηση το 2022

abb_img