Toyota: Τι πήγε στραβά με την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση;

Ακούστε το άρθρο

Η εισαγωγή του υβριδικού Toyota Prius από την ιαπωνική εταιρεία το 1997 αποτέλεσε ένα ορόσημο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Έκτοτε, η εταιρεία πούλησε περίπου 15 εκατομμύρια υβριδικά αυτοκίνητα παγκοσμίως και πρόσθεσε σταδιακά υβριδικά συστήματα κίνησης σε περισσότερα μοντέλα της, ενώ πλέον η πλειοψηφία των μοντέλων της Toyota και της Lexus είναι διαθέσιμα σε υβριδικές εκδόσεις.

Η Toyota φωτίζει τον Πύργο του Άιφελ με πρωτοποριακή τεχνολογία

Η Toyota ήταν επίσης πρωτοπόρος στα οχήματα με κυψέλες καυσίμου, αν και οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν τώρα πια στο ότι δεν είναι η κατάλληλη για επιβατικά αυτοκίνητα και οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Daimler, Honda, GM και Volkswagen, την έχουν εγκαταλείψει.

Η Toyota και η προσπάθεια της για επιβράδυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα

Toyota ηλεκτροκίνηση

Η Toyota επί της ουσίας υπήρξε καινοτόμος στην ηλεκτροκίνηση σε διάφορα επίπεδα. Εκτός από την ηγετική της θέση στον τομέα των υβριδικών αυτοκινήτων και των κυψελών καυσίμου, παρήγαγε ένα ηλεκτρικό RAV4. Διέθετε μπαταρίες από την Tesla, για μικρό χρονικό διάστημα.

Επιπλέον, η εταιρεία κυκλοφόρησε πρόσφατα τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα, αν και μέχρι στιγμής, είναι διαθέσιμα αποκλειστικά στην Κίνα.

Ωστόσο, πλέον, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μετατραπεί στην ισχυρότερη φωνή της βιομηχανίας που είναι αντίθετη στη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Τον Ιανουάριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος Akio Toyoda κατέστησε σαφή τη θέση της εταιρείας με μια εκδήλωση κατά των EV, στην οποία κατήγγειλε την πρόσφατη πρόταση της ιαπωνικής κυβέρνησης για σταδιακή κατάργηση των οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.

Οι New York Times αναφέρουν ότι ο Chris Reynolds, ανώτερο στέλεχος της Toyota, ταξίδεψε πρόσφατα στην Ουάσιγκτον για κεκλεισμένων των θυρών συνεδριάσεις με μέλη του Κογκρέσου. Εκεί τόνισε την αντίθεση της εταιρείας του στα μέτρα της κυβέρνησης Μπάιντεν για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Επιπλέον, υποστήριξε ότι τα υβριδικά οχήματα, καθώς και εκείνα με τεχνολογία υδρογόνου θα πρέπει να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Μάλιστα, στελέχη της θυγατρικής της Toyota στην Ινδία κατέκριναν δημόσια τον στόχο της Ινδίας για την 100% επικράτηση των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030.

Ποντάροντας στα υβριδικά και στα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα η Toyota άργησε να υποστηρίξει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Toyota electric car

ο Danny Magill, αναλυτής στο InfluenceMap, δήλωσε:

«Η Toyota έχει μετατραπεί από ηγέτιδα εταιρεία, σε μια καθυστερημένη αυτοκινητοβιομηχανία στον τομέα της ηλεκροκίνησης».

Το InfluenceMap δίνει στην Toyota ένα βαθμό D, το χειρότερο από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Κυρίως λόγω των προσπαθειών της να υπονομεύσει τους δημόσιους στόχους για το κλίμα.

Παρά τα μηνύματα του Διευθύνοντος Συμβούλου και των διαφημίσεών της, ο εκπρόσωπος της Toyota, Eric Booth, δήλωσε στους Times ότι η εταιρεία δεν είναι αντίθετη με τα EV.

«Συμφωνούμε και ενστερνιζόμαστε το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι το μέλλον,  αλλά το 98% των αυτοκινήτων και των φορτηγών που πωλούνται σήμερα τροφοδοτούνται τουλάχιστον εν μέρει από βενζίνη».

Σύμφωνα μεToyota τα πρότυπα αποδοτικότητας θα πρέπει:

«να ενημερώνονται από μια τεχνολογία που να μπορεί ρεαλιστικά να προσφέρει και να βοηθήσει να διατηρηθούν τα οχήματα σε προσιτές τιμές».

Διαβάστε επίσης: Σύντομα σε κυκλοφορία το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Toyota

Επιπλέον, ο μη κερδοσκοπικός φορέας Citizens for Responsibility and Ethics της Washington (CREW) μέτρησε τις οικονομικές συνεισφορές της εκστρατείας. Διαπίστωσε ότι η Toyota ήταν ένας από τους μεγαλύτερους εταιρικούς δωρητές φέτος για τους Ρεπουμπλικάνους του Κογκρέσου. Οι οποίοι αμφισβήτησαν το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών του 2020.

Οι Times αναφέρουν ότι τουλάχιστον 22 από αυτούς τους νομοθέτες δεν συμμερίζονται την άποψη των επιστημόνων για την κλιματική αλλαγή.

Ωστόσο, μόλις η ιστορία έγινε γνωστή στα μέσα ενημέρωσης, η Toyota ανακοίνωσε ότι θα τερματίσει όλες τις σχετικές της δωρεές.

Σε κάθε περίπτωση πολλοί εμπειρογνώμονες της αυτοκινητοβιομηχανίας δηλώνουν προβληματισμένοι και απογοητευμένοι από την πίεση της ιαπωνικής μάρκας στην Ουάσιγκτον.

abb_img