Το ΑΕΠ κάθε χώρας της ΕΕ ορίζει και τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ακούστε το άρθρο

Σύμφωνα με νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η μεγάλη διαφοροποίηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει να κάνει με το βιοτικό επίπεδο κάθε χώρας.

Τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν το 10,5% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους.

Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα της ACEA, 10 κράτη-μέλη είχαν μερίδιο αγοράς χαμηλότερο από 3%.

Η ανάλυση δείχνει ότι η απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές συνδέεται άμεσα με το κατά κεφαλήν εισόδημα μιας χώρας.

Οι χώρες με συνολικό μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάτω του 3% έχουν κατά κεφαλήν μέσο όριο εισόδημα κάτω των 17.000 ευρώ. Αυτό ισχύει για παράδειγμα σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Διαβάστε επίσης: Πόσο «προσιτά» είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη;

Ο «φτωχός» Νότος και ο «πλούσιος» Βορράς

Επιπλέον, οι πέντε χώρες με τη χαμηλότερη κατανάλωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά έχουν, επίσης, πολύ λίγα σημεία φόρτισης – κάτω από το 1% του συνόλου της ΕΕ.

Οι χώρες που έχουν χαμηλά ποσοστά πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η Κύπρος (0,5%) με 23.580 ευρώ κατά κεφαλήν μέσο όρο εισόδημα, η Λιθουανία (1,1%) με 17.460 ευρώ, η Εσθονία (1,8%) με 20.440 ευρώ, η Κροατία (1,9%) με 12.130 ευρώ και η Πολωνία (1,9%) με 13.600 ευρώ.

Διαβάστε επίσης: Η Ελλάδα ουραγός στις χώρες της ΕΕ που διαθέτουν υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Από την άλλη πλευρά, μερίδιο αγοράς άνω του 15% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν οι πλουσιότερες χώρες της Βόρειας Ευρώπης με κατά κεφαλήν μέσο όρο εισόδημα άνω των 46.000 ευρώ.

Σχεδόν τα 3/4 όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνονται σε τέσσερις χώρες της Δυτικής Ευρώπης με μερικά από τα υψηλότερα ΑΕΠ (Σουηδία, Κάτω Χώρες, Φινλανδία και Δανία).

Το υπόλοιπο τρίμηνο των πωλήσεων κατανέμεται σε 23 κράτη μέλη.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Σουηδία με 32,2% και 45.610 ευρώ κατά κεφαλήν εισόδημα, η Ολλανδία με 25% και 45.790 ευρώ, η Φινλανδία με 18,1% και 42.940 ευρώ, η Δανία με 16,4% και 53.470 ευρώ και η Γερμανία με 13,5% και 40.070 ευρώ.

Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Οικονομικότερη χώρα της Ευρώπης η Ελλάδα!

Όπως δείχνουν πρόσφατα στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, οι μεγάλες επενδύσεις που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε οχήματα χαμηλών εκπομπών αρχίζουν να αποδίδουν, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τριπλασιάστηκαν μεταξύ του 2019 και του 2020, ενώ οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν κατά 12% πέρυσι.

Τα κίνητρα των κυβερνήσεων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να συνεχιστούν, προκειμένου να ενισχυθεί η στροφή των καταναλωτών προς την ηλεκτροκίνηση.

Διαβάστε επίσης: Η Dartz λανσάρει το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη

abb_img