Το επόμενο σας ηλεκτρικό αυτοκίνητο… μπορεί να προέλθει από την Κίνα

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν τις προσπάθειές τους να πουλήσουν ηλεκτρικά οχήματα εκτός της Κίνας.

Σε προηγούμενο μας δημοσίευμα είχαμε κάνει λόγο για την κινέζικη εταιρεία Nio, η οποία έλαβε πιστοποίηση από την TÜV τόσο για την πώληση, όσο και για τη λειτουργία σταθμών ανταλλαγής ισχύος, καθώς και των φορτιστών της, σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ.

Μάλιστα, είχαμε, επίσης, αναφέρει ότι οι πρώτες παραδόσεις στην πρώτη ευρωπαϊκή αγορά της Νio, τη Νορβηγία, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.

Διαβάστε επίσης: Audi: Tα EV’s θα είναι το ίδιο επικερδή με τα θερμικά έως το 2024

Οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων κάνουν “απόβαση” στην Ευρώπη

Nio China

Σύμφωνα με ανάλυση που δημοσιεύθηκε στο Bloomberg, η Nio ανακοίνωσε ότι η πρώτη αποστολή των ηλεκτρικών SUV της κατέφτασε στη Νορβηγία και ακολούθησαν ειδήσεις από την BYD, ακόμη μία κινέζικη κατασκευάστρια εταιρεία, η οποία ολοκλήρωσε την πρώτη της αποστολή EV στη Νορβηγία τον Ιούνιο. Η BYD σχεδιάζει να πουλήσει 1.500 από αυτά τα αυτοκίνητα μέχρι το τέλος του έτους.

Η κινεζική εταιρεία EV Xpeng δραστηριοποιείται, επίσης, στη Νορβηγία και η χαμηλότερου προφίλ Aiways έχει αποστείλει πάνω από 2.500 EV σε διάφορα μέρη της Ευρώπης.

Τα τελευταία δεδομένα από την BNEF, δείχνουν ότι περισσότερες από δώδεκα κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη εξάγουν ή πρόκειται σύντομα να εξάγουν μοντέλα plug-in στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Η MG Motor, η βρετανική μάρκα που αναβίωσε η SAIC της Κίνας, πωλεί τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα σε ανταγωνιστικές τιμές στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Σκανδιναβία και σε άλλα μέρη της Ευρώπης.

Τον Ιούνιο, η MG δήλωσε ότι οι πωλήσεις της στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 79% τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2021.

Μάλιστα, τα μοντέλα της MG αντιπροσωπεύουν περίπου το 6% της αναπτυσσόμενης αγοράς EV του Ηνωμένου Βασιλείου.

Συγκυρία που δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης για τις κινέζικες εταιρείες EV’s στην Ευρώπη

XPeng Auto

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν στην Ευρώπη από το προηγούμενο έτος, καθώς οι κατασκευαστές αγωνίζονται να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Χρειάστηκε να μειώσουν τις μέσες εκπομπές ρύπων των οχημάτων τους για να αποφύγουν την καταβολή μεγάλων προστίμων και η αύξηση των πωλήσεων οχημάτων plug-in υπήρξε ο πιο αποδοτικός τρόπος για πολλούς από αυτούς.

Καθώς όμως οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη πασχίζουν να ανταπεξέλθουν σε αυτά τα δεδομένα, δημιουργείται μία μοναδική ευκαιρία για τις κινεζικές μάρκες EV.

Οι έρευνες ικανοποίησης των καταναλωτών δείχνουν επανειλημμένα ότι οι οδηγοί EV λατρεύουν την τεχνολογία, αλλά παραμένει αμφιλεγόμενο το εάν τελικά θα αγοράσουν ένα EV από κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Μια άποψη είναι ότι οι αγοραστές δεν θέλουν να επενδύσουν σε μια μάρκα αυτοκινήτου που δεν την έχουν ακούσει ποτέ.

Μπορούν πράγματι οι κινεζικές μάρκες να καταλάβουν σημαντικό μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων;

BYD EV

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ιαπωνικές και κορεατικές μάρκες αντιπροσωπεύουν αυτήν τη στιγμή, σχεδόν το ήμισυ της αμερικανικής αγοράς αυτοκινήτων. Μπορούν όμως οι κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων να πετύχουν ένα αντίστοιχο κατόρθωμα;

Οι καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τις επενδύσεις τους σε EV’s, και ακόμη και με μια γρήγορη αλλαγή τεχνολογίας, θα χρειαστεί χρόνος για τις κινεζικές μάρκες να αποκτήσουν σημαντικό μερίδιο της αγοράς.

Επιστρέφοντας στο ιαπωνικό παράδειγμα, χρειάστηκαν δεκαετίες προκειμένου οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες να καταφέρουν να φτάσουν στο σημείο που βρίσκονται σήμερα. Το μερίδιο των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην αγορά αυτοκινήτων των ΗΠΑ αυξήθηκε από 4% το 1970, σε 23% το 1990 και 38% το 2010.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες γενικά συμφωνούν ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό, ακόμη και αν ορισμένες από αυτές είναι προβληματισμένες σχετικά με τη βραχυπρόθεσμη ζήτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Διαβάστε επίσης: Η Nio ξεκινά τις πωλήσεις αυτοκινήτων, φορτιστών και τη λειτουργία “σταθμών ανταλλαγής ισχύος” στην ΕΕ

Ο μεγαλύτερος αντίκτυπος από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανώς θα είναι ότι θα ωθήσει τις καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες να μην αντιμετωπίζουν τα EV μόνο ως εργαλείο συμμόρφωσης με τους κανόνες της ΕΕ, αλλά να τις αναγκάσει να κάνουν ταχύτερα την μετάβαση προς την εποχή της ηλεκτροκίνησης, προκειμένου να καταφέρουν να υπερασπιστούν το μερίδιο τους στην αγορά.