Το επόμενο βήμα στην ηλεκτροκίνηση εντός της ΕΕ είναι περισσότεροι γρήγοροι φορτιστές

Οι διαφορές ανάμεσα στους φορτιστές εναλλασσόμενου - συνεχούς ρεύματος και η χρησιμότητα της κάθε κατηγορίας φορτιστών.

Ακούστε το άρθρο

Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα για την περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη αποτελεί η ύπαρξη των κατάλληλων υποδομών φόρτισης. Αυτό σημαίνει να υπάρχουν κατάλληλοι φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα σε πάρα πολλά σημεία εντός και, κυρίως, εκτός πόλεων. Έτσι, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων θα νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια σε ένα μακρινό ταξίδι με το όχημα τους.

Τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει μεγάλη πρόοδος σε αυτόν τον τομέα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα, σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 630.000 σημεία φόρτισης εντός της επικράτειας της ΕΕ. Ωστόσο, υπάρχει και μία άλλη παράμετρος που θα πρέπει να λάβουμε υπόψη, προκειμένου να υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη πρόοδος.

ΑΔΜΗΕ: Επενδύει και η Meridiam στην ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ – Cars Electric

Οι διαφορές μεταξύ των φορτιστών εναλλασσόμενου και συνεχούς ρεύματος

Η πλήρης εικόνα δείχνει πως σε αυτά τα 630.000 σημεία φόρτισης, το 86,5% των φορτιστών είναι φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και χωρητικότητας μικρότερη των 22 kW. Αυτοί οι φορτιστές μπορεί να είναι χρήσιμοι για σπίτια, χώρους εργασίας ή δημόσιους χώρους. Ωστόσο, αποτελούν μια επιλογή που προσφέρει πιο αργή φόρτιση. Επομένως, δεν είναι τόσο κατάλληλη επιλογή για κάποιον που κάνει ένα μακρινό ταξίδι και έχει ανάγκη φόρτισης του οχήματος του.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει η επιλογή των φορτιστών συνεχούς ρεύματος (DC). Αυτοί οι φορτιστές μπορούν να αποδώσουν περισσότερο από 22 kW ηλεκτρικής ενέργειας και προσφέρουν πιο γρήγορη φόρτιση. Οι συγκεκριμένοι φορτιστές συνήθως βρίσκονται κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων, δίνοντας λύσεις γρήγορης επαναφόρτισης σε οδηγούς που κάνουν ένα μεγάλο ταξίδι. Παρ’ όλα αυτά, οι φορτιστές DC αποτελούν μόνο το 13,5% του συνόλου εντός της ΕΕ.

Sunlight: Επέκταση προς την αγορά της Ισπανίας – Cars Electric

Ανάγκη για περισσότερους γρήγορους φορτιστές

Επομένως, καταλαβαίνουμε πως υπάρχει η ανάγκη για αύξηση του αριθμού των γρήγορων φορτιστών. Έτσι, το ζήτημα της αυτονομίας στα ηλεκτρικά οχήματα θα σταματήσει να αποτελεί «πονοκέφαλο» για τους δυνητικούς αγοραστές. Όπως αναφέρει και ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, Sigrid de Vries: «Αν θέλουμε να πείσουμε τους Ευρωπαίους πολίτες να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα, η φόρτιση θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός των συμβατικών οχημάτων».

Κίνα: Αντιδράσεις για τους νέους δασμούς που επέβαλε η ΕΕ στα κινεζικά EVs – Cars Electric

Η λύση για την περαιτέρω αύξηση της ηλεκτροκίνησης στην ΕΕ

Όπως ήδη αναφέραμε, τα τελευταία χρόνια έχουν λάβει χώρα μεγάλα βήματα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη. Επίσης, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν σημειώσει πολύ μεγάλη αύξηση. Το επόμενο βήμα για την περαιτέρω αύξηση της χρήσης τους είναι η ύπαρξη περισσότερων γρήγορων φορτιστών. Με αυτόν τον τρόπο, οι δυνητικοί αγοραστές και οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων θα νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια στις μεταφορές και στα ταξίδια τους.

abb_img