Το ηλεκτρικό αεροπλάνο της Rolls-Royce “Spirit of Innovation” πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη του δοκιμαστική πτήση

Η Rolls-Royce Aerospace κατασκευάζει κινητήρες τζετ που εξοπλίζουν πολλά από τα αεροσκάφη σε όλον τον κόσμο. Ενώ, όμως, αυτοί οι κινητήρες είναι τελευταίας τεχνολογίας, όσον αφορά την αποδοτικότητα, αφήνουν πολλές εκπομπές τοξικών αερίων στην ατμόσφαιρα.

Η Rolls-Royce Aerospace υπήρξε ηγέτης στην ανάπτυξη ηλεκτρικών συστημάτων για αεροπλάνα, προκειμένου να οδηγηθούμε σε ένα μέλλον με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Το να φτάσουμε εκεί, βέβαια, απαιτεί πολλές καινοτομίες. Το κύριο εμπόδιο είναι ότι οι μπαταρίες έχουν πολύ χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα ανά μονάδα βάρους από ό,τι συμβαίνει με τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται για τα τζετ.

Ανάπτυξη του γρηγορότερου ηλεκτρικού αεροπλάνου που κατασκευάστηκε ποτέ

Rolls-Royce Electric Airplane

Σύμφωνα με την JetPack Aviation, ένα λίτρο καυσίμου τζετ έχει ενεργειακή πυκνότητα 9,6 kWh και βάρος περίπου 0,8 κιλά. Αυτό μεταφράζεται σε 12 kWh ανά κιλό.

Σε σύγκριση, μερικές από τις καλύτερες μπαταρίες ιόντων-λιθίου έχουν πυκνότητα ενέργειας 265 Wh ανά κιλό. Τα καύσιμα για τα τζετ διαθέτουν σχεδόν 50 φορές περισσότερη ενέργεια ανά κιλό, σε σχέση με τα ηλεκτρικά αεροπλάνα.

Διαβάστε επίσης: Νέες δοκιμαστικές πτήσεις από τα ταξί της Lilium που “πετούν” στο παρόν

Το καθαρό αποτέλεσμα είναι ότι το «φορτίο καυσίμου» για ένα ηλεκτρικό αεροπλάνο θα είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που θα ήταν για ένα συμβατικό αεροσκάφος.

Στην πραγματικότητα, η συσσώρευση αρκετών μπαταριών σε ένα αεροπλάνο, προκειμένου να καταφέρει να πετάξει, αφήνει μικρή χωρητικότητα για το φορτίο, καθώς και για τους επιβάτες, αλλά και τον πιλότο.

Η Rolls-Royce Aerospace εργάζεται για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού αεροπλάνου που μπορεί να πετάξει γρηγορότερα από 483 χλμ./ώρα, καθιστώντας το γρηγορότερο ηλεκτρικό αεροπλάνο που κατασκευάστηκε ποτέ.

Αυτή την εβδομάδα, το Spirit of Innovation της Rolls Royce πραγματοποίησε επιτυχώς την πρώτη του συνεχή πτήση διάρκειας 15 λεπτών.

Η Rolls-Royce Aerospace αναφέρει ότι η συγκεκριμένη δοκιμαστική πτήση ήταν «η αρχή μιας εντατικής φάσης δοκιμαστικών πτήσεων, κατά την οποία θα συλλέγουμε πολύτιμα δεδομένα απόδοσης για την ηλεκτρική ισχύ και το σύστημα πρόωσης του αεροσκάφους».

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το μονοθέσιο αεροπλάνο έχει «το πιο πυκνό πακέτο μπαταριών που έχει συναρμολογηθεί για ένα αεροσκάφος», χωρίς, ωστόσο, να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες.

Rolls-Royce Electric Airplane

Η πτήση του Spirit of Innovation πραγματοποιείται περίπου έναν χρόνο μετά την αρχικά προγραμματισμένη δοκιμαστική πτήση και περίπου έξι μήνες μετά τις δοκιμαστικές πτήσεις ηλεκτρικών ταξί.

Η Rolls-Royce αναπτύσσει αεροπορικό ταξί με τον κατασκευαστή αεροσκαφών Tecnam με στόχο την παράδοση ενός «ηλεκτρικού επιβατικού αεροσκάφους για όλους τους επιβάτες». Έχει, επίσης, συνεργαστεί με τη Siemens και την Airbus σε ένα ακόμα concept για e-plane.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Ινστιτούτο Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας και την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου ως ένα προκαταρκτικό βήμα προς τη δημιουργία αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών αεροπλάνων.

Διαβάστε επίσης: Η Joby παρουσίασε το ηλεκτρικό της ταξί στη Νέα Υόρκη

Η Eviation έχει ήδη δημιουργήσει ένα ηλεκτρικό επιβατικό αεροπλάνο χωρητικότητας 9 επιβατών με εμβέλεια 815 χιλιόμετρα και ταχύτητα πτήσης 407,44 χλμ./ώρα.

Η United Airlines έχει, επίσης, επενδύσει στη σουηδική νεοσύστατη εταιρεία Heart Aerospace και έχει δώσει εντολή να παραδοθούν 100 από τα ηλεκτρικά επιβατικά αεροσκάφη μικρών αποστάσεων της μέχρι το τέλος της δεκαετίας.