Όταν ανακοινώθηκε, τον Δεκέμβριο του 2020, ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο θα απαγορεύεται η πώληση αυτοκινήτων και φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030, οι μοτοσυκλέτες φάνηκαν να “απέφυγαν τη σφαίρα”.
Διαβάστε επίσης: H BMW παρουσίασε επίσημα το φουτουριστικό e-scooter CE 04
Ωστόσο, την περασμένη εβδομάδα το Βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι από το 2035, «όλα τα νέα οχήματα κατηγορίας L θα είναι πρέπει να είναι πλήρως απαλλαγμένα από τις εκπομπές ρύπων».
Στα οχήματα κατηγορίας L, συγκαταλέγονται και τα δίτροχα και τρίκυκλα με κινητήρα, όπως οι μοτοσικλέτες και τα μοτοποδήλατα, μεταξύ άλλων.
Για πρώτη φορά οι μοτοσυκλέτες εισέρχονται σε ρυθμίσεις με σκοπό την μετάβαση στην “εποχή της ηλεκτροκίνησης”
Είναι η πρώτη φορά που οι μοτοσυκλέτες έρχονται αντιμέτωπες με συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με την μετάβαση στην ηλεκτροκινητικότητα.
Πιο συγκεκριμένα, η βρετανική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να ορίσει φέτος ως ημερομηνία σταδιακής απαγόρευσης για τις μοτοσυκλέτες με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035, ή νωρίτερα, σε περίπτωση που είναι εφικτή μια ταχύτερη μετάβαση στην κυκλοφορία αποκλειστικά νέων δίτροχων και τρίκυκλων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το σχέδιο του Βρετανικού Υπουργείου Μεταφορών αναφέρει σχετικά: «Οι μοτοσυκλέτες με μηδενικές εκπομπές ρύπων, καθώς και άλλα δίκυκλα είναι μια αποτελεσματική και καθαρή μορφή κινητικότητας που μπορεί να μειώσει τη συμφόρηση, να βελτιώσει την ποιότητα του αστικού αέρα και να μειώσει τον θόρυβο.
Θα λάβουμε μέτρα για την άρση αυτών των εκπομπών, συμπεριλαμβανομένης της διαβούλευσης για μια καταληκτική ημερομηνία για τον τερματισμό της πώλησης νέων μηχανοκίνητων μοτοσυκλετών με επιβλαβείς εκπομπές ρύπων, διασφαλίζοντας ότι υποστηρίζουμε την ανάπτυξη νέων βιομηχανικών ευκαιριών για το Ηνωμένο Βασίλειο.”
Τα μέτρα υποστήριξης της αγοράς ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας
Παρά τις ελπίδες ορισμένων μοτοσυκλετιστών ότι τα δίτροχα θα παραμείνουν απαλλαγμένα από τις ρυθμίσεις που αφορούν στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, λόγω της σχετικής μειονότητας τους στους δρόμους, η σχετική έκθεση της κυβέρνησης εξηγεί: “Ενώ τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά ξεπερνούν τον αριθμό μοτοσυκλετών που υπάρχουν στους δρόμους του Η.Β, οι μοτοσυκλέτες αποτελούν, επίσης, έναν σημαντικό αριθμό οχημάτων, αφού υπήρχαν 1,4 εκατομμύρια αδειοδοτημένα οχήματα τέτοιου τύπου το 2020 και δεν θέλουμε να παραμείνουν στο δρόμο τη στιγμή που ο υπόλοιπος στόλος οχημάτων εξηλεκτρίζεται.”
Η υποστήριξη για τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες περιγράφεται, επίσης, λεπτομερώς στο σχέδιο.
Περιλαμβάνεται σε ένα πακέτο «οικονομικών και μη οικονομικών κινήτρων» και συμπεριλαμβάνεται πλέον στο γενικότερο σχέδιο επιχορηγήσεων που είχε ήδη ανακοινωθεί σχετικά με τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα ταξί και αφορά στο χρονικό διάστημα έως το 2022-2023, προκειμένου να μειωθούν οι τιμές αγοράς οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων για τους καταναλωτές.
Οι ευκαιρίες για απόκτηση ελαφρών οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων αναμένεται να διερευνηθούν, επίσης, μέσω της εταιρικής σχέσης της Zemo (πρώην Συνεργασία Οχημάτων με Χαμηλό Αποτύπωμα Άνθρακα) με την Ένωση Βιομηχανίας Μοτοσυκλετών (MCIA).
Διαβάστε επίσης: Η Zero παρουσίασε την νέα ηλεκτρική μοτοσυκλέτα FXE