Το plug-in υβριδικό crossover Lynk & Co 900 είναι το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής με το τσιπ Nvidia Drive Thor για 1.000 TOPS. Αυτός ο επεξεργαστής, είναι τέσσερις φορές πιο ισχυρός από το ευρέως χρησιμοποιούμενο τσιπ Nvidia Orin. Το Lynk & Co 900, θα εισέλθει στην κινεζική αγορά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ως η απόλυτη ναυαρχίδα της μάρκας.
Δείτε ακόμη: Η Lynk & Co αποκάλυψε ένα νέο μεγάλο SUV
Η εταιρεία ήταν αρχικά μια κοινή επωνυμία μεταξύ της Geely και της Volvo που ιδρύθηκε το 2017. Φέτος, η θυγατρική της Geely Zeekr Technology, έγινε ο πλειοψηφικός μέτοχος της Lynk & Co, με τη Volvo να απέχει πλήρως. Η σειρά μοντέλων, περιλαμβάνει εννέα αυτοκίνητα. Το επερχόμενο crossover 900, θα γίνει το δέκατο όχημα στη σειρά.
Lynk & Co 900 με Nvidia Drive Thor
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Zeekr Technology Andy An είπε ότι το Lynk & Co 900, θα εισέλθει στην κινεζική αγορά το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ως το πρώτο αυτοκίνητο με το Nvidia Drive Thor System on a Chip (SoC). Είναι ο πιο πρόσφατος κεντρικός υπολογιστής αυτοκινήτου της Nvidia, που συνδυάζει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ένα πιλοτήριο AI ενός ενιαίου συστήματος. Υποστηρίζει παραγωγικές δυνατότητες AI και παρέχει υπολογιστική ισχύ 1.000 TOPS (Τρισεκατομμύρια Λειτουργίες ανά δευτερόλεπτο).
Για σύγκριση, η προηγούμενη γενιά Nvidia SoC που ονομάζεται Orin, προσέφερε υπολογιστική ισχύ 254 TOPS, σχεδόν τέσσερις φορές μικρότερη από το νεότερο τσιπ. Αυτή η μέτρηση, δείχνει πόσα βασικά μαθηματικά προβλήματα μπορεί να λύσει ο επεξεργαστής σε ένα δευτερόλεπτο. Με απλά λόγια, το Nvidia Thor, είναι τέσσερις φορές πιο γρήγορο από τον προκάτοχό του.
Το αυτοκίνητο, υιοθετεί το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης Haohan που δημιούργησε η Zeekr. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η λειτουργία Navigation Zeekr Pilot (NZP), η οποία είναι ένα προηγμένο σύστημα Navigation On Autopilot. Δεν βασίζεται σε χάρτες HD, πράγμα που σημαίνει ότι ο λεγόμενος «αυτόματος πιλότος», μπορεί να λειτουργεί σε κάθε γεωγραφικό σημείο της Κίνας. Στον αυτοκινητόδρομο, μπορεί να εντοπίσει τμήματα με κυκλοφοριακή συμφόρηση και να σχεδιάσει εκ των προτέρων την καλύτερη διαδρομή. Το NZP μπορεί επίσης να εντοπίσει εμπόδια και να προσαρμόσει την ταχύτητα και τη γωνία διεύθυνσης. Με το Nvidia Thor και το σύστημα Zeekr Haohan ADAS, το Lynk & Co 900 είναι μια απάντηση στο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης Qiankun της Huawei.
Περισσότερα για το Lynk & Co 900
Το αυτοκίνητο είναι ένα μεγάλο crossover, με εξωτερική σχεδίαση εμπνευσμένη από το Range Rover. Διαθέτει ψηλή γραμμή καπό, κρυφές χειρολαβές θυρών, πλωτή οροφή και ορθογώνια εισαγωγή αέρα, στον μπροστινό προφυλακτήρα. Ένα άλλο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του εξωτερικού του Lynk & Co 900, είναι τα στοιχεία Tech Totem στις μπροστινές πόρτες, που ενσωματώνουν αισθητήρες και κάμερες σε ένα μέρος. Το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, διαθέτει επίσης μια διαδραστική οθόνη που μπορεί να προβάλει εικόνες και κείμενο.
Οι διαστάσεις του Lynk & Co 900 είναι 5.240/1.999/1.810 χλστ (μήκος, πλάτος, ύψος) με μεταξόνιο 3.160 χλστ. Αυτό το μεγάλο SUV, βασίζεται στη σπονδυλωτή αρχιτεκτονική SPA Evo που υποστηρίζει τετραδιεύθυνση. Η ανάρτηση αυτού του μοντέλου, ενσωματώνει το σύστημα ελέγχου συνεχούς απόσβεσης CDC και μια αερανάρτηση διπλού θαλάμου.
Το εσωτερικό του Lynk & Co 900, υιοθετεί δύο οθόνες 30 ιντσών 6K. Η πρώτη κάθεται στην κεντρική κονσόλα. Όσο για τη δεύτερη οθόνη, είναι τοποθετημένη στην οροφή, μπροστά από τους επιβάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων. Η κεντρική κονσόλα του Lynk & Co 900, διαθέτει επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,66 ιντσών. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς αυτού του κορυφαίου αυτοκινήτου, μπορούν να στρίψουν 180 μοίρες. Άλλα εσωτερικά χαρακτηριστικά, περιλαμβάνουν συρόμενο ψυγείο και ρυθμιζόμενα καθίσματα τρίτης σειράς.
Το Lynk & Co 900 διαθέτει τρεις εκδόσεις κινητήρων. Όλα είναι (PHEV):
- Κινητήρας 1,5 λίτρων + μπροστινός ηλεκτροκινητήρας 160 kW + ηλεκτρικός κινητήρας πίσω 230 kW. Η συνδυασμένη ισχύς είναι 530 kW (711 hp)
- Κινητήρας 2,0 λίτρων + μπροστινός ηλεκτροκινητήρας 123 kW + ηλεκτρικός κινητήρας πίσω 230 kW. Η συνδυασμένη ισχύς είναι 540 kW (724 hp)
- Κινητήρας 2,0 λίτρων + μπροστινός ηλεκτροκινητήρας 123 kW + διπλοί ηλεκτροκινητήρες 160 kW πίσω. Η συνδυασμένη ισχύς είναι 630 kW (845 hp)
Το Lynk & Co 900, υιοθετεί δύο τριμερείς επιλογές μπαταρίας NMC για χωρητικότητα 43,3 kWh και 50 kWh. Η έκδοση 1,5 λίτρων του Lynk & Co 900, συνοδεύεται στάνταρ με ένα μικρότερο πακέτο, κατάλληλο για 185 χλμ ηλεκτρικής αυτονομίας υπό συνθήκες CLTC. Η έκδοση με κινητήρα 2 λίτρων, έχει μπαταρία 50 kWh, κατάλληλη για ηλεκτρική αυτονομία 220 χλμ.