Ένα ηλεκτρικό σκάφος πέτυχε μεγάλο κατόρθωμα, κάνοντας τον γύρο της Νήσου Wight στο Ηνωμένο Βασίλειο χωρίς να σταματήσει καθόλου για φόρτιση. Ο λόγος για το e-boat Optima e10, το οποίο είναι το πρώτο ηλεκτρικό σκάφος που καταφέρνει κάτι τέτοιο.
Φυσικά, σε αυτό το επίτευγμα συνέβαλε ο καινοτόμος σχεδιασμός του σε συνδυασμό με τον David Kendall στο τιμόνι. Πιο συγκεκριμένα, το ηλεκτρικό σκάφος ολοκλήρωσε τον γύρο του νησιού, ξεκινώντας από το Royal Lymington Yacht Club. Δηλαδή, ένα ταξίδι 95 χιλιομέτρων σε κάτι λιγότερο από 6 ώρες.
UIM E1: Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ηλεκτρικών σκαφών ξεκινά!
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, David Kendall, δήλωσε:
«Ήταν ένα απίστευτα άνετο και ευχάριστο ταξίδι, μπορέσαμε να γευματίσουμε και να συζητήσουμε ευχάριστα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού χάρη στην καλή διατήρηση της θάλασσας από την καινοτόμο γάστρα και τη μείωση του θορύβου από την ηλεκτρική κίνηση.
Επιστρέψαμε στο Lymington το ίδιο χαλαροί και ανανεωμένοι όπως ξεκινήσαμε, παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούσαν νότια του νησιού, συμπεριλαμβανομένης της πυκνής ομίχλης και της ζωηρής θάλασσας στα ανοιχτά του St Catherine’s Point».
Hurtigruten Sea Zero: Ηλεκτρικό σκάφος με… φωτοβολταϊκά!
Λίγα λόγια για το Optima e10
Το Optima e10 είναι ένα σκάφος με μήκος 10 μέτρα και βάρος 3 τόνους. Επιπλέον, είναι πολύ άνετο για τους επιβάτες, προσφέροντας μεγάλους εσωτερικούς χώρους.
Πιο συγκριμένα, διαθέτει 2 δίκλινες καμπίνες, ενώ το μαγειρείο και οι χώροι του ηλεκτρικού σκάφους είναι για 8 άτομα. Μάλιστα, προσφέρει και προαιρετική οροφή για προστασία από τον ήλιο και τη βροχή.
Επιπλέον, το Optima e10 ήταν φιναλίστ στην κατηγορία «Πάνω από 8 μέτρα σε εξέλιξη» των βραβείων 2022 Gussies Electric Boat Awards, ενώ έκανε ντεμπούτο στην έκθεση σκαφών Green Tech στο Σαουθάμπτον.
Alva Ocean Eco 90 H2: Ένα «καταπράσινο» ηλεκτρικό σκάφος
Αυτό είναι το κλειδί για την αυτονομία του
Βέβαια το χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει είναι η εμβέλειά του, χάρη στην οποία κατάφερε το κατόρθωμα της Νήσου Wight χωρίς επαναφόρτιση. Το Optima e10 διαθέτει 2 μπαταρίες, οι οποίες προσφέρουν αυτονομία 278 χιλιομέτρων.
Ωστόσο, το «κλειδί» για την επέκταση της εμβέλειας είναι η πλατφόρμα του ηλεκτρικού σκάφους, η οποία παρέχει αποδοτικότητα χαμηλής αντίστασης. Ουσιαστικά, η επιφάνεια της γάστρας είναι μικρότερη, πράγμα που σημαίνει και λιγότερη αντίσταση και τριβή. Επομένως, απαιτείται και λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια για την κίνηση του ηλεκτρικού σκάφους.
Η PowerX μοιράζει… ενέργεια με ηλεκτρικό δεξαμενόπλοιο!
Τι άλλο σχεδιάζει η Optima;
Τέλος, η εταιρεία Optima αναπτύσσει και μεγαλύτερα μοντέλα τόσο για την αγορά αναψυχής όσο και για την εμπορική αγορά. Τα σχέδια της περιλαμβάνουν ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο 13,5 μέτρων με δυνατότητα επιλογής κλειστού ή ανοιχτού κόκπιτ. Ακόμη, περιλαμβάνουν θαλάσσια ταξί για 12 με 16 επιβάτες και ένα πολυτελές σκάφος μεταφοράς.