To restomod… της Nissan σε ένα Bluebird του ‘86

Το πρώτο αυτοκίνητο από τη γραμμή παραγωγής του Sunderland το 1986, το Bluebird Job 1, είναι το κεντρικό έκθεμα ενός τοπικού μουσείου που θυμίζει τη σημασία αυτού του πρώτου οχήματος για την περιοχή.

Ο όρος «restomod» είναι σχετικά καινούριος στους απανταχού λάτρεις της αυτοκίνησης. Χρησιμοποιείται για να δηλώσει τις μετατροπές που γίνονται σε παλαιά αυτοκίνητα – μάλιστα, όσο πιο παλιά, τόσο πιο καλά – με νέες τεχνολογίες. Ο στόχος των μετατροπών είναι ένας συνδυασμός των δύο κόσμων. Του κλασσικού στυλ σχεδίασης με την άνεση, τις επιδόσεις και τη αξιοπιστία που προσφέρει η τεχνογνωσία στη σύγχρονη εποχή.

Αρχικά, αφορούσε μόνο στα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Αλλά, πλέον, με την επέλαση της ηλεκτροκίνησης και τις εντυπωσιακές επιδόσεις της, η «μόδα» αυτή πέρασε στα ηλεκτρικά «restomods».

Μάλιστα, η «φρενίτιδα» για τα ηλεκτρικά restomods δεν έχει αφήσει ασυγκίνητο ούτε τον σούπερ σταρ του παγκόσμιου ποδοσφαίρου Ντέιβιντ Μπέκαμ, ο οποίος το καλοκαίρι επένδυσε ένα σημαντικό ποσό, αγοράζοντας το 10% των μετοχών της βρετανικής εταιρίας, Lunaz, η οποία έχει ως αντικείμενο τη μετατροπή και την ανακατασκευή κλασσικών βρετανικών αυτοκινήτων με ηλεκτροκίνητο κινητήρα.

⇒ Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ επενδύει στην ηλεκτροκίνηση αγοράζοντας ποσοστό στη Lunaz

To πρώτο restomod της Nissan σε ένα Bluebird του 1986

Η Nissan έκανε το δικό της restomod, μετατρέποντας ένα Bluebird του 1986 σε ένα ειδικά διασκευασμένο 100% ηλεκτρικό όχημα, με τεχνολογία από το LEAF και το ονόμασε «Newbird».

 

Θέλοντας να γιορτάσει τα 35 χρόνια κατασκευαστικής δραστηριότητας στο εργοστάσιο του Σάντερλαντ, η Nissan προχώρησε στη μετατροπή του Bluebird, του πρώτου αυτοκινήτου που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου, το 1986.

Το «Newbird» συμπυκνώνει 35 χρόνια κατασκευαστικής κληρονομιάς στο Σάντερλαντ, καθώς η Nissan επιταχύνει προς ένα ηλεκτρισμένο μέλλον μέσω του Ambition 2030, του μακροπρόθεσμου πλάνου της  για την ενίσχυση της κινητικότητας και όχι μόνο.

Πως έγινε το restomod του Newbird

Το Nissan Bluebird τροποποιήθηκε εκτενώς για να ενσωματώσει το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του LEAF.

Ο αρχικός κινητήρας βενζίνης και το κιβώτιο ταχυτήτων αφαιρέθηκαν και τοποθετήθηκε ένας ηλεκτροκινητήρας από LEAF, ένας μετατροπέας και μια μπαταρία 40 kWh, με τις μονάδες της μπαταρίας κατανεμημένες μεταξύ της θέσης του κινητήρα και του πορτ μπαγκάζ, για βελτιστοποιημένη κατανομή βάρους.

Έγιναν αναβαθμίσεις και τροποποιήσεις στα συστήματα υδραυλικού τιμονιού, πέδησης και θέρμανσης για να μπορούν να τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια.

Τοποθετήθηκε ειδικά προσαρμοσμένη ανάρτηση, για να υποστηρίξει το πρόσθετο βάρος από τις συστοιχίες των μπαταριών.

Ως ένα «νεύμα» στις ηλεκτρικές αναβαθμίσεις  του αυτοκινήτου, το αυθεντικό σήμα της Nissan στο καπό, διαθέτει οπίσθιο φωτισμό LED.

Το αυτοκίνητο επαναφορτίζεται μέσω της αρχικής θύρας πλήρωσης καυσίμου, που πλέον παρέχει πρόσβαση στη θύρα φόρτισης.

Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί με ισχύ έως και 6,6 kW και ο αρχικός πίνακας οργάνων του οδηγού έχει συνδεθεί στο σύστημα EV, για να μπορεί ο μετρητής καυσίμου να δείχνει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.

Αν και δεν έχει έγκριση Τύπου, η αυτονομία του οχήματος από μία μόνο φόρτιση υπολογίζεται σε περίπου 210 χιλιόμετρα (λαμβάνοντας υπόψη διάφορους περιβαλλοντικούς παράγοντες και το στυλ οδήγησης) με το 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε λιγότερο από 15 δευτερόλεπτα.

Σχεδιαστικά στοιχεία του 1980 με αισθητική του 21ου αιώνα

Για το εξωτερικό του οχήματος, η Nissan Design Europe, με έδρα το Λονδίνο, δημιούργησε ένα νέο γραφικό μοτίβο εμπνευσμένο από σχεδιαστικά στοιχεία της καταναλωτικής τεχνολογίας της δεκαετίας του 1980, σε συνδυασμό με την αισθητική του 21ου αιώνα.

Η διαχείριση του restomod έγινε από την Kinghorn Electric Vehicles, μια οικογενειακή εταιρεία με έδρα το Durham της Βορειοανατολικής Αγγλίας, μόλις 24 χιλιόμετρα από το εργοστάσιο του Σάντερλαντ.

Η Kinghorn EV ειδικεύεται στη μετατροπή κλασικών αυτοκινήτων σε πλήρως ηλεκτρικά χρησιμοποιώντας κινητήρες, μετατροπείς και μπαταρίες από μεταχειρισμένα Nissan LEAF.

Το «Newbird» αντιπροσωπεύει ό,τι πιο υπέροχο για το εργοστάσιό μας

Ο Alan Johnson, Αντιπρόεδρος Παραγωγής στο εργοστάσιο της Nissan στο Σάντερλαντ, είπε: «Το «Newbird» αντιπροσωπεύει ό,τι πιο υπέροχο για το εργοστάσιό μας, καθώς γιορτάζουμε τα 35 χρόνια παραγωγής στο εργοστάσιό μας.

Έχουμε μια πλούσια κληρονομιά στην παραγωγή υπέροχων αυτοκινήτων, αρχής γενομένης από το πρώτο μοντέλο Bluebird και η φανταστική μας ομάδα τώρα πρωτοπορεί, καθώς οδηγούμε προς ένα συναρπαστικό εξηλεκτρισμένο, ουδέτερο από άνθρακα, μέλλον».

Στο πλαίσιο του Ambition 2030, η Nissan στοχεύει να γίνει μια πραγματικά βιώσιμη αυτοκινητοβιομηχανία, οδηγώντας προς έναν κόσμο καθαρότερο, ασφαλέστερο και χωρίς αποκλεισμούς.

⇒ Nissan Ambition 2030: Η Nissan φιλοδοξεί… να λανσάρει 15 EV έως το 2030

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!