Snap Up: Το αυτόνομο όχημα που χωράει παντού!

Το Snap Up είναι ένα όχημα λεπτό και κυρίως αυτόνομο, ενώ αποτελεί τη λύση για τις μελλοντικές αστικές μετακινήσεις.

Ακούστε το άρθρο

Το Snap Up φέρνει τη λύση στην αστική κινητικότητα. Ένα αυτόνομο όχημα με μέγεθος που θα διευκολύνει τους οδηγούς σε αρκετούς τομείς. Για παράδειγμα στο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης ή και σε αυτό του παρκαρίσματος.

Το όχημα συμμετείχε στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Μελλοντικής Κινητικότητας, τον οποίο διοργανώνει το διακεκριμένο περιοδικό αρχιτεκτονικής και σχεδιασμού, Dezeen, σε συνεργασία με τη βρετανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Arrival.

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να εντοπίσουν τα προβλήματα κινητικότητας στις μεγαλουπόλεις και να προτείνουν λύσεις. Υπεύθυνος σχεδιασμού είναι ο σχεδιαστής Lars Riemann.

Στο αυτόνομο Einride Pod δεν… «χωράει» άνθρωπος!

Το Snap Up εξοικονομεί πολύ χώρο στους δρόμους

Το εν λόγω όχημα είναι εξαιρετικά λεπτό και μπορεί να παρκάρει ακόμα και κάθετα στο δρόμο, ή όπου αλλού είναι εφικτό, εξοικονομώντας χώρο. Στα πλάνα του Riemann ήταν ένα όχημα που θα ήταν κατάλληλο για την κίνηση σε πυκνοκατοικημένες πόλεις με ψηλά κτίρια.

Το Snap Up επίσης διαθέτει ιμάντα μετάδοσης, που του επιτρέπει κίνηση σε εδάφη με διαφορετικές επιφάνειες, όπως για παράδειγμα το γρασίδι. Αυτό θα μπορούσε με τη σειρά του να οδηγήσει στην αντικατάσταση της ασφάλτου από το γρασίδι, δημιουργώντας έναν μεγαλύτερο χώρο πρασίνου στις πόλεις.

Επιπλέον, είναι έτσι σχεδιασμένο επιτυγχάνοντας σύνδεση με ένα τρένο σε hyperloop ή με τα αεροσκάφη του μέλλοντος. Απαλλάσσοντας τον επιβάτη από το να αλλάζει διαφορετικά μεταφορικά μέσα. Τέλος, είναι και αυτόνομο, έχοντας για την ακρίβεια αυτονομία Επιπέδου 5.

Sky Cruise: Ένα ιπτάμενο… ξενοδοχείο!

Ο Lars Riemann εξηγεί:

«Καθώς ένα αυτοκίνητο περνά το 95% της ζωής του παρκαρισμένο, αυτό σημαίνει ότι καταλαμβάνει χώρο περίπου 12 τ.μ. Και το τεράστιο ρεύμα της αστικοποίησης θα πάρει μεγάλες διαστάσεις στο μέλλον, αφήνοντας όλο και λιγότερο χώρο διαθέσιμο. Το πρόβλημα είναι ήδη ορατό, ειδικά στην Ασία.

Η Σεούλ είναι μία από τις πόλεις με το μεγαλύτερο αριθμό υψηλών κτηρίων, και δεν είναι ορατό κάποιο τέλος σε αυτό. Κατά μέσο όρο σε κάθε αυτοκίνητο κυκλοφορούν 1,5 άνθρωποι, που σημαίνει ότι οι 4 επιπλέον θέσεις που δεν χρησιμοποιούνται ξοδεύουν πολύτιμο δημόσιο χώρο. Υπάρχει ακόμα η μεγάλη ανάγκη στην κοινωνία για ατομική μετακίνηση, την οποία ενίσχυσε και η πανδημία».

abb_img