Το MIT έχει τη λύση για τα εμπορικά ηλεκτρικά αεροπλάνα

Ερευνητές του MIT, αναπτύσσουν έναν πρωτοποριακό κινητήρα ισχύος 1 MW, ανεβάζοντας τα ηλεκτρικά αεροπλάνα σε νέα ύψη.

Ακούστε το άρθρο

Η ηλεκτροκίνηση έχει περάσει και στην αεροπλοΐα, αφού πολλές εταιρείες παρουσιάζουν μικρά ηλεκτρικά αεροπλάνα, τα οποία είναι υπό δοκιμή ώστε να πετάξουν στο μέλλον. Ωστόσο, μέχρι στιγμής έχουμε δει ότι οι περισσότερες εταιρείες αναπτύξουν ηλεκτρικά αεροσκάφη με μικρούς ηλεκτροκινητήρες.

Ερευνητές από το MIT προτείνουν μία λύση, η οποία θα δώσει φτερά στα εμπορικής κλίμακας ηλεκτρικά αεροπλάνα. Πώς θα το κάνουν αυτό; Δημιουργώντας ηλεκτροκινητήρες με πολλά περισσότερα kW ισχύος.

Hurtigruten Sea Zero: Ηλεκτρικό σκάφος με… φωτοβολταϊκά!

Υπό δοκιμή κινητήρας 1 MW για ηλεκτρικά αεροπλάνα

Ειδικότερα, οι μηχανικοί του MIT δουλεύουν στην ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού κινητήρα 1 MW, ο οποίος θα «πάει» τα ηλεκτρικά αεροπλάνα σε άλλο επίπεδο. Ειδικότερα, οι μηχανικοί έχουν σχεδιάσει και δοκιμάσει τα κύρια εξαρτήματα του κινητήρα. Μάλιστα, οι δοκιμές γίνονται με λεπτομερείς υπολογισμούς, οι οποίοι δείχνουν ότι η τεχνολογία μπορεί να παράγει ισχύ 1 MW σε βάρος και μέγεθος παρόμοιο με τους σημερινούς μικρούς αεροκινητήρες.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να συνδυαστεί με μία μπαταρία ή μία κυψέλη καυσίμου για την τροφοδοσία των ελίκων του αεροπλάνου. Όπως επίσης και με έναν παραδοσιακό κινητήρα αεριωθούμενου στροβιλοκινητήρα για να λειτουργήσει ως υβριδικό σύστημα πρόωσης.

Alva Ocean Eco 90 H2: Ένα «καταπράσινο» ηλεκτρικό σκάφος

Έτσι ανέπτυξε το MIT έναν ηλεκτροκινητήρα 1 μεγαβάτ (MW)

Ο κινητήρας και τα ηλεκτρονικά ισχύος του ΜΙΤ έχουν το μέγεθος μιας μέσης βαλίτσας και ζυγίζουν λιγότερο από έναν ενήλικα επιβάτη.

Τα κύρια εξαρτήματα του κινητήρα περιλαμβάνουν:

  • Έναν υψηλής ταχύτητας ρότορα επενδεδυμένο με μία σειρά μαγνητών με διαφορετικό προσανατολισμό πολικότητας.
  • Έναν συμπαγή στάτορα χαμηλών απωλειών που χωράει μέσα στον ρότορα και περιέχει μια περίπλοκη σειρά από χάλκινες περιελίξεις.
  • Έναν προηγμένο εναλλάκτη θερμότητας που διατηρεί τα εξαρτήματα δροσερά, ενώ μεταδίδει τη ροπή της μηχανής.
  • Ένα σύστημα ηλεκτρονικών ισχύος που διαθέτει 30 ειδικά κατασκευασμένες πλακέτες κυκλωμάτων.

Η PowerX μοιράζει… ενέργεια με ηλεκτρικό δεξαμενόπλοιο!

Ποιο είναι το επόμενο στάδιο ανάπτυξης;

Κάθε ένα από τα εξαρτήματα του κινητήρα είναι κατασκευασμένα και δοκιμασμένα ξεχωριστά για τη μείωση των κινδύνων. Επίσης, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σε συνθήκες που υπερβαίνουν τις τυπικές λειτουργικές απαιτήσεις. Στόχος είναι η συναρμολόγηση του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού κινητήρα, καθώς και η έναρξη δοκιμών αυτό το φθινόπωρο.

Όταν η ομάδα μηχανικών αποδείξει ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι έτοιμος, θα μπορούσε να συμβάλλει για την κίνηση περιφερειακών αεροσκαφών. Επίσης, θα μπορούσαν να τον αξιοποιήσουν τους συμβατικούς κινητήρες των αεριωθούμενων αεροσκαφών σε υβριδικά-ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης.

abb_img