Το Volkswagen ID.1 θα είναι το πρώτο μοντέλο με τεχνολογία Rivian

Η Volkswagen επενδύει δισεκατομμύρια στη Rivian για ανάπτυξη κοινής πλατφόρμας ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού.

Ακούστε το άρθρο

Η Volkswagen συνεχίζει δυναμικά τη συνεργασία της με την αμερικανική Rivian, πραγματοποιώντας μία ακόμη μεγάλη επένδυση. Μετά την επίτευξη οικονομικών στόχων από τη Rivian τον Μάιο, η VW καταβάλλει δεύτερη δόση ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων – ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 850 εκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για τη δεύτερη από τέσσερις προβλεπόμενες δόσεις, αφού είχε ήδη επενδύσει αντίστοιχο ποσό το 2024, αποκτώντας μερίδιο 8,6% στην Rivian.

Το Volkswagen ID.1 θα είναι το πρώτο μοντέλο με τεχνολογία Rivian

Η συνολική επένδυση της VW, αναμένεται να φτάσει τα 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια (περίπου 4,9 δισεκατομμύρια ευρώ), κυρίως σε μετοχές και τεχνολογικές εξελίξεις. Οι τρεις από τις τέσσερις δόσεις, συνδέονται με συγκεκριμένα τεχνολογικά ή οικονομικά ορόσημα. Η τρέχουσα καταβολή, βασίστηκε αποκλειστικά σε οικονομικές επιδόσεις της Rivian, χωρίς απαίτηση για τεχνική πρόοδο.

Η συνεργασία, αφορά κυρίως τη μεταφορά τεχνογνωσίας λογισμικού από τη Rivian. Η αμερικανική εταιρεία, αναπτύσσει προηγμένες ηλεκτρονικές αρχιτεκτονικές βασισμένες σε ζωνικές μονάδες επεξεργασίας, μειώνοντας την πολυπλοκότητα και τα εξαρτήματα. Η VW, αντιμετωπίζοντας εδώ και χρόνια προβλήματα στην ανάπτυξη λογισμικού για ηλεκτρικά οχήματα, βλέπει αυτή τη συνεργασία ως ευκαιρία να καλύψει το χαμένο έδαφος.

Το Volkswagen ID.1 θα είναι το πρώτο μοντέλο με τεχνολογία Rivian

Για την ενίσχυση της συνεργασίας, ιδρύθηκε κοινή εταιρεία με την επωνυμία Rivian Volkswagen Technologies. Από τα τέλη του 2024, η κοινοπραξία εργάζεται για την ανάπτυξη νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με την Rivian να παρέχει την τεχνολογική βάση. Η VW έχει δεσμεύσει έως και 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια για αυτόν τον σκοπό.

Το Volkswagen ID.1 θα είναι το πρώτο μοντέλο με τεχνολογία Rivian

Η πρώτη εφαρμογή της νέας τεχνολογίας, προγραμματίζεται για το 2027, με το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο ID.1, το οποίο θα κατασκευάζεται στην Πορτογαλία και θα κοστίζει περίπου 20.000 ευρώ. Στόχος είναι η χρήση της ίδιας πλατφόρμας και από άλλες μάρκες του ομίλου VW, όπως Audi και Porsche. Ειδικά η νέα μάρκα Scout, που θα λανσαριστεί επίσης το 2027, θα βασίζεται εξ ολοκλήρου στη νέα αρχιτεκτονική.

Δείτε ακόμα: Έρχεται το ηλεκτρικό VW ID.1 με τιμή σοκ €20.000 – Η Ευρώπη αλλάζει σελίδα!

Το Volkswagen ID.1 θα είναι το πρώτο μοντέλο με τεχνολογία Rivian

Στην κινεζική αγορά, όμως, η VW ακολουθεί διαφορετική στρατηγική, συνεργαζόμενη με την XPeng για την ανάπτυξη εκεί ηλεκτρικών οχημάτων. Η τεχνολογία της Rivian, δεν θα χρησιμοποιηθεί σε αυτή την αγορά.

Παρά τη στρατηγική υποστήριξη από τη Volkswagen, η Rivian συνεχίζει να καταγράφει ζημίες, αν και η οικονομική της πορεία, δείχνει σημάδια βελτίωσης. Για πρώτη φορά τα δύο τελευταία τρίμηνα, εμφάνισε θετικό ακαθάριστο κέρδος. Η καθαρή ζημία μειώθηκε από 1,45 δισεκατομμύρια δολάρια σε 541 εκατομμύρια, στοιχείο που οδήγησε στην καταβολή της δεύτερης δόσης από την VW.

Το Volkswagen ID.1 θα είναι το πρώτο μοντέλο με τεχνολογία Rivian

Οι επόμενες επενδυτικές φάσεις, είναι πιο απαιτητικές. Η τρίτη δόση έχει προγραμματιστεί για το 2026 και εξαρτάται από τεχνολογικές προόδους. Η τέταρτη, ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων, θα καταβληθεί το 2027, εφόσον ξεκινήσει η μαζική παραγωγή VW οχημάτων, με τεχνολογία Rivian.

Αν όλα εξελιχθούν σύμφωνα με το πλάνο, η VW ενδέχεται να ξεπεράσει ακόμη και την Amazon, ως ο μεγαλύτερος μέτοχος της Rivian, εδραιώνοντας τη στρατηγική της θέση στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Πηγή: Zeit.de