V2G και V2B: Ποιο είναι λειτουργικό σήμερα;

Τα λεωφορεία αντιπροσωπεύουν ένα τέλειο παράδειγμα χρήσης της αμφίδρομης φόρτισης (V2G) ως πηγή εσόδων από την φόρτιση.

Ακούστε το άρθρο

Τα λεωφορεία, ειδικά τα σχολικά, αντιπροσωπεύουν ένα τέλειο παράδειγμα χρήσης της αμφίδρομης φόρτισης. Όταν τα λεωφορεία μένουν σε αδράνεια, μειώνουν το κόστος που προκύπτει από την κατανάλωση ενέργειας παρέχοντας υπηρεσίες (DR). Αυτές καλύπτουν τις τοπικές ανάγκες σε ενέργεια.

Η Sprint Power αναπτύσσει τεχνολογία ασύρματης φόρτισης για οχήματα στόλου

Αυτή είναι μία από τις υπηρεσίες που παρέχει ο ειδικός φορτιστής στόλου της AMPLY Power, και όπως δήλωσε ο CEO της, Vic Shao, σε συνέντευξή του στο Charged, μπορεί να προσφέρει μια πηγή εσόδων που μπορεί να αντισταθμίσει μέρος του αρχικού κόστους των οχημάτων.

Διευθύνων Σύμβουλος της AMPLY Power, Vic Shao

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AMPLY Power,o εξηγεί με παραδείγματα το V2G

Πιο συγκεκριμένα ανέφερε: «Ουσιαστικά λέμε κάθε φορά που οι οδηγοί σας επιστρέφουν στο σχολείο, απλώς συνδέστε τα λεωφορεία στην φόρτιση. Δεν θα φορτίσουν αμέσως, αλλά όταν χρειαστούν το επόμενο πρωί, τότε αυτά τα λεωφορεία θα είναι έτοιμα να ξεκινήσουν.

Έτσι, από τη στιγμή που συνδεθούν τα λεωφορεία – ας πούμε 4 ή 5 το απόγευμα – μέχρι το επόμενο πρωί που πρέπει να λειτουργήσουν, κάνουμε τα εξής: Τα φορτίζουμε διαδοχικά ανάλογα με τις ανάγκες, ή κατά τη διάρκεια του χρόνου που το ενεργειακό κόστος είναι οικονομικότερο, ή όταν η ζήτηση για ενέργεια στο κτίριο είναι μειωμένη.»

Διευθύνων Σύμβουλος της AMPLY Power, Vic Shao
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AMPLY Power, Vic Shao

Η AMPLY εφαρμόζει ήδη τις υπηρεσίες στη Logan Bus, τον μεγαλύτερο φορέα εκμετάλλευσης σχολικών λεωφορείων στη Νέα Υόρκη, ο οποίος διαχειρίζεται στόλο 2.500 λεωφορείων.

Αρχικά ξεκινήσαμε με ένα πολύ μικρό μέρος του στόλου τους, και σε αυτό το έργο, χρησιμοποιούμε έναν συσσωρευτή DR που ονομάζεται CPower», ανέφερε ο Vic Shao.

V2B: Η υπηρεσία που «μοιράζεται» ενέργεια από ένα όχημα προς ένα κτίριο

Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα να αποσταλεί ενέργεια από την μπαταρία του λεωφορείου για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του κτιρίου, και να μειωθεί η συνολική απορρόφηση ενέργειας από το δίκτυο.

«Πρέπει να εγγυηθούμε μια χωρητικότητα σε μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας», εξηγεί ο Vic Shao.

«Οι επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, στη Νέα Υόρκη, έχουν συνήθως 20 περίπου αιτήματα απόκρισης, ίσως έως και 30 DR κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Έτσι, αν κανείς εγγραφεί σε αυτά τα προγράμματα, λαμβάνει μια ειδοποίηση και πρέπει να διαθέσει συγκεκριμένες ώρες, 3 ή 4 κάθε φορά, όταν τα στοιχεία αυτά θα είναι διαθέσιμα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν.»

Από τεχνική άποψη, δεν πρόκειται για εφαρμογή V2G (όχημα προς δίκτυο), αλλά για V2B (όχημα προς κτίριο).

«Η ανταπόκριση στη ζήτηση δεν αφορά άντληση ενέργειας από το όχημα προς το δίκτυο. Ουσιαστικά, βλέπουμε τη μείωση του φορτίου του κτιρίου. Στέλνουμε ενέργεια από την μπαταρία του λεωφορείου προς το  το κτίριο. Έτσι, λοιπόν, μειώνουμε τη συνολική απορρόφηση ενέργειας από το δίκτυο, ωστόσο δεν επιστρέφει ενέργεια πίσω στο δίκτυο»,

εξηγεί επίσης ο Vic ο Shao.

Στο ερώτημα του Charged Υπάρχουν έργα V2G που είναι σε εξέλιξη τώρα ή αφορούν ακόμα το απώτερο μέλλον;

Ο Vic Shao απαντά “Δεν ανήκουν στο μακρινό μέλλον”.

«Στην πραγματικότητα, το DR αποτελεί μόνο την πρώτη φάση του έργου που αφορά στο Logan Bus. Το σετ υλικού  στο Logan Bus είναι ικανό να λειτουργήσει για V2G. Αυτή τη στιγμή το V2G, είναι μια επίδειξη που μπορούμε να κάνουμε για ότι δούμε μέσα στους επόμενους μήνες».

Διαβάστε επίσης: Ανακαλύψτε όλα τα “μυστικά” σχετικά με την φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων

Το V2G είναι σε αρχική φάση της επίδειξης αυτή τη στιγμή. Δεν υπάρχουν προγράμματα παραγωγής V2G σε κανονική λειτουργία, αλλά ο εξοπλισμός είναι σε θέση να την υποστηρίξει.

abb_img