V2X: Επτά εταιρείες δοκιμάζουν τις δυνατότητες της αμφίδρομης φόρτισης στην Ελβετία

Η πρώτη φορά που η αμφίδρομη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα προσφερθεί για ευρεία χρήση στην καθημερινή μετακίνηση των ανθρώπων

Ακούστε το άρθρο

Στην Ελβετία, επτά εταιρείες ένωσαν τις δυνάμεις τους για να δοκιμάσουν τις δυνατότητες της αμφίδρομης φόρτισης (V2X).

Οι συμμετέχοντες ελπίζουν να αναδείξουν τις δυνατότητες και το μέλλον που μπορεί να έχει αυτή η τεχνολογία στην Ελβετία αλλά και όχι μόνο. Στο επίκεντρο των συγκεκριμένων δοκιμών V2X βρίσκονται 50 Honda e από την εταιρεία car-sharing, Mobility.

Πως ενισχύεται η τεχνολογία V2X στην Ελβετία

Οι επτά εταίροι αναφέρουν ότι θέλουν να βρουν λύσεις για το πώς μπορεί να φορτιστεί ένας ραγδαία αυξανόμενος αριθμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Άλλωστε είναι σαφές ότι τα ερωτήματα σχετικά με την κατανάλωση ενέργειας και τη σταθερότητα του δικτύου πρέπει να διευκρινιστούν προτού οδηγήσουν σε σοβαρά προβλήματα.

«Δουλεύοντας μαζί, θα κερδίσουμε χρόνο και θα κάνουμε την αμφίδρομη φόρτιση EV πραγματικότητα. Έτσι θα αποκτήσουμε σύντομα τις απαραίτητες γνώσεις», εξηγεί ο Marco Piffaretti, project manager του V2X Switzerland και ειδικός ηλεκτροκίνησης στη Mobility.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι δεν υπάρχει ακόμα οποιαδήποτε πρακτική γνώση στην Ελβετία σχετικά με τις τεχνικές και οργανωτικές προκλήσεις της αμφίδρομης φόρτισης. «Είμαστε πρωτοπόροι στο έργο. Με τους συνεργάτες μας έχουμε στόχο να ενισχύσουμε αυτήν την τεχνολογία στην Ελβετία αλλά και πέρα ​​από αυτήν».

Εταίροι από διάφορους τομείς ένωσαν τις δυνάμεις τους για το έργο, το οποίο υποστηρίζεται από το πρόγραμμα του Ελβετικού Ομοσπονδιακού Γραφείου Ενέργειας. Ο πάροχος car-sharing Mobility, ο οποίος σχεδιάζει να μετατρέψει ολόκληρο τον στόλο των 3.000 οχημάτων το αργότερο έως το 2030 ούτως ή άλλως, λειτουργεί τα δοκιμαστικά οχήματα.

Πως θα πραγματοποιηθούν οι προετοιμασίες και οι δοκιμές της V2X τεχνολογίας

Η αυτοκινητοβιομηχανία Honda, εκπροσωπούμενη από τη Honda R&D Europe και τη Honda Motor Europe, παρέχει τα οχήματα. Η ελβετική εταιρεία EVTEC κατασκευάζει τους αμφίδρομους σταθμούς φόρτισης και η Sun2Wheel αναπτύσσει το λογισμικό.

Οι προετοιμασίες πρόκειται να ολοκληρωθούν έως τον Σεπτέμβριο του 2022. Οι προετοιμασίες αυτές περιλαμβάνουν την εγκατάσταση των αμφίδρομων σταθμών φόρτισης σε περίπου 40 τοποθεσίες Mobility σε όλη την Ελβετία. Μάλιστα θα χρησιμοποιηθούν δύο διαφορετικά μοντέλα της EVTEC.

Το Model 1 είναι ένα wallbox DC με ισχύ 10 kW, το οποίο προσφέρεται από τη Honda ως “PowerManager”, αλλά στην ουσία, είναι εξέλιξη του EVTEC. Η EVTEC αναπτύσσει επίσης μια νέα παραλλαγή, στην οποία εάν χρησιμοποιείται μόνο ένα σημείο φόρτισης, η αμφίδρομη φόρτιση είναι δυνατή  με έως και 20 kW. «Αυτό αυξάνει την κερδοφορία του V2X εάν μόνο ένα από τα δύο Honda είναι συνδεδεμένο στο δίκτυο στην συγκεκριμένη τοποθεσία», εξήγησε ο Piffaretti σε συνέντευξή του στο Εlectrive.net.

Τα οχήματα είναι 50 τυπικά αυτοκίνητα Honda-e και σύμφωνα με τον Piffaretti, είναι η πρώτη φορά που η αμφίδρομη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα προσφερθεί για ευρεία χρήση στην καθημερινή μετακίνηση των ανθρώπων.

Το καινοτόμο πάρκινγκ αμφίδρομης φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων της Solaris

Μέχρι το τέλος του έργου στα τέλη του 2023, οι επτά εταίροι της V2X Ελβετίας θέλουν να διερευνήσουν πώς αυτή η τεχνολογία μπορεί να σταθεροποιήσει το ηλεκτρικό δίκτυο και πώς οι τοποθεσίες που λειτουργούν με φωτοβολταϊκά συστήματα μπορούν να βελτιστοποιήσουν τη δική τους κατανάλωση.

abb_img