Ξέρετε γιατί πέφτει η αυτονομία των EV με το ψύχος;

Το κρύο και η αυτονομία ενός ηλεκτρικού δεν είναι καλός συνδυασμός. Γνωρίζετε γιατί πέφτει η απόδοση των μπαταριών με το ψύχος;

Ακούστε το άρθρο

Αν είστε κάτοχος ενός EV σίγουρα το έχετε διαπιστώσει πως την αυτονομία του επηρεάζουν σημαντικά οι ακραίες θερμοκρασίες. Όταν η ζέστη βαράει κόκκινο, η χρήση του κλιματισμού μειώνει την αυτονομία, ενώ και στο κρύο η απόδοση των μπαταριών εμφανίζει πτώση. Γιατί άραγε;

Τα λάθη που «τελειώνουν» τη μπαταρία του αυτοκινήτου σας

Ψύχος: Ο άσπονδος εχθρός των ηλεκτρικών

Με την πρώτη ανάγνωση και σε ότι αφορά την απόδοση, τις χαμηλές θερμοκρασίες θα έπρεπε να τις συμπαθεί ένα ηλεκτρικό όχημα. Αλλά δεν ισχύει κάτι τέτοιο, ενώ δυσκολίες υπάρχουν και με τη ζέστη. Ουκ ολίγα τα παραδείγματα που η ζέστη έχει καταβάλει ένα EV. Επιπλέον όλα τα ηλεκτρικά έχουν περιορισμό στην τελική τους, για την προστασία ηλεκτροκινητήρων και μπαταριών από υπερθέρμανση. Και ενώ όλοι θα πίστευαν πως στο κρύο δεν θα έπρεπε να έχουν πρόβλημα, τελικά αυτό δεν ισχύει. Μάλιστα στην πράξη, οι χαμηλές θερμοκρασίες είναι τελικά αντίπαλος της ηλεκτροκίνησης. Αυτό έχεις τις ρίζες του στον τρόπο που λειτουργεί η ίδια η ηλεκτροκίνηση.

Τι να προσέξετε πριν αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

H πλειονότητα των μπαταριών διαθέτει τη διάταξη ιόντων-λιθίου. Έτσι η παραγωγή ενέργειας είναι αποτέλεσμα της χημικής αντίδρασης στα στοιχεία της μπαταρίας. Πιο συγκεκριμένα άτομα λιθίου περνάνε από το ανόδιο (θετικά φορτισμένο ηλεκτρόδιο) στο καθόδιο (αρνητικά φορτισμένα ηλεκτρόδιο). Η κίνηση αυτή τα μετατρέπει σε ιόντα και αρνητικά φορτισμένα ηλεκτρόνια. Αυτή η αλληλουχία αντιδράσεων προκαλεί την έκλυση ενέργειας, που περνάει στο κύκλωμα. Δηλαδή στους ηλεκτροκινητήρες, αλλά και στα υπόλοιπα συστήματα του αυτοκινήτου.

Έτσι θα φορτίζετε σωστά το ηλεκτρικό σας όχημα!

Το κρύο δυσκολεύει τα πράγματα

Σε συνθήκες ψύχους, η κίνηση των ατόμων λιθίου μεταξύ ανοδίου-καθοδίου δυσκολεύει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πέσει η απόδοση της μπαταρίας και κατ’ επέκταση να περιοριστεί η αυτονομία της. Δοκιμές έχουν αποδείξει πως η αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος σε συνθήκες ψύχους, πέφτει έως και 50%! Φυσικά μιλάμε για ακραίες περιπτώσεις, που η θερμοκρασία μπορεί να έχει πέσει και στους -20 βαθμούς Κελσίου.

Όμως ακόμα και στις θερμοκρασίες των προηγούμενων ημερών, η μείωση στην αυτονομία κυμαίνεται γύρω στο 20%. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το φαινόμενο, οι κατασκευαστές έχουν αρχίσει τη χρήση αντλιών θερμότητας. Μια αντλία θερμότητας διατηρεί τη μπαταρίες σε θερμοκρασία βέλτιστης λειτουργίας και αποτρέπει την πτώση στην απόδοση.

abb_img