Αυτή είναι η κρυφή απειλή που μπορεί να «φρενάρει» την κινεζική επέλαση στην Ευρώπη

Οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξάνονται, κυρίως μέσω βενζινοκίνητων και υβριδικών μοντέλων.

Ακούστε το άρθρο

Οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη, κατέγραψαν νέα αύξηση το πρώτο τρίμηνο του 2025. Παρά το γεγονός ότι η άνοδος αυτή συνδέεται κυρίως με την προώθηση περισσότερων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά συστήματα, κατηγορίες που δεν επηρεάζονται από τους ειδικούς ευρωπαϊκούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η στρατηγική αυτή ενδέχεται να προκαλέσει σοβαρές συνέπειες για τους κατασκευαστές.

Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce που δημοσίευσε η γερμανική Automobilwoche, οι πωλήσεις κινεζικών οχημάτων σημείωσαν αύξηση 78% το πρώτο τρίμηνο, ενώ η άνοδος στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα περιορίστηκε στο 29%. Με 148.096 πωλήσεις, οι κινεζικές μάρκες αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους στο 4,5%, σε μια στασιμη ή ελαφρώς πτωτική ευρωπαϊκή αγορά (σύμφωνα με την ACEA, η συνολική πτώση ήταν μόλις 0,2%). Την ίδια περίοδο του 2024, το αντίστοιχο μερίδιο ήταν 2,5%.

Αυτή είναι η κρυφή απειλή που μπορεί να «φρενάρει» την κινεζική επέλαση!

Όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η ανάπτυξη ήταν πιο συγκρατημένη: οι κινεζικές μάρκες διατήρησαν το μερίδιό τους στο 7,9%, σε ευθυγράμμιση με την ευρύτερη αγορά EVs.

Η τάση αυτή, δείχνει ότι οι κινεζικές εταιρείες στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα θερμικά και υβριδικά μοντέλα για την ανάπτυξή τους στην Ευρώπη. Η BYD, για παράδειγμα, έχει ενισχύσει την προσφορά της σε plug-in υβριδικά, ενώ για τη MG Motor της SAIC, το best-seller ZS SUV, σημειώνει πωλήσεις κυρίως στις βενζινοκίνητες και υβριδικές εκδόσεις του, με το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, να περιορίζεται στο μόλις 13%, σύμφωνα με τη Dataforce.

Η MG αναδείχθηκε η κορυφαία κινεζική μάρκα στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο με 76.583 πωλήσεις. Ωστόσο, αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες: η στροφή σε μοντέλα χαμηλότερης εξηλεκτρισμένης απόδοσης, την φέρνει πάνω από τον στόχο εκπομπών CO₂ κατά 15 g/km, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να χάσει τους στόχους του 2025 και να υποστεί βαριές κυρώσεις. Η εταιρεία εξετάζει ήδη το ενδεχόμενο ένταξης σε «δεξαμενές CO₂» με άλλους κατασκευαστές, ενώ μπορεί να μειώσει την αναλογία θερμικών οχημάτων, υπέρ πιο αποδοτικών υβριδικών.

Αυτή είναι η κρυφή απειλή που μπορεί να «φρενάρει» την κινεζική επέλαση!

Σημαντικές ανησυχίες υπάρχουν και για την Chery. Με 15.663 πωλήσεις μέσω των μαρκών Jaecoo και Omoda, η Chery κατέλαβε την τρίτη θέση πίσω από την MG και την BYD (27.365 πωλήσεις). Παρόλα αυτά, καταγράφει 47 g/km, πάνω από τον στόχο εκπομπών των 94 g/km, κάτι που την καθιστά ιδιαίτερα ευάλωτη σε πρόστιμα.

Δείτε ακόμα: Η BYD κατακτά τον τίτλο «Παγκόσμιο Αστικό Αυτοκίνητο» στα παγκόσμια βραβεία αυτοκινήτου 2025

Αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να χαλαρώσει ελαφρώς τους στόχους CO₂ για το 2025, προσφέροντας περισσότερο χρόνο συμμόρφωσης, οι αλλαγές αυτές δεν έχουν ακόμη θεσμοθετηθεί και παραμένουν σε επίπεδο ανακοινώσεων.

Πηγή: electrive.com