Οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη, κατέγραψαν νέα αύξηση το πρώτο τρίμηνο του 2025. Παρά το γεγονός ότι η άνοδος αυτή συνδέεται κυρίως με την προώθηση περισσότερων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά συστήματα, κατηγορίες που δεν επηρεάζονται από τους ειδικούς ευρωπαϊκούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η στρατηγική αυτή ενδέχεται να προκαλέσει σοβαρές συνέπειες για τους κατασκευαστές.
Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce που δημοσίευσε η γερμανική Automobilwoche, οι πωλήσεις κινεζικών οχημάτων σημείωσαν αύξηση 78% το πρώτο τρίμηνο, ενώ η άνοδος στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα περιορίστηκε στο 29%. Με 148.096 πωλήσεις, οι κινεζικές μάρκες αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους στο 4,5%, σε μια στασιμη ή ελαφρώς πτωτική ευρωπαϊκή αγορά (σύμφωνα με την ACEA, η συνολική πτώση ήταν μόλις 0,2%). Την ίδια περίοδο του 2024, το αντίστοιχο μερίδιο ήταν 2,5%.

Όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η ανάπτυξη ήταν πιο συγκρατημένη: οι κινεζικές μάρκες διατήρησαν το μερίδιό τους στο 7,9%, σε ευθυγράμμιση με την ευρύτερη αγορά EVs.
Η τάση αυτή, δείχνει ότι οι κινεζικές εταιρείες στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα θερμικά και υβριδικά μοντέλα για την ανάπτυξή τους στην Ευρώπη. Η BYD, για παράδειγμα, έχει ενισχύσει την προσφορά της σε plug-in υβριδικά, ενώ για τη MG Motor της SAIC, το best-seller ZS SUV, σημειώνει πωλήσεις κυρίως στις βενζινοκίνητες και υβριδικές εκδόσεις του, με το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, να περιορίζεται στο μόλις 13%, σύμφωνα με τη Dataforce.
Η MG αναδείχθηκε η κορυφαία κινεζική μάρκα στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο με 76.583 πωλήσεις. Ωστόσο, αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες: η στροφή σε μοντέλα χαμηλότερης εξηλεκτρισμένης απόδοσης, την φέρνει πάνω από τον στόχο εκπομπών CO₂ κατά 15 g/km, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να χάσει τους στόχους του 2025 και να υποστεί βαριές κυρώσεις. Η εταιρεία εξετάζει ήδη το ενδεχόμενο ένταξης σε «δεξαμενές CO₂» με άλλους κατασκευαστές, ενώ μπορεί να μειώσει την αναλογία θερμικών οχημάτων, υπέρ πιο αποδοτικών υβριδικών.

Σημαντικές ανησυχίες υπάρχουν και για την Chery. Με 15.663 πωλήσεις μέσω των μαρκών Jaecoo και Omoda, η Chery κατέλαβε την τρίτη θέση πίσω από την MG και την BYD (27.365 πωλήσεις). Παρόλα αυτά, καταγράφει 47 g/km, πάνω από τον στόχο εκπομπών των 94 g/km, κάτι που την καθιστά ιδιαίτερα ευάλωτη σε πρόστιμα.
Αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να χαλαρώσει ελαφρώς τους στόχους CO₂ για το 2025, προσφέροντας περισσότερο χρόνο συμμόρφωσης, οι αλλαγές αυτές δεν έχουν ακόμη θεσμοθετηθεί και παραμένουν σε επίπεδο ανακοινώσεων.
Πηγή: electrive.com