Μια νέα μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου Μεταφορών (ICCT) διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήδη έχουν αποφέρει θετικά αποτελέσματα ως προς τον περιορισμό των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου και μάλιστα όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στην Κίνα, την Ινδία και τις ΗΠΑ.
Μέχρι το 2030, τα αποτελέσματα θα είναι ακόμα πιο θετικά.
Για τη μελέτη, οι εμπειρογνώμονες του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές εξέτασαν τα αυτοκίνητα. Συνυπολογίζοντας όλη τη διάρκεια ζωής τους. Έτσι οι μετρήσεις συμπεριλαμβάνουν τις εκπομπές ρύπων που προκύπτουν στο στάδιο της παραγωγής των οχημάτων και των μπαταριών. Επιπλέον, μέτρησε και η ανακύκλωση του ίδιου του οχήματος.
Το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι οικονομικότερο από ένα θερμικό
Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα: Οι θετικές επιπτώσεις στην ατμόσφαιρα σε αριθμούς
Σύμφωνα με την έρευνα, οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που αντιστοιχούν σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στην Ευρώπη είναι ήδη 66% έως 69%. Χαμηλότερες από ό,τι για τα συγκρίσιμα νέα βενζινοκίνητα οχήματα.
Με μία μόνο μπαταρία, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει 234.000 χιλιόμετρα. Ενώ αν το αυτοκίνητο τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, επιτυγχάνει έως και 81% χαμηλότερες εκπομπές σε ολόκληρο τον κύκλο της ζωής του. Συγκριτικά, πάντα με ένα βενζινοκίνητο όχημα, σύμφωνα με το ICCT.
Ωστόσο, οι ερευνητές υποθέτουν, επίσης, ότι λόγω της χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η ποιότητα του αέρα θα βελτιώνεται σταθερά στο εξής λόγω των απαιτήσεων της ΕΕ για την επέκταση και της χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Έτσι, σύμφωνα με τη μελέτη, έως το 2030, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν θετική επίπτωση στη μείωση των ρύπων περίπου 74% έως 77% σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα οχήματα. Αντί για το 66% έως 69% που ισχύει μέχρι σήμερα.
Τα ποσοστά των θετικών επιπτώσεων ανά ήπειρο
Με βάση τα δεδομένα για την εφοδιαστική αλυσίδα των ΗΠΑ και το μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας, τα πλεονεκτήματα από τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σήμερα αγγίζει ήδη το 60% με 68%.
Για την Κίνα, το υψηλότερο μερίδιο της ενέργειας για τις μεταφορές προκύπτει από καύση άνθρακα. Το ICCT, έχει υπολογίσει μια εξοικονόμηση 37% έως 45% και για την Ινδία, ακόμη λιγότερο με ποσοστά που φτάνουν μόλις στο 19% έως 34%.
Να σημειώσουμε ότι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες είναι η ενέργεια που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία των οχημάτων.
Οι εκπομπές CO2 για την παραγωγή μπαταριών, την παραγωγή και τη συντήρηση του οχήματος καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος αφορούν σε πολύ μικρότερα ποσοστά.
Τα νέα δεδομένα παραγωγής μπαταριών μειώνουν κι άλλο τους ρύπους
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία έχουν τόσο καλά αποτελέσματα. Αυτό συμβαίνει επειδή το ICCT χρησιμοποίησε νέα δεδομένα σχετικά με την παραγωγή των μπαταριών.
Πλέον, οι διαδικασίες είναι πιο αποτελεσματικές και οι ρύποι που εκπέμπουν είναι λιγότεροι σε σχέση με παλαιότερα.
Η Rachel Muncrief, Αναπληρώτρια Διευθύντρια του ICCT, δήλωσε σχετικά:
“Σήμερα, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα βενζίνης και ντίζελ. Αυτό ισχύει επίσης για χώρες που μεγάλο ποσοστό της ενέργειας που καταναλώνουν έχει να κάνει με τον άνθρακα, όπως είναι η Κίνα και η Ινδία.”
Διαβάστε επίσης: Τι είναι το OCPP και γιατί είναι σημαντικό για το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Τέλος, το ICCT επισημαίνει ότι η κυκλοφορία αυτοκινήτων με τεχνολογία υδρογόνου καταναλώνουν περίπου τρεις φορές περισσότερη ενέργεια. Συγκριτικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από τα ηλεκτρικά οχήματα.