Σύμφωνα με το Reuters, οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές ασφάλειας αυτοκινήτων ξεκίνησαν τη Δευτέρα επίσημο έλεγχο ασφαλείας για το σύστημα Autopilot της Tesla μετά από μια σειρά ατυχημάτων που αφορούσαν μοντέλα της Tesla και οχήματα έκτακτης ανάγκης.
Διαβάστε επίσης: To Self-Driving της Tesla μπέρδεψε… την πανσέληνο με το πορτοκαλί φανάρι σε φωτεινό σηματοδότη
Η Αμερικανική Διοίκηση Κυκλοφοριακής Ασφάλειας (NHTSA) δήλωσε ότι κατέγραψε 11 ατυχήματα από τον Ιανουάριο του 2018 στα οποία εμπλέκονταν οχήματα Tesla.
Ο έλεγχος θα γίνει σε 765.000 αμερικανικά οχήματα που διαθέτουν συστήματα αυτόματου πιλότου και έχουν κατασκευαστεί από το 2014.
Μάλιστα, οι μετοχές της Tesla έπεσαν 4,3% μετά το άκουσμα της συγκεκριμένης είδησης.
Τα δεδομένα και οι διαδικασίες της έρευνας
Η NHTSA, η οποία ολοκλήρωσε μια προηγούμενη έρευνα για το Autopilot το 2017, χωρίς να προβεί σε καμία περεταίρω ενέργεια, δέχτηκε κριτική για την αποτυχία να διασφαλίσει την ασφάλεια του συστήματος που διαχειρίζεται ορισμένες διαδικασίες της οδήγησης και επιτρέπει στους οδηγούς να κρατούν τα χέρια τους μακριά από το τιμόνι για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.
Η υπηρεσία ασφάλειας αυτοκινήτων έχει τη δυνατότητα να επιλέξει να μην προβεί σε καμία ενέργεια ή θα μπορούσε να απαιτήσει ανάκληση, η οποία θα μπορούσε να επιβάλει ουσιαστικά όρια για το πώς, πότε και πού θα μπορεί να λειτουργεί ο αυτόματος πιλότος.
Οποιοσδήποτε περιορισμός θα μπορούσε να περιορίσει το ανταγωνιστικό χάσμα μεταξύ του συστήματος της Tesla και παρόμοιων προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που προσφέρουν οι καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Tesla δεν απάντησε με κάποιο σχόλιο. Ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk έχει υπερασπιστεί επανειλημμένα το σύστημα Autopilot και τον Απρίλιο έγραψε σε tweet ότι «Η Tesla με τον αυτόματο πιλότο που τώρα διαμορφώνει πλησιάζει τις 10 φορές μικρότερες πιθανότητες ατυχήματος από το μέσο όρο».
Η NHTSA δήλωσε ότι είχε υπήρξαν 17 τραυματίες και ένας θάνατος στα προαναφερόμενα 11 ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένου του δυστυχήματος του Δεκεμβρίου 2019 ενός Tesla Model 3 με έναν νεκρό επιβάτη μετά τη σύγκρουση του οχήματος του με ένα σταθμευμένο πυροσβεστικό όχημα στην Ιντιάνα.
Διαβάστε επίσης: Το Autopilot βάζει σε περιπέτειες την Tesla – Έρευνες των ΗΠΑ για υπαιτιότητα σε δυστυχήματα
Ήδη άλλωστε είχε ξεκινήσει μια προκαταρκτική έρευνα και αξιολόγηση του Autopilot για τα Tesla Models Y, X, S, και 3.
Τα ατυχήματα έγιναν με οχήματα “που επιβεβαιωμένα χρησιμοποιούσαν είτε Autopilot, είτε Traffic Aware Cruise”.
Τέτοιου είδους διερευνητικές διαδικασίες διαρκούν συχνά ένα χρόνο ή ακόμη και περισσότερο.
Mια διεξοδική έρευνα μπορεί να οδηγήσει σε βελτιώσεις στην ασφάλεια της αυτόματης τεχνολογίας οδήγησης
Η έρευνα θα αξιολογήσει τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση, τη βοήθεια και την επιβολή της δράσης από τον οδηγό στην οδήγηση κατά τη χρήση της λειτουργίας του αυτόματου πιλότου.
Διαβάστε επίσης: Consumer Reports: Το «Full Self-Driving» της Tesla δεν παρέχει επαρκείς εγγυήσεις ασφάλειας
Ο Elon Musk έγραψε στο Twitter τον περασμένο μήνα ότι το προηγμένο σύστημα υποστήριξης οδηγού μόνο με κάμερα, γνωστό ως “Tesla Vision”, σύντομα “θα είναι σε θέση να καταγράψει φλας, ενδεχόμενους κινδύνους, φώτα ασθενοφόρου/αστυνομίας ακόμη και χειρονομίες”.
Από την άλλη ο αυτόματος πιλότος ήταν σε λειτουργία σε τουλάχιστον τρία θανατηφόρα ατυχήματα με Tesla στις ΗΠΑ από το 2016, ανέφερε το Αμερικανικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB).
Το NTSB επέκρινε την έλλειψη εγγυήσεων του συστήματος της Tesla για το Autopilot, καθώς και την αποτυχία του NHTSA να διασφαλίσει την ασφάλεια του.
Η πρόεδρος του NTSB, Jennifer Homendy, επαίνεσε τη νέα έρευνα. Είπε ότι το διοικητικό συμβούλιο προέτρεψε τον οργανισμό να αναπτύξει πρότυπα για συστήματα παρακολούθησης της κίνησης και να απαιτήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να “ενσωματώσουν εγγυήσεις που περιορίζουν τη χρήση αυτοματοποιημένων συστημάτων ελέγχου οχημάτων μόνο για τις συνθήκες για τις οποίες έχουν σχεδιαστεί”.
Οι Δημοκρατικοί γερουσιαστές Richard Blumenthal και Ed Markey, οι οποίοι αμφισβήτησαν στο παρελθόν το σύστημα Autopilot, προέτρεψαν μια διεξοδική και διαφανή έρευνα που θα οδηγούσε σε βελτιώσεις στην ασφάλεια της αυτόματης τεχνολογίας οδήγησης και υποστήριξης οδηγού της Tesla και στην πρόληψη μελλοντικών ατυχημάτων.
Το NHTSA ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι έχει στείλει ομάδες για να εξετάσουν 31 συντριβές με Tesla με 10 νεκρούς από το 2016, όπου πιθανότατα χρησιμοποιήθηκαν προηγμένα συστήματα βοήθειας οδηγού.
Διαβάστε επίσης: Tο Autopilot της Tesla έσωσε τη ζωή ενός μεθυσμένου οδηγού
Ουσιαστικά κανένα εμπορικά διαθέσιμο μηχανοκίνητο όχημα σήμερα δεν είναι ικανό να οδηγείται μόνο του και οι οδηγοί πρέπει να κάνουν σωστή, αλλά και υπεύθυνη χρήση του συστήματος.