Αυτοκινητοβιομηχανία και ΠΟΥ κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις

Ακούστε το άρθρο

Ο ΠΟΥ ζητά αυστηρότερους περιορισμούς για την ατμοσφαιρική ρύπανση, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία εντείνει τις προσπάθειες άσκησης πίεσης για να αντιταχθεί στα αυστηρότερα πρότυπα που επιβάλουν οι κυβερνήσεις των χωρών.

Το ευρωπαϊκό λόμπι αυτοκινήτων προσπαθεί να αντιταχθεί στα νέα πρότυπα που έχουν θεσπιστεί προκειμένου να περιορίσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση, ακριβώς τη στιγμή που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι τα όρια της ατμοσφαιρικής ρύπανσης θα έπρεπε να είναι πολύ αυστηρότερα.

Η T&E λέει ότι η υγεία των πολιτών θα υποφέρει από τις αρνητικές συνέπειες για δεκαετίες εάν η ΕΕ ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας και καταλήγει στο ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών «κινούνται προς λάθος κατεύθυνση».

Για δεκαετίες η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προσπάθησε να ματαιώσει τις προσπάθειες για πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα

polution solution

Για τρεις δεκαετίες η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προσπάθησε να ματαιώσει τις προσπάθειες για πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα βαν, λεωφορεία και φορτηγά.

Πολλοί μπορεί να θυμούνται το σκάνδαλο «Dieselgate» το 2015, αλλά το λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει μακρά πορεία στην πίεση κατά των περιβαλλοντικών μέτρων για τη μείωση της ρύπανσης.

Η προσπάθεια άσκησης πίεσης είναι απάντηση στο τελευταίο σύνολο προτύπων ρύπων για τα οχήματα, το Euro 7, το οποίο θα θέσει το ποια θα είναι τα νόμιμα όρια για σχεδόν 100 εκατομμύρια αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ που θα πωληθούν στην Ευρώπη μετά το 2025.

Σε μια νέα ενημέρωση, η T&E προειδοποιεί ότι ο κλάδος προσπαθεί να ενισχύσει τους φόβους ότι τα σκληρά νέα πρότυπα θα κατακρημνίσουν τις πωλήσεις και θα απειλήσουν πολλές θέσεις εργασίας.

Νωρίτερα φέτος η ACEA, η οποία, μαζί με τη Volkswagen, την Daimler και την BMW, ξόδεψαν σχεδόν 9 εκατομμύρια ευρώ, ξεκινώντας μια δημόσια εκστρατεία κατά του Euro 7, υποστηρίζοντας ότι η νομοθεσία θα ισοδυναμούσε με την απαγόρευση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

“Ο κλάδος κινείται σε λάθος κατεύθυνση και οι νομοθέτες θα πρέπει να βάλουν στο επίκεντρο την υγεία εκατομμυρίων πολιτών»

there is no planet b

Η βιομηχανία υποστηρίζει ότι το Euro 7 θα κοστίσει πάρα πολύ και δεν είναι τεχνικά εφικτό, αλλά η T & E σημειώνει ότι η τεχνολογία ελέγχου των εκπομπών έχει προχωρήσει σημαντικά από το 2008, όταν συμφωνήθηκαν τα ισχύοντα πρότυπα σχετικά με το Euro 6.

Η ACEA ισχυρίστηκε επίσης ότι το Euro 7 θα είχε περιορισμένο αντίκτυπο στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τις επιπτώσεις που έχει για την ανθρώπινη υγεία.

Διαβάστε επίσης: Η χιουμοριστική αντίδραση Καναδών στην επιβολή φόρου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – Ζητούν να πληρώσουν και… τα πεζοδρόμια

Η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει πλέον τεράστιες περικοπές στις επιβλαβείς εκπομπές των οχημάτων. Η αυτοκινητοβιομηχανία όμως ασκεί πίεση ενάντια στους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς.

“Ο κλάδος κινείται σε λάθος κατεύθυνση και οι νομοθέτες θα πρέπει να επικεντρωθούν στο να κάνουν αυτό που είναι σωστό για την υγεία εκατομμυρίων πολιτών», δήλωσε ο Fabian Sperka, διευθυντής πολιτικής οχημάτων στην T&E.

Οι ισχυρισμοί των αυτοκινητοβιομηχανιών έρχονται σε αντίθεση με τις δηλώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με τις οποίες η υιοθέτηση τεχνολογιών για καθαρότερες εκπομπές ώστε να πληρούν τα πρότυπα Euro 7 θα προσθέσει μεταξύ 100 και 500 ευρώ στην τιμή αγοράς ενός αυτοκινήτου, λιγότερο δηλαδή από μια αναβάθμιση χρώματος σε ένα μοντέλο όπως το VW Golf ή το Ford Fiesta.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ζητά αυστηρότερα περιοριστικά μέτρα

Οι τελευταίες οδηγίες του ΠΟΥ προτείνουν ότι, τουλάχιστον, τα όρια για το διοξείδιο του αζώτου (NO2), το οποίο είναι κυρίως αποτέλεσμα ρυπογόνων αυτοκινήτων στο δρόμο, πρέπει να μειωθούν κατά 75% (από 40 σε 10 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο).

Τα νέα όρια θα μείωναν σημαντικά τους κινδύνους για την υγεία και είναι τέσσερις φορές αυστηρότερα από αυτά που προηγουμένως είχαν προταθεί από τον ΠΟΥ.

Διαβάστε επίσης: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυριαρχούν στην αγορά της Γερμανίας

Η Barbara Stoll, διευθύντρια της καμπάνιας Clean Cities, μιας ευρωπαϊκής ΜΚΟ που υποστηρίζεται από την T&E, δήλωσε: “Ακόμη και τα χαμηλά επίπεδα τοξικού αέρα από ρυπογόνα αυτοκίνητα και φορτηγά έχουν καταστροφικό αντίκτυπο για την υγεία των Ευρωπαίων. Οι ηγέτες των πόλεων πρέπει να δεσμευτούν για τη μετάβαση στις μεταφορές μηδενικών εκπομπών και πρέπει να το κάνουν τώρα».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι οδικές μεταφορές είναι η μεγαλύτερη πηγή ρύπανσης με ΝΟ2, η οποία προκαλεί σοβαρές ασθένειες όπως είναι οι καρδιακές και πνευμονικές παθήσεις και έχει ως αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο.

abb_img