Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα: Επιβολή φόρου στον Καναδά

Η επαρχία Saskatchewan στον Καναδά αντί να δίνει κίνητρα, ξεκινά την επιβολή φορολογίας σε όσους έχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ακούστε το άρθρο

Η επαρχία Saskatchewan στον Καναδά έχει ενταχθεί σε έναν αυξανόμενο αριθμό περιφερειών, σε όλο τον κόσμο, που επιβάλλει φόρους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αντιθέτως αφήνει τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου ανεπηρέαστα από τη φορολογία.

Ωστόσο, μια τοπική ομάδα βρήκε έναν δημιουργικό τρόπο για να δείξει πόσο άδικος είναι ο φόρος για τα EV… απαιτώντας φόρο από τους ανθρώπους που… περπατούν στα πεζοδρόμια.

Αντικίνητρα για τα EV’s, αλλά και για τη χρήση του πεζοδρομίου

canada

Ο νέος φόρος ηλεκτρικών οχημάτων του Saskatchewan τέθηκε θα ισχύει από την 1η Οκτωβρίου κ. Είναι ο πρώτος φόρος EV που εφάρμοσαν στον Καναδά.

Ο φόρος χρεώνει 150 δολάρια ετησίως για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι εγγεγραμμένο στη συγκεκριμένη επαρχία. Το Saskatchewan δεν διαθέτει κίνητρα στους πολίτες για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι υποστηρικτές του νέου «φόρου πεζοδρομίων» είναι μια μικρή ομάδα φορολογουμένων που αυτοαποκαλούνται «Saskatchewanians for Sidewalk Sustention» (SSS) και επισημαίνουν, με αυτόν τον λίγο… περίεργο τρόπο, ότι όπως τα πεζοδρόμια αντιπροσωπεύουν ένα δημόσιο αγαθό και οι άνθρωποι που επιλέγουν να τα χρησιμοποιούν, αντί για τους δρόμους, κάνουν κάτι προς όφελος των κοινοτήτων τους, έτσι συμβαίνει και με τα ηλεκτρικά οχήματα.

Διαβάστε επίσης: Ο Καναδάς βάζει τέλος στην πώληση θερμικών αυτοκινήτων από το 2035

Έτσι, εάν η επαρχία Saskatchewan θέλει να θέσει ένα αντικίνητρο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την στιγμή που σε άλλες περιοχές δίνεται κίνητρο, η SSS ισχυρίζεται ότι θα μπορούσαν επίσης να κάνουν το ίδιο…. και με τα πεζοδρόμια.

Αναδεικνύοντας τον παραλογισμό των φόρων για τα ηλεκτρικά οχήματα

Το δελτίο Τύπου της ομάδας προβάλει την παραδοξότητα των συγκεκριμένων φόρων για τα ηλεκτρικά οχήματα, σαρκάζοντας: «Καθημερινά, χιλιάδες άνθρωποι περπατούν σε όλα τα πεζοδρόμια, σπρώχνουν βαριά καροτσάκια και καροτσάκια για ψώνια και χρησιμοποιούν ακόμη και ποδήλατα. Συμβάλλουν όμως στην επιπλέον συντήρηση; Μερικοί επιπλέον φόροι μπορούν να διασφαλίσουν ότι θα το κάνουν».

Η ομάδα επισημαίνει ότι υπάρχει μια ανησυχητική αύξηση της χρήσης πεζοδρομίων από τους πολίτες που φροντίζουν το περιβάλλον….

Οι πραγματικοί στόχοι αυτής της ομάδας, ωστόσο, δεν είναι να εφαρμόσουν φόρο πεζοδρομίου… αλλά να τον χρησιμοποιήσουν για να αναδείξουν τον παραλογισμό των φόρων για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Όσον αφορά τις πραγματικές προτάσεις πολιτικής, η ομάδα προτείνει την διακοπή της εφαρμογής του φόρου ηλεκτρικών οχημάτων έως ότου επιτευχθούν μεγαλύτερα επίπεδα διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως είναι φυσικό, ο φόρος αποθαρρύνει μια νεοσύστατη βιομηχανία, ενώ παράλληλα δεν πρόκειται να συγκεντρώσει κάποιο αξιόλογο χρηματικό ποσό.

Επί του παρόντος, υπάρχουν περίπου 600 ηλεκτρικά οχήματα εγγεγραμμένα σε ολόκληρη την Saskatchewan. Πράγμα που σημαίνει ότι ο φόρος θα αποφέρει 90.000 δολάρια ετησίως.

Με βάση το μέσο κόστος επισκευής του αυτοκινητόδρομου της Saskatchewan, αυτά είναι αρκετά χρήματα για την επισκευή περίπου 140 μέτρων αυτοκινητόδρομου. Από τα συνολικά 26 εκατομμύρια μέτρα αυτοκινητόδρομου.

Διαβάστε επίσης: Χρήσιμες συμβουλές για την αγορά μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Όπως επισημαίνει η ομάδα, δεδομένου ότι μπορεί να μην είναι καν αρκετό για να πληρώσει για τα διοικητικά έξοδα του νέου φόρου.

Ο εν λόγω φόρος στέλνει, επίσης, αρνητικό σήμα στις επιχειρήσεις που έχουν να κάνουν με τα ηλεκτρικά οχήματα. Όπως όλα δείχνουν θα μειώσει τις πιθανές επενδύσεις στην περιοχή.

abb_img