Η χιουμοριστική αντίδραση Καναδών στην επιβολή φόρου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – Ζητούν να πληρώσουν και… τα πεζοδρόμια

Η επαρχία Saskatchewan στον Καναδά έχει ενταχθεί σε έναν αυξανόμενο αριθμό περιφερειών, σε όλο τον κόσμο, που επιβάλλει φόρους κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ αντιθέτως αφήνει τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου ανεπηρέαστα από τη φορολογία.

Ωστόσο, μια τοπική ομάδα βρήκε έναν δημιουργικό τρόπο για να δείξει πόσο άδικος είναι ο φόρος για τα EV… απαιτώντας φόρο από τους ανθρώπους που… περπατούν στα πεζοδρόμια.

Αντικίνητρα για τα EV’s, αλλά και για τη χρήση του πεζοδρομίου

canada

Ο νέος φόρος ηλεκτρικών οχημάτων του Saskatchewan τέθηκε σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου και είναι ο πρώτος φόρος EV που εφαρμόστηκε στον Καναδά.

Ο φόρος χρεώνει 150 δολάρια ετησίως για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι εγγεγραμμένο στη συγκεκριμένη επαρχία. Το Saskatchewan δεν διαθέτει κίνητρα στους πολίτες για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι υποστηρικτές του νέου «φόρου πεζοδρομίων» είναι μια μικρή ομάδα φορολογουμένων που αυτοαποκαλούνται «Saskatchewanians for Sidewalk Sustention» (SSS) και επισημαίνουν, με αυτόν τον λίγο… περίεργο τρόπο, ότι όπως τα πεζοδρόμια αντιπροσωπεύουν ένα δημόσιο αγαθό και οι άνθρωποι που επιλέγουν να τα χρησιμοποιούν, αντί για τους δρόμους, κάνουν κάτι προς όφελος των κοινοτήτων τους, έτσι συμβαίνει και με τα ηλεκτρικά οχήματα.

Διαβάστε επίσης: Ο Καναδάς βάζει τέλος στην πώληση θερμικών αυτοκινήτων από το 2035

Έτσι, εάν η επαρχία Saskatchewan θέλει να θέσει ένα αντικίνητρο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την στιγμή που σε άλλες περιοχές δίνεται κίνητρο, η SSS ισχυρίζεται ότι θα μπορούσαν επίσης να κάνουν το ίδιο…. και με τα πεζοδρόμια.

Αναδεικνύοντας τον παραλογισμό των φόρων για τα ηλεκτρικά οχήματα

Το δελτίο Τύπου της ομάδας προβάλει την παραδοξότητα των συγκεκριμένων φόρων για τα ηλεκτρικά οχήματα, σαρκάζοντας: «Καθημερινά, χιλιάδες άνθρωποι περπατούν σε όλα τα πεζοδρόμια, σπρώχνουν βαριά καροτσάκια και καροτσάκια για ψώνια και χρησιμοποιούν ακόμη και ποδήλατα. Συμβάλλουν όμως στην επιπλέον συντήρηση; Μερικοί επιπλέον φόροι μπορούν να διασφαλίσουν ότι θα το κάνουν».

Η ομάδα επισημαίνει ότι υπάρχει μια ανησυχητική αύξηση της χρήσης πεζοδρομίων από τους πολίτες που φροντίζουν το περιβάλλον….

Οι πραγματικοί στόχοι αυτής της ομάδας, ωστόσο, δεν είναι να εφαρμόσουν φόρο πεζοδρομίου… αλλά να τον χρησιμοποιήσουν για να αναδείξουν τον παραλογισμό των φόρων για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Όσον αφορά τις πραγματικές προτάσεις πολιτικής, η ομάδα προτείνει την διακοπή της εφαρμογής του φόρου ηλεκτρικών οχημάτων έως ότου επιτευχθούν μεγαλύτερα επίπεδα διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως είναι φυσικό, ο φόρος αποθαρρύνει μια νεοσύστατη βιομηχανία, ενώ παράλληλα δεν πρόκειται να συγκεντρώσει κάποιο αξιόλογο χρηματικό ποσό.

Επί του παρόντος, υπάρχουν περίπου 600 ηλεκτρικά οχήματα εγγεγραμμένα σε ολόκληρη την Saskatchewan, πράγμα που σημαίνει ότι ο φόρος θα αποφέρει 90.000 δολάρια ετησίως.

Με βάση το μέσο κόστος επισκευής του αυτοκινητόδρομου της Saskatchewan, αυτά είναι αρκετά χρήματα για την επισκευή περίπου 140 μέτρων αυτοκινητόδρομου, από τα συνολικά πάνω από 26 εκατομμύρια μέτρα αυτοκινητόδρομου.

Διαβάστε επίσης: Χρήσιμες συμβουλές για την αγορά μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Όπως επισημαίνει η ομάδα, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα νέο πρόγραμμα, μπορεί να μην είναι καν αρκετό για να πληρώσει για τα διοικητικά έξοδα του νέου φόρου.

Ο συγκεκριμένος φόρος στέλνει, επίσης, αρνητικό σήμα στις επιχειρήσεις που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα και αναμένεται να μειώσει τις πιθανές επενδύσεις στην περιοχή.