ΣΙΤ, Έ αθΟι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων κατάφεραν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές CO2 από την παραγωγή στα εργοστάσιά τους κατά σχεδόν 49% τα τελευταία 15 χρόνια. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι εκπομπές CO2 ανά παραγόμενο αυτοκίνητο μειώθηκαν κατά 33,1% μεταξύ 2005 και 2020, ενώ το συνολικό ποσοστό μειώθηκε κατά 48,5% την ίδια περίοδο, αντικατοπτρίζοντας τις προσπάθειες της βιομηχανίας να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά τη διάρκεια της παραγωγής.
Οι κατασκευαστές μπόρεσαν να αποσυνδέσουν τις εκπομπές CO2 από την αύξηση της παραγωγής. Προμηθεύοντας όλο και περισσότερο ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Ουσιαστικά, είναι το αποτέλεσμα μεγάλων επενδύσεων που έκαναν τα τελευταία χρόνια σε όλα τα εργοστάσιά τους για να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Δείχνοντας, φυσικά, έμπρακτα την περιβαλλοντολογική συνείδησή τους.
Διαβάστε επίσης: Το παλαιότερο εργοστάσιο κατασκευής Volvo απέκτησε ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα
Νέες τεχνολογίες βαφής, φιλικότερες στο περιβάλλον δείχνει η ACEA
Από την άλλη πλευρά, η κατανάλωση νερού ανά επιβατικό αυτοκίνητο έπεσε κατά 39,9% από το 2005. Ήταν το αποτέλεσμα της αυξημένης εφαρμογής τεχνολογιών ανακυκλοφορίας και η επαναχρησιμοποίηση του νερού.
Ήδη, πολλές εταιρείες στο τμήμα βαφής των αυτοκινήτων χρησιμοποιούν ανακυκλωμένο νερό, εξοικονομώντας με αυτόν τον τρόπο πολλά κυβικά νερού ημερησίως.
Η ποσότητα των πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC) στο τμήμα βαφής που εκπέμπει κάθε αυτοκίνητο αυτοκίνητο παρουσίασε μείωση κατά 43,2% από το 2005.
Με νέες τεχνολογίες, όπως η αντικατάσταση χρωμάτων με βάση τους διαλύτες και την αντικατάστασή τους με ισοδύναμα με βάση το νερό, οι κατασκευαστές μπόρεσαν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές κατά 58,2% τα τελευταία 15 χρόνια.
Διαβάστε επίσης: Το BMW Group επικεντρώνεται στις προσπάθειες για μείωση του CO2 και στην κυκλική οικονομία
Τέλος, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές κατάφεραν να μειώσουν την ενεργειακή κατανάλωση της παραγωγής αυτοκινήτων κατά περισσότερο από 28% από το 2005.
Όλα αυτά όταν τα αυτοκίνητα διαθέτουν όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά για να είναι ασφαλέστερα, καθαρότερα και εξυπνότερα. Αυτή η αύξηση της πολυπλοκότητας έχει ως συνέπεια την αύξηση της ζήτησης ενέργειας.
Παρ’ όλα αυτά, υπήρξε βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Ως αποτέλεσμα, η κατανάλωση ενέργειας ανά αυτοκίνητο έχει πέσει κατά 28,1% τα τελευταία 15 χρόνια.
Διαβάστε επίσης: Η καινοτόμος μέθοδος που εξασφαλίζει αποδοτικότερη και πιο βιώσιμη εξόρυξη λιθίου