Παρίσι: Πρόστιμα για τις… θορυβώδεις μοτοσυκλέτες

Δεν είναι τυχαίο ότι η εποχή της ηλεκτροκίνησης συνδυάζεται με αθόρυβη λειτουργία. Επίσης δεν είναι η πρώτη φορά που το Παρίσι καινοτομεί.

Ακούστε το άρθρο

Το Παρίσι συνεχίζει να καινοτομεί. Πρόσφατα είχαμε παρουσιάσει την απόφαση της δημάρχου Anne Hidalgo να απαγορεύσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στο κέντρο της γαλλικής πρωτεύουσας.

Το σχέδιο της θα σταματήσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων σε μια μεγάλη ζώνη που καλύπτει το κέντρο του Παρισιού. Στόχος είναι η μείωση της ρύπανσης και του θορύβου και η απελευθέρωση περισσότερου χώρου για δέντρα, ποδηλατόδρομους και πεζόδρομους.

Πριν λίγες μέρες όμως το Παρίσι εγκαινίασε το πρώτο ραντάρ ανίχνευσης θορύβου. Το ραντάρ τοποθετήθηκε ψηλά πάνω σε ένα φωτιστικό δρόμου στο 20ό διαμέρισμα του ανατολικού Παρισιού. Η κίνηση αυτή αφορά το σχέδιο για την επιβολή προστίμων σε θορυβώδεις μοτοσυκλέτες και οχήματα.

Πρόστιμα στα θορυβώδη οχήματα από το 2023

Το πρώτο ραντάρ ανίχνευσης θορύβου στη γαλλική πρωτεύουσα θα μετράει το επίπεδο της ηχορύπανσης από τα διερχόμενα οχήματα σε μία από τις πιο πολύβουες μεγαλουπόλεις της Ευρώπης. Επιπλέον θα καταγράφει τις πινακίδες κυκλοφορίας.

«Η υψηλή ηχορύπανση είναι επιβλαβής για την υγεία και την ποιότητα ζωής. Το πρώτο ραντάρ ανίχνευσης θορύβου έχει σκοπό να επιβάλλει αυτομάτως πρόστιμα σε οχήματα που κάνουν πολύ θόρυβο», έγραψε ο αναπληρωτής δήμαρχος του Παρισιού Νταβίντ Μπεγιάρντ σε ανάρτησή του στο Twitter.

Μέσα στους επόμενους μήνες, η γαλλική πρωτεύουσα θα εξετάσει εάν το συγκεκριμένο ραντάρ μπορεί να αναγνωρίσει με αποτελεσματικότητα τις πινακίδες κυκλοφορίας. Μέχρι το τέλος του 2022, ο συγκεκριμένος εξοπλισμός θα λάβει την επίσημη έγκριση των αρχών

Ωστόσο τα πρόστιμα θα ξεκινήσουν από τις αρχές του 2023. Επίσης η κυβέρνηση θα εγκαταστήσει περισσότερα ραντάρ ανίχνευσης θορύβου σε άλλες γαλλικές πόλεις.

Το Παρίσι χαμηλώνει την ένταση… του θορύβου

Το νέο σύστημα θα λειτουργεί ακριβώς όπως τα ραντάρ ανίχνευσης της ταχύτητας. Ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι αρχές μπορούν ήδη να επιβάλλουν κυρώσεις σε ιδιοκτήτες θορυβωδών οχημάτων.

Ανάλογα ραντάρ υπάρχουν ήδη από τα τέλη Ιανουαρίου στην περιοχή Ιλ-ντε-Φρανς, στα περίχωρα του Παρισιού, στη Νίκαια και στη Λυών. Μάλιστα από χθες ένα δεύτερο ραντάρ ανίχνευσης θορύβου στο δυτικό τμήμα του Παρισιού, είναι γεγονός.

Σύμφωνα με έρευνα του Δεκεμβρίου του 2021 από το Money.co.uk, βασισμένης σε στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, το Παρίσι ήταν μία από τις πιο πολύβουες πόλεις της Ευρώπης.

Νέο κέντρο δοκιμών για eVTOL ανοίγει κοντά στο Παρίσι

5,5 εκατομμύρια κάτοικοι είναι υποφέρουν από ηχορύπανση άνω των 55 ντεσιμπέλ λόγω της οδικής κυκλοφορίας, σε σύγκριση με 2,6 εκατ. στο Λονδίνο και 1,7 εκατ. σε Βιέννη και Ρώμη.

abb_img