Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο αξιόπιστα από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με έρευνα της βρετανικής ένωσης καταναλωτών Which?.
Η έρευνα που πραγματοποιείται κάθε χρόνο, έδειξε κάποιες αδυναμίες των ηλεκτρικών οχημάτων όπως τις παρουσίασαν οι ερωτηθέντες. Συγκεκριμένα, συμμετείχα 48.000 άτομα από το Ηνωμένο Βασίλειο που κατέχουν 56.853 αυτοκίνητα.
Έρευνα: Οι Έλληνες επιλέγουν το επόμενο τους αυτοκίνητο
Τα αποτελέσματα της έρευνας
Στα αυτοκίνητα ηλικίας έως 4 ετών, το 31,4% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε πως είχαν αντιμετωπίσει τουλάχιστον ένα πρόβλημα τους τελευταίους 12 μήνες.
Το ποσοστό των ιδιοκτητών υβριδικών ήταν 17,3%, αυτοκινήτων βενζίνης 18,6%, plug-in υβριδικών 27,5%, και αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου 29,1%.
Το 8,1% των κατόχων ηλεκτρικών δήλωσε επίσης, πώς είτε δεν μπορούσε να ξεκινήσει είτε είχε χαλάσει. Το ποσοστό ιδιοκτητών υβριδικών αυτοκινήτων ήταν 5,6%, αυτοκινήτων βενζίνης 3,5%, ενώ plug–in hybrid και με κινητήρα πετρελαίου από 5,4% και 6,9% αντίστοιχα.
Απίθανη η χρήση κυψελών υδρογόνου στα αυτοκίνητα
Επιπλέον, εκτός των προβλημάτων βλάβης, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών δήλωσαν ότι ο χρόνος αναμονής επισκευής είναι μεγάλος. Πιο συγκεκριμένα, οι κάτοχοι των ηλεκτρικών αναφέρουν ότι τα αυτοκίνητα του χρειάζονται 5,1 ημέρες για να επισκευαστούν.
Αντιθέτως, τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης χρειάζονται κατά μέσο όρο 3 ημέρες. Τα αυτοκίνητα με κινητήρα πετρελαίου 3,8 ημέρες, ενώ τα υβριδικά και τα plug–in χρειάζονται 3,9 και 4,2 ημέρες, αντίστοιχα.
Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών 0-4 και 5-9 ετών, αντιμετωπίζουν περισσότερες βλάβες και μεγαλύτερους χρόνους επισκευής συγκριτικά με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.
Οι Έλληνες «ψήνονται» για ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο
Η αιτία
Το πιο συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά δεν σχετίζεται με τον ηλεκτροκινητήρα ή τις μπαταρίες, αλλά με το λογισμικό. Τέλος, μεγάλος αριθμός ατόμων αναφέρει προβλήματα με την μπαταρία 12V και με τα ηλεκτρικά βοηθήματα πέδησης.