Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν προβλήματα στην παραγωγή τους, λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, αλλά και της διατάραξης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Παράλληλα, τα παρατεταμένα lockdown και η εκτόξευση των τιμών των πρώτων υλών, ανατρέπουν τα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι επικεφαλής, μάλιστα, των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο, επαναπροσδιορίζουν τους αρχικούς τους στόχους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επιπλέον, προειδοποιούν για την αύξηση των τιμών των EVs, λόγω των ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ουκρανία: Ο πόλεμος μειώνει τις πωλήσεις αυτοκινήτων
Έλλειψη σε πρώτες ύλες
Αν και η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι μεγάλη, οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες προκαλούν την επιβράδυνση της. Συγκεκριμένα, η έλλειψη σε λίθιο, το οποίο αποτελεί το βασικό στοιχείο κατασκευής των μπαταριών, προκαλεί καθυστερήσεις.
Σύμφωνα, λοιπόν με τους Financial Times, η Tesla, το VW Group, η Renault και ο όμιλος Stellantis, ανησυχούν για την περαιτέρω αύξηση των τιμών στις πρώτες ύλες. Κάτι τέτοιο, επομένως, θα επηρέαζε την ικανότητα παράδοσης των νέων οχημάτων, αλλά και τις τιμές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία «απειλεί» τα νέα αυτοκίνητα
Αλλαγές στον προγραμματισμό για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ο αρχικός σχεδιασμός της Volkswagen αφορούσε στην παραγωγή 700.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, η έλλειψη των πρώτων υλών την ανάγκασε να μειώσει τις γραμμές παραγωγής στα εργοστάσια της.
Η Tesla, η οποία κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καταστρώνει ένα διαφορετικό σχέδιο αντιμετώπισης των τωρινών συνθηκών. Συγκεκριμένα, ο Έλον Μασκ σκέφτεται να αγοράσει μια εταιρεία εξόρυξης, για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των πρώτων υλών.
Ουκρανία: Ο πόλεμος βάζει φρένο στις αλυσίδες εφοδιασμού
Ακόμη, ο όμιλος Stellantis, εκφράζει τις ανησυχίες και για τις υποδομές φόρτισης εκτός από την επάρκεια των πρώτων υλών.
Τέλος, η Renault δεν θα επιτύχει τον στόχο της για την κατασκευή μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ίδια τιμή με αυτά με θερμικούς κινητήρες έως το 2025. Επιπλέον, επισημαίνει την ανάγκη για νέους κανόνες στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.