Νέος ΚΟΚ: Αλλαγές με επίκεντρο τον οδηγό!

Ο νέος ΚΟΚ θα φέρει ραγδαίες αλλαγές, με στόχο κυρίως στη συμμόρφωση των οδηγών και όχι στη τιμωρία τους.

Ακούστε το άρθρο

Αλλαγές θα δούμε στον Κώδικα Οδική κυκλοφορίας (ΚΟΚ), σύμφωνα με τις οποίες οι ποινές θα αφορούν κυρίως τον οδηγό και όχι το όχημα. Τις αλλαγές στον ΚΟΚ ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της βουλευτή Α’ Αθηνών, Φωτεινής Πιπιλή.

Αναλυτικά, ο Υπουργός ανέφερε ότι στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 20212030, υπάρχουν προβλέψεις για ένα «Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων».

Νέα καμπάνια για ποδήλατα και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Οι αλλαγές στον ΚΟΚ θα αφορούν μόνο τον οδηγό

Συγκεκριμένα, o Υπουργός στις δηλώσεις του ανέφερε ότι οι ποινές θα είναι αυστηρότερες για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα. Όπως για παράδειγμα η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κλπ. Οι ποινές πλέον θα αφορούν αποκλειστικά τον οδηγό και όχι το ίδιο το όχημα.

Συγκεκριμένα, ανέφερε:

«Στόχος μας δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών. Γι’ αυτό και οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης.

Στο πλαίσιο αυτό μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι το όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας. Θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο».

Επιπλέον, ανέφερε ότι στο παρελθόν οι σοβαρές παραβάσεις αντιμετωπίζονταν το ίδιο με λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ ορισμένοι αστυνομικοί δεν τις επέβαλαν σε αρκετές περιπτώσεις. Προφανώς επειδή μπορεί να ήταν εξοντωτικές για τους οδηγούς.

Έτοιμο το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

Το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας

Η κ. Πιπιλή από την πλευρά της έκανε λόγο για την παραβατικότητα και την συμπεριφορά των οδηγών, ενώ παράλληλα ζήτησε να μην μπορούν πλέον οι διοικητές της Τροχαίας να… σβήνουν κλήσεις.

Μάλιστα, κάλεσε το υπουργείο να συμπράξει με τους αρμόδιους φορείς και παράλληλα να… κόψει τη χρηματοδότηση σε όσους δεν τηρούν τα προβλεπόμενα. Δηλαδή, για παράδειγμα στους Δήμους, καθώς οι δημοτικές αστυνομίες δεν επιβλέπουν την τήρηση του ΚΟΚ.

Ο κ. Καραμανλής με βάση αυτό απάντησε ότι θα υπάρξει συγκρότηση του Εθνικού Ταμέιου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει χρηματικά ποσά από πρόστιμα του ΚΟΚ, κατανέμοντας τα σε Δήμους της χώρας. Αποκλειστικά για την υλοποίηση δράσεων με θέμα την οδική ασφάλεια.

Το μποτιλιάρισμα χτυπάει «κόκκινο» στην Αθήνα!

Οι επεμβάσεις του Εθνικού Σχεδίου

Συνέχισε λέγοντας ότι το Εθνικό Σχέδιο θα περιλαμβάνει και μια σειρά από «Συστηματικές Επεμβάσεις Οδικής Ασφάλειας στις Πόλεις». Στο πλαίσιο αυτό είναι υπό εξέταση οι εξής προτάσεις:

  • Δημιουργία ζωνών με όριο 30 χλμ./ώρα σε συγκεκριμένες κεντρικές αστικές περιοχές
  • Δημιουργία κυκλικών κόμβων
  • Επανασχεδιασμός των διασταυρώσεων
  • Διαπλάτυνση των πεζοδρομίων
  • Αναβάθμιση οδοστρωμάτων σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού
  • Αναβάθμιση διαβάσεων πεζών
  • Δημιουργία υποδομών για κυκλοφορία ποδηλάτων και πατινιών
  • Πρόβλεψη για όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα έξω από όλα τα σχολεία
  • Υιοθέτηση Μέτρων Ήπιας Κυκλοφορίας στα ιστορικά κέντρα όπως ισχύει στα ιστορικά κέντρα όλων των ευρωπαϊκών πόλεων, προς όφελος των πεζών αλλά και του τουρισμού

Μεταβίβαση οχήματος: Υπολογίζεις και πληρώνεις ηλεκτρονικά!

Τέλος, ο Υπουργός πρότεινε τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού φορέα, διασφαλίζοντας ότι ο κάθε αρμόδιος θα αναλαμβάνει τις ευθύνες του και δεν θα επιρρίπτει ευθύνες σε άλλους. Υπό την αιγίδα προφανώς του Υπουργείου Μεταφορών και τη συμμετοχή όλων των φορέων.

abb_img