Το Συμβούλιο των Υπουργών Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο χρήσης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035.
Ουσιαστικά, το Συμβούλιο κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την υποβολή πρότασης- πλαισίου για τη χρήση των θερμικών κινητήρων και μετά το 2035. Οι εν λόγω κινητήρες, τους οποίους θα περιλαμβάνει η πρόταση της Επιτροπής, θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά ουδέτερα καύσιμα.
Ευρωπαϊκή Ένωση: Τέλος οι θερμικοί κινητήρες το 2035!
Τι θα γίνει με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης;
Η αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιλαμβάνει την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και έπειτα. Ωστόσο, όπως προαναφέραμε, το Συμβούλιο των Υπουργών Περιβάλλοντος ζήτησε ένα πλαίσιο παράτασης της χρήσης των θερμικών κινητήρων και μετά το 2035.
Συνθετικά καύσιμα: Όχι και τόσο φιλικά για το περιβάλλον!
Επιπλέον, το συγκεκριμένο Συμβούλιο κάλεσε την Επιτροπή σε αξιολόγηση του κανονισμού για τους κινητήρες και των επιπτώσεων του μέσα στο 2026. Μάλιστα, η Επιτροπή κατά την αξιολόγηση θα λάβει υπ’ όψη τις εξής παραμέτρους:
- Τις τεχνολογικές εξελίξεις στα υβριδικά αυτοκίνητα (plug-in hybrid)
- Το κόστος
- Την κοινωνική δικαιοσύνη
Απαγόρευση θερμικών κινητήρων: Ποιες εταιρείες είναι θετικές;
Θετικές οι πρώτες αντιδράσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Γερμανία προώθησε τις τροποποιήσεις του κανονισμού. Ακόμη, θετική ήταν η πρώτη αντίδραση της FuelsEurope, η οποία εκπροσωπεί την ευρωπαϊκή βιομηχανία διύλισης.
Γερμανία: Όχι στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων
Η λύση στα ανανεώσιμα καύσιμα;
Τα ανανεώσιμα καύσιμα χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη αγροτικά απόβλητα, βιομάζα και διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο δεσμεύει η ατμόσφαιρα. Ουσιαστικά, η παραγωγή τους δεν απαιτεί την επεξεργασία υδρογονανθράκων. Επομένως, η χρήση των ουδέτερων καυσίμων δεν αυξάνει τις συνολικές εκπομπές ρύπων.