Η κατηγορία των SUV είναι όλο και πιο δημοφιλής, με τα Coupe SUV όπως το Renault Arkana να κερδίζουν συνεχώς αγοραστικό μερίδιο. Ωστόσο, η γαλλική φίρμα αλλάζει τις ισορροπίες με το λανσάρισμα Arkana, καθώς το προσφέρει αποκλειστικά με υβριδικά σύνολα.
Προφανώς, η Renault στο πέρασμα των ετών μας έχει αποδείξει ότι ξέρει καλά να δημιουργεί στιλάτα αυτοκίνητα και το Arkana είναι αυτό ακριβώς. Το γαλλικό SUV διαθέτει ελκυστική coupe εμφάνιση, όπως οι premium ανταγωνιστές στην κατηγορία των coupe SUV.
Test Drive || Renault Captur Plug-in Hybrid: Σε βάζει στην πρίζα!
Το Arkana είναι στο άνω όριο των C-SUV από πλευράς διαστάσεων, με μήκος 4.568 χιλιοστά. Σε επίπεδο σχεδίασης, ξεχωρίζει το εμπρόσθιο τμήμα με τα LED φωτιστικά σώματα σε σχήμα «C», καθώς και το μεγάλο άνοιγμα στη μάσκα.
Όμως όλα τα… λεφτά στην περίπτωση του Arkana, είναι η κλίση της οροφής όπως ακριβώς ορίζει ο coupe χαρακτήρας του. Το παρουσιαστικό ολοκληρώνεται με τα μακρόστενα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία ενώνονται μεταξύ τους με μία λωρίδα.
Το Renault 4L επιστρέφει και μας «ηλεκτρίζει»
Εντυπωσιακή εικόνα και στο εσωτερικό του
Εξαιρετική αίσθηση αφήνει και η καμπίνα του Renault Arkana και μάλιστα με την πρώτη επαφή. Η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που περιμένεις, χάρη στα ποιοτικά υλικά, αλλά και λόγω της αψεγάδιαστης συναρμογής τους.
Σχεδιαστικά, η καμπίνα έχει σαφείς επιρροές από τα Clio και Captur. Έτσι βλέπουμε την οθόνη αφής, η οποία ανάλογα την έκδοση, είναι είτε 7 είτε 9,3 ίντσες. Μέσω αυτής, ο οδηγός ελέγχει το σύστημα πολυμέσων Renault EASY LINK.
Ο οδηγός του Arkana θα βολευτεί αμέσως στη θέση οδήγησης και θα απολαμβάνει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Βέβαια οφείλουμε να σας ομολογήσουμε ότι η αρκετά έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ, ίσως να μην είναι βολική για κάποιους όταν κοιτάζουν πίσω.
Ωστόσο, παρά τον coupe χαρακτήρα του Arkana, οι πίσω επιβάτες είναι άνετοι με ικανοποιητικό αέρα για το κεφάλι και τα πόδια τους. Επιπλέον, ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 513 λίτρων, καλύπτει κάθε μεταφορική ανάγκη.
Test Drive || Renault Clio LPG: H οικονομία στο επίκεντρο!
Δυνατό και οικονομικό μοτέρ
Το εντυπωσιακό Renault Arkana κινεί ο 1.300άρης κινητήρας βενζίνης με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 140 ίππους, με μέγιστη ροπή στα 240 Nm.
Το Arkana ξεχωρίζει επίσης και για το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Επιπλέον, ενσωματώνει και διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Sport και My Sense). Και ανάλογα με το ποιο θα επιλέξει ο οδηγός, μεταβάλλεται η απόκριση κινητήρα–κιβωτίου.
Με την επιλογή του Sport προγράμματος, στο οποίο η απόκριση είναι άμεση, η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 9,8 δευτερολέπτων, ενώ το κοντέρ τερματίζει στα 205 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η λειτουργία Eco μειώνει αισθητά μεν την απόκριση, αλλά συμβάλλει στη διατήρηση της κατανάλωσης καυσίμου σε όσο το δυνατόν πιο χαμηλά επίπεδα. Σύμφωνα με την Renault, η μέση εργοστασιακή κατανάλωση βρίσκεται στα 5,8-6,1 λτ./100 χλμ.
Νέο δίκτυο φόρτισης από τη Renault!
Σταθερό και άνετο στο δρόμο το Renault Arkana
Σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά του Arkana, αυτή είναι στα γνωστά πρότυπα που μας έχει συνηθίσει η γαλλική μάρκα. Πιο συγκεκριμένα, συνδυάζει εξαιρετικά την άνεση με το εξαιρετικό κράτημα. Παρά την σεβαστή απόσταση των 200 χιλιοστών από το έδαφος, η οποία του όμως του επιτρέπει να κινηθεί με άνεση ακόμη και σε χωματόδρομο.
Σε γενικές γραμμές και σε κάθε είδους διαδρομή, το Arkana θα σας ικανοποιήσει στο έπακρο, με τα φρένα να εξασφαλίζουν την άμεση και απροβλημάτιστη ακινητοποίηση του όμορφου γαλλικού coupe SUV.
Τέλος, σε ότι αφορά την τιμή του Arkana mild hybrid 1.3 TCe 140 EDC, όπως αυτό της δοκιμής μας, ξεκινάει από τα 28.980 ευρώ.
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος