Η εταιρεία NTF Inc. στοχεύει να αλλάξει το μέλλον της αστικής κινητικότητας και να βελτιώσει την ζωή των ανθρώπων με το ιπτάμενο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ASKA. Η προπώληση του οχήματος έχει ήδη ξεκινήσει.
Διάφορες start-up επιχειρήσεις έχουν υποσχεθεί να φέρουν σε κυκλοφορία τα τελευταία χρόνια ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο, αλλά καμία δεν το έχει καταφέρει ακόμη.
Η NFT Inc. στοιχηματίζει ότι θα πετύχει εκεί όπου αντίπαλοί της έχουν αποτύχει, με τις προπαραγγελίες του πρώτου ιπτάμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της ASKA να έχουν ήδη ξεκινήσει. Ουσιαστικά, στόχος του οχήματος είναι να αλλάξει την αστική και προαστιακή ζωή μέσω ευκολότερων μετακινήσεων.
Όπως και άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις στον κόσμο της ηλεκτρικής κατακόρυφης απογείωσης και προσγείωσης, ο στόχος της Aska είναι να μετακινεί τους ανθρώπους γρηγορότερα μεταβαίνοντας σε έναν κόσμο με αυτοκίνητα σε πολυσύχναστους δρόμους και αυτοκινητόδρομους σε έναν κόσμο με χρήση ιπτάμενων οχημάτων.
Αλλά σε αντίθεση με τις άλλες εταιρείες επικεντρώνεται σε ιδιωτικά οχήματα που θα μετακινούνται μεταξύ της πόλης και των προαστίων, παρά τα αεροπορικά ταξί που αιωρούνται γύρω από τα αστικά κέντρα.
Το ASKA (που σημαίνει “πουλί που πετάει” στα Ιαπωνικά) θα έχει το μέγεθος ενός SUV και μπορεί να περιγραφεί καλύτερα ως αεροπλάνο που οδηγεί, παρά ως αυτοκίνητο που πετά.
Ακόμα και όταν οι έξι ρότορες του είναι διπλωμένοι κλειστοί, το όχημα έχει την αδιαμφισβήτητη όψη ενός ιπτάμενου σκάφους, με ένα μπροστινό παράθυρο σε στυλ ελικόπτερου και μια ξεχωριστή ουρά που μοιάζει με αυτή ενός αεροπλάνου.
Η ASKA δεν αναμένεται να παραδώσει τα οχήματα έως το 2026, που είναι το σημείο κατά το οποίο η εταιρεία εκτιμά ότι οι κανονισμοί για την ασφάλεια και τον έλεγχο της κυκλοφορίας θα έχουν αναπτυχθεί αρκετά για να υποστηρίξουν τη χρήση των νέων οχημάτων εναέριας κινητικότητας από τους καταναλωτές.
Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας επιβεβαίωσε ότι η NFT έχει ήδη αρχίσει να λαμβάνει προπαραγγελίες για το όχημα, η οποία συνοδεύεται από τιμή 789.000 δολαρίων που περιλαμβάνει και την εκπαίδευση πιλότων.
Οι προπαραγγελίες απαιτούν κατάθεση 5,000 δολαρίων η οποία είναι πλήρως επιστρεπτέα.
Διαβάστε ακόμα: Η εταιρεία ιπτάμενων ηλεκτρικών ταξί Volocopter λαμβάνει νέα κεφάλαια ύψους 200 εκατ. ευρώ
Αυτό που διαφοροποιεί την ASKA από τους ανταγωνιστές της, ισχυρίζονται οι συνιδρυτές της, είναι ότι οι πελάτες της δεν θα χρειαστεί να μεταβούν σε αεροδρόμιο για να χρησιμοποιήσουν το σκάφος.
Ομοίως, οι ρυθμιστικές αρχές δεν θα χρειαστεί να ανησυχούν για τη μεγάλη κίνηση στα αεροδρόμια από χρήστες αστικής κινητικότητας.
Αντ ‘αυτού, έχουν σχεδιάσει το ASKA για μεταφορά από πόρτα σε πόρτα – το μόνο που χρειάζεται ο οδηγός είναι αρκετός χώρος για το όχημα για να ξεδιπλώσει τα φτερά και τις λεπίδες του.
Ενώ το ASKA μπορεί να απογειωθεί σε διάδρομο, όπως ένα συμβατικό αεροπλάνο, είναι επίσης ικανό να ανυψωθεί κάθετα, όπως ένα ελικόπτερο.
Ο Guy Kaplinsky εξήγησε ότι η συμβατική απογείωση απαιτεί λιγότερη ενέργεια και ότι οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν αυτήν τη μορφή απογείωσης σε μια αγροτική περιοχή, όπου υπάρχει πολύς χώρος και να επιλέγουν την κάθετη προσγείωση στην πόλη.
Διαβάστε ακόμα: Ιπτάμενα αυτοκίνητα και λεωφορεία χωρίς οδηγό: το μέλλον της αστικής κινητικότητας
Κάθε ρότορας θα είναι εξοπλισμένος με μια ανεξάρτητη μπαταρία, αλλά η εταιρεία αποφάσισε επίσης να εγκαταστήσει δύο επεκτατές εμβέλειας οι οποίοι θα τροφοδοτούν το όχημα με βενζίνη. Οι δύο μεσαίοι ρότορες του αεροπλάνου μπορούν επίσης να λειτουργήσουν ως φτερά και είναι σε θέση να υποστηρίξουν την ολίσθηση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Το ASKA θα είναι αρκετά μικρό για να διατηρείται σε συμβατικό γκαράζ ή στο δρόμο, και θα μπορεί να επαναφορτίζεται χρησιμοποιώντας σταθμούς φόρτισης που υπάρχουν για ηλεκτρικά οχήματα. Επίσης, όπως ορισμένες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, η ASKA θα είναι εξοπλισμένη με ημιαυτόνομη τεχνολογία.
“Δεδομένου ότι στοχεύουμε καταναλωτές που περιλαμβάνουν μη επαγγελματίες πιλότους, πιστεύουμε ότι η ημιαυτόνομη τεχνολογία θα τους βοηθήσει να αισθάνονται άνετα να έχουν κάποιο βαθμό ελέγχου, αντί να κάθονται σε ένα πλήρως αυτόνομο “ρομπότ”, δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας. Ακόμα κι αν οι κανονισμοί επιτρέψουν πλήρη αυτονομία σε κάποια στιγμή στο μέλλον, «πιστεύουμε ότι πολλοί πελάτες θα εκτιμούσαν ότι είχαν ημιαυτόνομο όχημα με κάποιο βαθμό ελέγχου», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
Η NFT θέλει επίσης να επαναπροσδιορίσει την εμπειρία αγοράς με τον εκθεσιακό χώρο της ASKA στο Los Altos της Καλιφόρνια. Εκεί, οι πελάτες θα μπορούν να μιλούν με ειδικούς στην αεροδυναμική και τον έλεγχο πτήσεων.
Εάν ένα άτομο συγκαταλέγεται στους πρώτες ένας από τους 1.500 που έκαναν προπαραγγελία, θα του δοθεί μία μετοχή της εταιρείας και θα γίνει μέλος στο Founder’s Club της. Τα μέλη θα μπορούν να συναντώνται κάθε τρεις έως έξι μήνες με στελέχη της εταιρείας.