Ο τομέας των μεταφορών αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αιτίες για τις υψηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, οι ηλεκτρικοί εμπορικοί στόλοι μειώνουν πλέον σημαντικά τα αέρια του θερμοκηπίου.
Μάλιστα, η έκθεση Electrifying Data αναφέρει ότι ο εξηλεκτρισμός των στόλων εξοικονομεί κατά μέσο όρο 15 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ανά όχημα. Ουσιαστικά, αυτό το ποσοστό αντιστοιχεί σε 5.665 λίτρα καυσίμου.
Για την ιστορία, την έκθεση δημοσίευσε ο πάροχος λύσεων διαχείρισης στόλου Webfleet, ο οποίος αποτελεί μέλος του ομίλου Bridgestone.
Η Ελλάδα διαθέτει τον παλαιότερο στόλο της EE
Οι ηλεκτρικοί στόλοι των επιχειρήσεων μειώνουν το ανθρακικό αποτύπωμα
Σύμφωνα με την έκθεση της Webfleet, η μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή των εμπορικών στόλων είναι απαραίτητη για τη μείωση των εκπομπών CO2. Ουσιαστικά, οι μεταφορές με κινητήρες εσωτερικής καύσης αποτελούν την πρωταρχική αιτία στην αύξηση των εκπομπών ρύπων σε όλη την Ευρώπη.
Μάλιστα, η Webfleet στηρίζει το σκεπτικό της στο παράδειγμα του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου ο τομέας των μεταφορών ήταν υπεύθυνος για τις υψηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου το 2020.
Η IKEA θα έχει ηλεκτρικό στόλο μέχρι το 2040!
Ποιοι τα πάνε καλύτερα με τις εκπομπές CO2;
Τις πρώτες θέσεις της λίστας με τις περικοπές διοξειδίου του άνθρακα, καταλαμβάνουν το Ηνωμένο βασίλειο και η Ολλανδία. Συγκεκριμένα, οι 2 χώρες έχουν ρίξει τις εν λόγω εκπομπές περισσότερο από 13 τόνους CO2 ανά όχημα κατά μέσο όρο.
Στις επόμενες θέσεις συναντάμε την Ισπανία, τη Γαλλία και τη Δανία με τη μείωση να αγγίζει τους 10-13 τόνους. Τέλος, μέχρι 10 τόνους μείωσαν το ανθρακικό αποτύπωμά τους η Γερμανία και η Πολωνία.
Βιέννη: Ηλεκτρικός ο στόλος οχημάτων από το 2025
Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης
Το ενδιαφέρον των οδηγών για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αυξημένο κατά 300% τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, αυτό το ενδιαφέρον αντικατοπτρίζουν οι ηλεκτρικοί στόλοι και οι εδραίωση τους. Επιπλέον, πολλοί θεωρούν ότι η κυριαρχία της ηλεκτροκίνησης είναι δεδομένη τα επόμενα χρόνια.
Ωστόσο, είναι απαραίτητη η σωστή επιλογή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των οδηγών. Τέλος, στην περαιτέρω εδραίωση της ηλεκτροκίνησης συμβάλλουν οι επιδοτήσεις και τα κίνητρα, τα οποία προσφέρουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις.
Ελλάδα: Προτελευταία στους φορτιστές!
Το πρόβλημα της υποδομής και οι ηλεκτρικοί στόλοι
Ένα από τα προβλήματα που εμποδίζουν τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, είναι η έλλειψη των σημείων φόρτισης. Αν και λαμβάνουν χώρα προσπάθειες για την επέκταση των δικτύων φόρτισης, τα προβλήματα στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας προκαλούν καθυστερήσεις. Ουσιαστικά, ελάχιστα κράτη παρέχουν ιδανικές λύσεις φόρτισης.