Ευρωπαϊκή Ένωση: Οι εκπομπές CO2 από τις μεταφορές στα ίδια εδώ και χρόνια

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, οι εκπομπές C02 από τις οδικές μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχουν μειωθεί από το 2011.

Ακούστε το άρθρο

Οι εκπομπές CO2 από τις μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχουν μειωθεί από το 2011, αναφέρει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ECA). Αυτό παρά τους στόχους μείωσης ρύπων που έχουν τεθεί στην Γηραιά Ήπειρο για τα νέα αυτοκίνητα από το 2010. Βέβαια, οι κινητήρες τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πιο καθαροί και εκπέμπουν λιγότερους ρύπους. Ωστόσο, αυτό το αντιστάθμισε η αύξηση του όγκου των αυτοκινήτων, αλλά και των κινητήρων που πλέον είναι όλο και ισχυρότεροι.

Ευρωπαϊκή Ένωση: Η παραγωγή αυτοκινήτου έχει γίνει πιο «πράσινη»

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μείωσε τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίων αλλά…

Η ΕΕ είχε σημαντική επιτυχία στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) σε διάφορους τομείς, αλλά το CO2 από τις οδικές μεταφορές συνέχισε να αυξάνεται. Το 2021, αποτελούσε το 23% των συνολικών εκπομπών GHG της ΕΕ, με τα επιβατικά αυτοκίνητα να ευθύνονται σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Πιο συγκεκριμένα, οι εκπομπές από τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν σταθερές μεταξύ των ετών 2011 και 2022. Ωστόσο, μειώθηκαν οριακά οι εκπομπές από τα βενζινοκίνητα οχήματα (-4,6%). Ενώ τα πρότυπα της ΕΕ έχουν κάνει τους κινητήρες πιο αποδοτικούς την τελευταία δεκαετία, αυτά τα κέρδη έχουν ακυρωθεί σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση των πωλήσεων των SUV. Τα τελευταία έχουν αυξήσει τη μάζα του οχήματος κατά περίπου 10%, ενώ οι κινητήρες έχουν γίνει ισχυρότεροι.

Ευρωπαϊκή Ένωση: Στοπ στις επιδοτήσεις για κινέζικα ηλεκτρικά (;)

Τι συνέβη τη δεκαετία του 2010

Στη δεκαετία του 2010, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκμεταλλεύτηκαν τα κενά στις απαιτήσεις δοκιμών για να επιτύχουν μειωμένες εκπομπές σε εργαστηριακό περιβάλλον. Δημιουργώντας, έτσι, ένα τεράστιο χάσμα με τις πραγματικές εκπομπές. Μετά το dieselgate ένας νέος κύκλος δοκιμών μείωσε, αλλά δεν εξάλειψε το χάσμα μεταξύ των αποτελεσμάτων των δοκιμών και των εκπομπών του πραγματικού κόσμου.

Ευρωπαϊκή Ένωση: Ποια είναι η ασφαλέστερη χώρα για τους οδηγούς;

O Pietro Russo, μέλος της ECA, δήλωσε για την ηλεκτροκίνηση:

«Μια πραγματική και απτή μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων δεν θα συμβεί όσο κυριαρχεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης».

Έτσι έστειλε το μήνυμα ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μονόδρομος για την μείωση των ρύπων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

abb_img