Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, τα ερωτήματα που «γεννιούνται» σχετικά με αυτά, είναι αρκετά. Εκτός από την αυτονομία τους, απορίες υπάρχουν από το κοινό και σχετικά με την αξιοπιστία τους. Τώρα, σύμφωνα με μία έρευνα της γερμανικής ADAC για το 2022, η οποία αφορά την αξιοπιστία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι στη κορυφή της λίστας.
Μάλιστα, αυτή είναι η πρώτη φορά που ηλεκτρικά μοντέλα καταλαμβάνουν θέση στην εν λόγω λίστα. Πιο συγκεκριμένα, μέσα σε αυτή συναντάμε τα: Tesla Model 3, BMW i3, Renault Zoe και Volkswagen ID.3. Ωστόσο, για να συμπεριληφθεί ένα όχημα στην έκθεση αξιοπιστίας της ADAC, πρέπει να έχει πωληθεί σε τουλάχιστον 7.000 μονάδες. Και όλα αυτά, μετά από τα 2 πρώτα χρόνια κυκλοφορίας του στην αγορά.
Φόρος βενζίνης για… ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Τέξας
Η λέσχη αυτοκινήτου ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club) ιδρύθηκε το 1903. Κυρίως, εστιάζει στην οδική κυκλοφορία, την οδική ασφάλεια και την προστασία των δικαιωμάτων των χρηστών των δρόμων. Επιπλέον, η βασική υπηρεσία που προσφέρει σε πάνω από 20 εκατομμύρια μέλη της, είναι η οδική βοήθεια. Ωστόσο, διαθέτει και άλλες υπηρεσίες, όπως η αεροπορική διάσωση, οι ιατρικές υπηρεσίες, με πάνω από 55 ελικόπτερα αεροδιακομιδής σε όλη τη Γερμανία.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα vs πλυντήριο αυτοκινήτων
Ελάχιστες βλάβες παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Στην κορυφή της λίστας είναι τα 2 γερμανικά μοντέλα, κατασκευής 2020, Volkswagen ID.3 και BMW i3. Σύμφωνα με την ADAC, αναφέρθηκαν 0,2 βλάβες ανά 1.000 οχήματα, αποδεικνύοντας την υψηλή αξιοπιστία τους. Αμέσως μετά, ακολουθεί το δημοφιλές αμερικάνικο μοντέλο, Tesla Model 3.
Σε αυτή την περίπτωση, ο δείκτης αναφέρει 1,1 βλάβες ανά 1.000 οχήματα, για το μοντέλο του 2020. Και εδώ, τα αποτελέσματα παρουσιάζουν υψηλή αξιοπιστία. Ωστόσο, την χαμηλότερη επίδοση στην έκθεση είχε το Renault Zoe, με βαθμολογία 3,3 βλάβες ανά 1.000 οχήματα.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σημαντική αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη
Στην ίδια κατηγορία οχημάτων με το Tesla Model 3, μόνο ελάχιστα μοντέλα εσωτερικής καύσης κατάφεραν να πάρουν καλύτερη βαθμολογία. Ειδικότερα, η ADAC αναφέρει 0,8 βλάβες ανά 1.000 οχήματα για τη BMW Σειρά 3 και τη Mercedes-Benz C-Class και 1 βλάβη ανά 1.000 μονάδες για το Audi A4.
Βέβαια, η ADAC τονίζει ότι το άδειο ρεζερβουάρ καυσίμου, η άδεια μπαταρία και τα προβλήματα ελαστικών, δεν επηρεάζουν τους δείκτες αξιοπιστίας στη έρευνα.