Αττική Οδός: Αύξηση των διοδίων στα 3,25 ευρώ

Η νέα σύμβαση παραχώρησης για την Αττική Οδό προβλέπει αύξηση των διοδίων σε ώρες αιχμής, με το κόστος διέλευσης να ορίζεται στα 3,25 ευρώ.

Ακούστε το άρθρο

Η Αττική Οδός θα έχει αυξημένα διόδια τις ώρες αιχμής, όπως ορίζει η νέα σύμβαση παραχώρησης. Πριν από περίπου 2 μήνες είχε γίνει γνωστό ότι η νέα 25ετής σύμβαση προβλέπει μείωση των διοδίων από τα 2,80 ευρώ στα 2,50 ευρώ.

Ωστόσο, αυτό θα ισχύει μόνο για την πρώτη πενταετία. Μετά το πέρας της, η σύμβαση κάνει λόγο για αύξηση της τάξης του 30% στις ώρες αιχμής, με το κόστος να φτάνει τα 3,25 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, οι οδηγοί θα πληρώνουν το εν λόγω ποσό από τις 7.00 έως τις 9.00 το πρωί και από τις 16.00 έως τις 18.00 το απόγευμα. Η αύξηση μετά την πρώτη πενταετία θα λάβει χώρα με την συναίνεση του ελληνικού Δημοσίου.

Αττική Οδός: Μειωμένες τιμές στα διόδια

Η Αττική Οδός «πήζει», ο οδηγός πληρώνει

Το δικαίωμα αύξησης του κόστους διέλευσης από τα διόδια προκύπτει στην εξής περίπτωση: όταν η μέση ωριαία αύξηση της κυκλοφορίας κατά τις 2 περιόδους αιχμής (πρωί–απόγευμα) και τουλάχιστον για 2 ώρες της ημέρας είναι χαμηλότερη των 45 χιλιομέτρων την ώρα.

Αυτό θα πρέπει να συμβαίνει για 30 ημέρες και για περίοδο 6 συνεχόμενων μηνών, αφαιρώντας το καλοκαίρι, σε 4 τμήματα του οδικού άξονα. Μοναδική προϋπόθεση ότι τουλάχιστον σε 3 από αυτά, θα πρέπει να υπάρχουν οι ανωτέρω συνθήκες. Τέτοια τμήματα είναι ο κόμβος Μεταμόρφωσης, η Σήραγγα Βριλησσίων, η σήραγγα Δουκίσσης Πλακεντίας κ.α.

Αττική Οδός: Ακριβότερα διόδια σε ώρες αιχμής;

Τι ισχύει για τα φορτηγά;

Σε ότι αφορά τα φορτηγά, η νέα σύμβαση ορίζει ότι όσα είναι παλαιότερης τεχνολογίας και ρυπογόνα, θα πληρώνουν ακριβότερα διόδια. Αντιθέτως, η νεότερη γενιά Euro 6 θα πληρώνει φθηνότερα. Ουσιαστικά, η σύμβαση τηρεί τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες που ισχύουν και για την Εγνατία Οδό.

Εκτός από την αύξηση των διοδίων, βαριές θα είναι και οι ποινές σε περίπτωση δυσλειτουργιών και καθυστερήσεων εν μέσω κακοκαιρίας. Ουδείς ξεχνάει τον χιονιά του 2021, όπου 3.500 οχήματα «κόλλησαν» στην Αττική Οδό, προκαλώντας τεράστια σύγχυση και ταλαιπωρία στους οδηγούς.

Για την αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων, η νέα σύμβαση προβλέπει μεγάλα πρόστιμα στον παραχωρησιούχο σε περίπτωση διατάραξης της εύρυθμης λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου και αργών αντανακλαστικών.

Αττική Οδός: 8 οι υποψήφιοι για την παραχώρηση της!

Πρόστιμα μέχρι και 20 εκατομμύρια ευρώ ανά όχημα

Ειδικότερα, στο 90% των συμβάντων, ο χρόνος ανταπόκρισης πρέπει να είναι μικρότερος των 10 λεπτών. Σε περίπτωση αποχιονισμού, στο 80% των συμβάντων πρέπει να είναι κάτω από μισή ώρα.

Επιπλέον, εάν ο χρόνος ανταπόκρισης είναι άνω της μίας ώρας, το πρόστιμο φτάνει τις 600.000 ευρώ. Σε περίπτωση που η απομάκρυνση ενός οχήματος μέσω άλλου οδικής βοήθειας, διαρκέσει μεταξύ 60 και 90 λεπτών το πρόστιμο είναι 500.000 ευρώ ανά όχημα. Αν ξεπεράσει τα 90 λεπτά το πρόστιμο ανεβαίνει στο 1,5 εκατομμύριο ευρώ!

Σε περίπτωση κακοκαιρίας που θα οδηγήσει στον εγκλωβισμό οχημάτων από 6 έως 24 ώρες, το πρόστιμο θα είναι 10 εκατομμύρια ευρώ ανά όχημα. Τέλος, εάν οχήματα μείνουν εγκλωβισμένα για χρονικό διάστημα άνω των 24 ωρών το πρόστιμο πηγαίνει στα 20 εκατομμύρια ευρώ ανά όχημα.

Αττική Οδός: Μειωμένο το κόστος στα διόδια!

Η Αττική Οδός σε… 70 κομμάτια

Η Αττική Οδός, όπως ορίζει η νέα σύμβαση, θα αποτελείται από 70 κομμάτια του ενός χιλιομέτρου έκαστο. Αυτά θα αξιολογούνται στους τομείς της λειτουργίας και της συντήρησής τους σύμφωνα με 20 δείκτες.

Αν η παραχωρησιούχος εταιρεία λάβει βαθμολογία με πάνω από 95% δεν θα έχει κάποιο πρόστιμο. Σε περίπτωση που η βαθμολογία που θα λάβει είναι μικρότερη, το πρόστιμο θα είναι από το 2% των εσόδων του προηγούμενου ημερολογιακού έτους έως 10% πρόστιμο και καταγγελία της σύμβασης.

Τέλος, η ολοκλήρωση του διαγωνισμού ήταν προγραμματισμένη για τις 10 Ιουλίου. Ωστόσο, οι υποψήφιοι θεώρησαν ότι ο χρόνος για την αξιολόγηση της σύμβασης δεν είναι αρκετός. Έτσι το ΤΑΙΠΕΔ έδωσε νέα παράταση έως τις 17 Ιουλίου.

abb_img