Recurrent Auto: Η γρήγορη φόρτιση «σκοτώνει» τη μπαταρία;

Η Recurrent Auto, μελέτησε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φορτίζουν με γρήγορη και αργή φόρτιση, βγάζοντας συμπέρασμα για τη «ζωή» της μπαταρίας.

Ακούστε το άρθρο

Πόσο επηρεάζει η γρήγορη φόρτιση τη μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Προκαλεί υποβάθμιση της μπαταρίας με την πάροδο του χρόνου, η οποία οδηγεί σιγά σιγά στο τέλος της «ζωής» της; Αυτό μελέτησε η εταιρεία Recurrent Auto, μέσω σχετικής έρευνας που πραγματοποίησε, αναλύοντας δεδομένα φόρτισης.

Πιο συγκεκριμένα, ανέλυσε δεδομένα φόρτισης σε περισσότερα από 12.500 ηλεκτρικά οχήματα Tesla στις ΗΠΑ, σχετικά με το πόσο επηρεάζει η γρήγορη φόρτιση τη μπαταρία, σε σύγκριση με την αργή φόρτιση.

Φορτιστής vs ταχυφορτιστής: Ποιες οι διαφορές τους;

Τι λέει η Recurrent Auto για τη γρήγορη φόρτιση;

Ειδικότερα, σύγκρινε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φορτίζουν γρήγορα τουλάχιστον το 90% του χρόνου, με τα αυτοκίνητα που φορτίζουν γρήγορα λιγότερο από το 10% του χρόνου. Τα αποτελέσματα «μίλησαν» και έδειξαν τι πραγματικά ισχύει. Ουσιαστικά, σύμφωνα με τη μελέτη δεν υπάρχει καμία διαφορά στην εμβέλεια της μπαταρίας.

Η νέα μπαταρία της CATL χρειάζεται μόνο… 10 λεπτά φόρτισης!

Η επιλογή συνεχούς ρεύματος και εναλλασσόμενου ρεύματος δεν είναι οι μοναδικοί παράγοντες που επηρεάζουν την μπαταρία μακροπρόθεσμα. Φυσικά, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, όπως είναι οι ακραίες θερμοκρασίες, είτε είναι πολύ υψηλές είτε πολύ χαμηλές.

H Tesla εξετάζει τεχνολογία σούπερ γρήγορης φόρτισης

Ποιες… συνήθειες προστατεύουν τη μπαταρία;

Επιπλέον, σύμφωνα με τη Recurrent Auto, τα ισχυρά συστήματα διαχείρισης θερμότητας, τάσης και μπαταρίας των ηλεκτρικών αυτοκίνητων, προστατεύουν τη μπαταρία από τη χρήση γρήγορου φορτιστή.

Ένας τρόπος για μεγαλύτερη διάρκεια είναι η χρήση της λειτουργίας προετοιμασίας της μπαταρίας, τόσο σε χαμηλές όσο και υψηλές θερμοκρασίες. Με αυτόν τον τρόπο, οι κυψέλες φτάνουν στη βέλτιστη θερμοκρασία πριν την τοποθέτηση βύσματος φόρτισης.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η οικιακή φόρτιση αγχώνει τους ιδιοκτήτες

Επίσης, καλό είναι η φόρτιση να μη γίνεται σε πολύ χαμηλές ή πολύ υψηλές καταστάσεις φόρτισης. Ο λόγος έχει να κάνει με την αντίσταση της μπαταρίας, η οποία θα είναι υψηλότερη σε αυτά τα επίπεδα, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τη μπαταρία.

Τέλος, μία προηγούμενη μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2020, συμπέρανε ότι τα οχήματα με μπαταρία αντιμετώπισαν υποβάθμιση της μπαταρίας από 0 έως 4,1% κατά τον πρώτο χρόνο.

abb_img