To eVTOL Supernal S-A2 «προσγειώθηκε» στο Λας Βέγκας, στην έκθεση CES 2024 και προκάλεσε ενθουσιασμό. Το εν λόγω ιπτάμενο όχημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης είναι προϊόν της Supernal, η οποία είναι ουσιαστικά το τμήμα αεροπορικών ταξί της Hyundai.
Πιο συγκεκριμένα, το τμήμα της ιαπωνικής μάρκας ανακοίνωσε τη 2η γενιά eVTOL της, το S-A2, το οποίο θα έχει θέσεις για 4 επιβάτες και έναν πιλότο και θα είναι έτοιμο μέχρι το 2028. Η Supernal έκανε την πρώτη της εμφάνιση πριν 4 χρόνια και πάλι στην έκθεση CES 2020, παρουσιάζοντας τότε το S-A1 eVTOL.
MATISSE: Μπαταρίες στερεάς κατάστασης σε ηλεκτρικά αεροσκάφη
Το Supernal S-A2 θα κάνει ταξίδια όπως τα συμβατικά ελικόπτερα
Το Supernal κατάφερε να εντυπωσιάζει με το S-A2 eVTOL, επαναφέροντας την πρώτη ιδέα της εταιρείας μετά από 4 χρόνια. Διαθέτει 8 ρότορες και υπόσχεται αθόρυβες πτήσεις σε ύψος 1.500 ποδών και ταχύτητες πλεύσης 120 μιλίων ανά ώρα (193 χλμ/ώρα).
BSR HyAirport: Αεροπορία Υδρογόνου στη Βαλτική Θάλασσα
Επίσης, η εταιρεία ανακοίνωσε πως η παραγωγή του S-A2 θα γίνει σε κλίμακα αυτοκινητοβιομηχανίας. Το eVTOL θα είναι άκρως αποδοτικό, εκτελώντας ταξίδια 25 με 40 μίλια μεταξύ πόλεων και αεροδρομίων. Σε ότι αφορά τη μπαταρία του, δεν υπάρχουν πολλές πληροφορίες προς το παρόν, αλλά είναι αρκετή για αυτές τις αποστάσεις.
Προφανώς, η Supernal αναμένεται να επωφεληθεί από τη στρατηγική συνεργασία της με τη Hyundai. Παράλληλα, η παραγωγική ικανότητα της εταιρείας θα λάβει ενίσχυση με αύξηση του προσωπικού, που ήταν σχεδόν διπλάσια στα τέλη του 2023. Επιπλέον, όπως όλα δείχνουν, οι δοκιμαστικές πτήσεις θα ξεκινήσουν το Δεκέμβριο του 2024. Με την υποβολή αίτησης για πιστοποίηση FAA να ακολουθεί σύντομα.
Το Hyundai S-A2 ηλέκτρισε την CES
Ο Πρόεδρος του Hyundai Motor Group και Διευθύνων Σύμβουλος της Supernal, δήλωσε:
«Αξιοποιώντας την ταλαντούχα ομάδα μας 600 ατόμων, τις τεράστιες τεχνικές και επιχειρηματικές δυνατότητες του Ομίλου Hyundai Motor και αξιόπιστων προμηθευτών αερομεταφορών σε όλο τον κόσμο, η Supernal είναι έτοιμη να προσφέρει μια νέα εποχή πτήσεων».
Τέλος, για την ιστορία, η εταιρεία άνοιξε τα τεχνικά γραφεία της στο Irvine της Καλιφόρνια τον Ιούλιο του περασμένου έτους. Μάλιστα, άνοιξε και μία εγκατάσταση Ε&Α στο Fremont 2 μήνες αργότερα. Σύμφωνα με τον Shin, το εργατικό δυναμικό περιλαμβάνει πολλούς μηχανικούς από την Boeing, τη Lockheed Martin και την Tesla.