Ο Άρης Σταθάκης, του οποίου το όνομα έχει γίνει συνώνυμο της οδικής ασφάλειας, έκανε σαν σήμερα την πρώτη εκπομπή με τίτλο «Από την Θέση του Οδηγού».
Μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα το «StAr Ίδρυμα Αρη Σταθάκη για την Οδική Ασφάλεια» γιορτάζει την επέτειο των 34 ετών από την ημέρα που στον τηλεοπτικό αέρα ιδιωτικού σταθμού έπαιξε το πρώτο επεισόδιο της θρυλικής εκπομπής. Μιας εκπομπής που στα μόλις οκτώ χρόνια της «ζωής» της, κατάφερε να μείνει χαραγμένη στην μνήμη χιλιάδων ανθρώπων. Γιατί είχε άποψη και δεν απευθυνόταν μόνο σε λάτρεις του αυτοκινήτου και των αγώνων. Αλλά σε όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλου. Χωρίς υπερβολές, χωρίς φωνές και χωρίς πολύπλοκους, εξειδικευμένους όρους.
Εξηγούσε τα πάντα με απλό και κατανοητό τρόπο, κερδίζοντας τον θαυμασμό και την προσοχή όλων των τηλεθεατών. Παράλληλα ασχολήθηκε πολύ και με ιδιαίτερο ζήλο με τα θέματα Οδικής Ασφάλειας. Με κουίζ, σποτάκια και ολόκληρα ρεπορτάζ που εξηγούσαν όχι μόνο τα μέσα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας της εποχής, αλλά και τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να τα χρησιμοποιούμε.
Ο ίδιος άσκησε μεγάλες πιέσεις στην πολιτεία. Τόσο από την τηλεόραση, όσο και από την ραδιοφωνική εκπομπή «Οδηγώντας» που έκανε για πολλά χρόνια στον ίδιο όμιλο. Στόχος του η βελτίωση των υποδομών, των οδηγών, των πεζών και της κατάστασης των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους. Αλλά και οι τροχονόμοι, στους οποίους έκανε και δωρεάν σεμινάρια.
Αργότερα, μετά το “Από την θέση του Οδηγού” ήρθε μια ακόμα τηλεοπτική εκπομπή, το «60’’ με τον Άρη Σταθάκη», αμέσως μετά το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του σταθμού. Αλλά διακόπηκε λόγω ασυμβίβαστου, μετά την εκλογή του.
Ενας διαφορετικός βουλευτής
Ως αντιδήμαρχος Αθηναίων απομάκρυνε από τους δρόμους χιλιάδες παρατημένα αυτοκίνητα. Με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η εικόνα της πόλης και να ελευθερωθούν αντίστοιχες θέσεις στάθμευσης. Επίσης δημιούργησε την υπηρεσία που έκοβε τα κλαριά δέντρων που εμπόδιζαν την ορατότητα σε φανάρια και πινακίδες του Κ.Ο.Κ. Ενώ ως βουλευτής εμπνεύστηκε και δημιούργησε την διακομματική επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, η οποία λειτουργεί ως σήμερα. Επιπλέον παρέδωσε το βουλευτικό του αυτοκίνητο, έστειλε τον αστυνομικό που του έδωσαν πίσω στην υπηρεσία του και εισηγήθηκε να αποκτήσουν όλοι οι βουλευτές μικρά υβριδικά και όχι πανάκριβα αυτοκίνητα.
Ακόμα, έφερε στην Ελλάδα δωρεάν το πρώτο μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής για παιδιά. Το οποίο, αν και διδασκόταν ήδη σε 13 χώρες, απορρίφθηκε από το Υπουργείο Παιδείας.
Από τότε πολλά έχουν αλλάξει, όμως πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα ώστε να έχουμε στην πραγματικότητα Οδική Ασφάλεια και Κυκλοφοριακή αγωγή σε κάθε ηλικία. Για αυτό το λόγο δημιούργησε το «StAr, Ίδρυμα Άρη Σταθάκη για την Οδική Ασφάλεια» που συνεχίζει το έργο του. Χωρίς εγκαταστάσεις, εργαζόμενους και ύποπτα πάγια έξοδα. Ακριβώς όπως έκανε ο ίδιος. Διακριτικά και αποτελεσματικά. Μάλιστα το Ίδρυμα ετοιμάζει την άνοιξη μια εκδήλωση για να τιμήσει το έργο και την μνήμη του, 10 χρόνια μετά τον χαμό του.
Δείτε ακόμα: Ύπνος και Οδική Ασφάλεια