Τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο «βιώσιμα» από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό έδειξε μελέτη της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας (UBA).
Μάλιστα, το ποσοστό αυτό θα σημειώσει αύξηση στο 55% έως το 2030. Στόχος είναι τα ηλεκτρικά οχήματα να διατηρήσουν το κλιματικό τους πλεονέκτημα, ακόμη και αν το μερίδιο των καυσίμων αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.
Τα μεταλλικά στηθαία αντέχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβαρύνουν το περιβάλλον;
Ωστόσο, η μελέτη της UBA επισημαίνει ορισμένες αρνητικές επιπτώσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στο περιβάλλον. Ειδικότερα, στο νερό και στο έδαφος. Αυτό έχει να κάνει κυρίως με τα ορυκτά καύσιμα που εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και των μπαταριών.
Επίσης, οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πρώτων υλών εξόρυξης (κοβάλτιο, νικέλιο, λίθιο) που είναι κρίσιμες για την παραγωγή μπαταριών EV αναμένεται να μειωθούν. Και αυτό για μειώνεται η ανακύκλωση αυτών των υλικών από χρησιμοποιημένες μπαταρίες.
Έκπτωση 34% στα διόδια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι ισχύει για τα ηλεκτρικά φορτηγά
Η μελέτη της UBA εξέτασε επίσης τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ελαφρών φορτηγών που κινούνται με LNG. Σε αυτή την περίπτωση αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει περιβαλλοντικό πλεονέκτημα έναντι των πετρελαιοκίνητων φορτηγών.
Από την άλλη, τα ηλεκτρικά φορτηγά που θα εγγραφούν το 2030 θα είναι έως και 78% πιο βιώσιμα από τα αντίστοιχα φορτηγά που κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Παρά το γεγονός ότι αυτά τα οχήματα διανύουν πολλά χιλιόμετρα.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν τις καρδιές των καταναλωτών
Σε βάθος χρόνου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι φιλικά για το περιβάλλον
Να σημειώσουμε ότι παρόλο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρουν αρχικά μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα λόγω των μπαταριών. Ωστόσο, μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση της διάρκειας ζωής τους στα 200.000 χιλιόμετρα αποκαλύπτει τις μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τα αντίστοιχα παραδοσιακά οχήματα εσωτερικής καύσης.
Η μελέτη δείχνει ότι ένα ηλεκτρικό πρέπει να διανύσει περίπου 90.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει το αρχικό αποτύπωμα. Αλλά και να ξεπεράσει τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης ως προς την φιλικότητα προς το περιβάλλον.
Μακροπρόθεσμα και μετά από 200.000 χιλιόμετρα, ένα ηλεκτρικό εκπέμπει κατά μέσο όρο 24,2 τόνους CO2 από τους 33 τόνους που εκπέμπει ένα πετρελαιοκίνητο όχημα. Ωστόσο, η ανάλυση υπογραμμίζει πως όταν ένα ηλεκτρικό χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια από ορυκτά καύσιμα, μπορεί να χρειαστούν περισσότερα χιλιόμετρα για να ξεπεράσει τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Αν χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα θα ξεπεραστεί πολύ νωρίτερα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ