Αυστριακό σύστημα πρωτοποριακής φόρτισης για ηλεκτρικά ταξί

Στη Βιέννη και το Γκρατς, το «eTaxi Austria Project» ξεκινά μια δοκιμή μεγάλης κλίμακας για έναν νέο τύπο τεχνολογίας φόρτισης που χρησιμοποιεί μια ειδική βάση. Η δοκιμαστική περίοδος της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα διαρκέσει δύο χρόνια.

Με το σύστημα Easelink, τα ηλεκτρικά ταξί μπορούν να φορτίζουν με μια ειδική σύνδεση φόρτισης στη θέση όπου σταθμεύουν. Η προσέγγιση αυτή υπόσχεται πολλά για τους φορείς εκμετάλλευσης στόλου.

Η διαδικασία φόρτισης της Easelink για ηλεκτρικά ταξί

 Easelink

Σε αντίθεση με τις τεχνολογίες επαγωγικής φόρτισης, η διαδικασία φόρτισης της Easelink περιλαμβάνει φυσική επαφή μεταξύ του ηλεκτρικού οχήματος και της στατικής πηγής φόρτισης.

Το έργο eTaxi Austria είναι μια αυστριακή πρωτοβουλία. Συνολικά 66 ηλεκτρικά οχήματα προετοιμάζονται για το έργο στη Βιέννη και το Γκρατς. Η τεχνολογία αγώγιμης φόρτισης που ονομάζεται Matrix Charging προέρχεται από την Easelink, μια εταιρεία με έδρα το Γκρατς.

Διαβάστε επίσης: Το Michigan στοχεύει να κατασκευάσει τον πρώτο δημόσιο δρόμο με ασύρματη φόρτιση στις ΗΠΑ

Η ισχύς του εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW με απόδοση μετάδοσης άνω του 99% θα μεταφέρεται στις τοποθεσίες όπου σταθμεύουν τα ηλεκτρικά ταξί.

Το VW ID.4 και το πρόσφατα λανσαρισμένο Hyundai Ioniq 5 θα χρησιμεύσουν ως πιλοτικά οχήματα για τη δοκιμή της συγκεκριμένης τεχνολογίας στη Βιέννη και το Γκρατς.

Η Easelink παρέχει και στα δύο μοντέλα μια λύση που «μπορεί ήδη να εγκατασταθεί στα περισσότερα από τα ηλεκτρικά οχήματα που είναι διαθέσιμα στην αγορά σήμερα», όπως έχει επισημάνει ο Hermann Stockinger, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Easelink.

Το πιλοτικό έργο «eTaxi Austria»

 Easelink

Το πιλοτικό έργο eTaxi Austria θα αφορά σε 66 ταξί σε πλήρη λειτουργία στα πλαίσια μιας εκτεταμένης πιλοτικής φάσης προσανατολισμένης στον πελάτη.

Το έργο θα διαρκέσει έως το 2024 και ως τότε η έκδοση του Matrix Charging θα πρέπει να είναι διαθέσιμη για τους πελάτες.

Εκτός από το κιτ μετατροπής, η Easelink αναφέρει ότι αυτή τη στιγμή συνεργάζεται «με κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές σε μια σειρά εφαρμογών για το  Matrix Charging».

Το Easelink δεν θέλει ακόμη να ανακοινώσει την τιμή που θα έχει για τους τελικούς χρήστες. Ωστόσο, οι αυστριακές εταιρείες υπόσχονται ότι «το κόστος της τεχνολογίας θα επιτρέψει τη χρήση του Matrix Charging σε όλα τα τα οχήματα».

 EaselinkΣύμφωνα με την Easelink, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη δοκιμές με κατασκευαστές και προμηθευτές αυτοκινήτων, παρόχους υποδομής φόρτισης και φορείς εκμετάλλευσης στόλου στο πλαίσιο έργων συνεργασίας.

Από το καλοκαίρι του 2020, το σύστημα έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από μια εταιρεία κοινής χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε δημόσιους χώρους στο Γκρατς, και από αυτήν την άνοιξη θα γίνει επίσης μια αναπτυξιακή συνεργασία με την Αυστριακή Λέσχη Αυτοκινήτου, Μοτοσικλέτας και Τουρισμού (ÖAMTC).

Πιο πρόσφατα, το σύστημα φόρτισης είχε παρουσιαστεί στην IAA Mobility του Μονάχου. Μάλιστα, στα τέλη του περασμένου έτους, η Easelink ανέφερε ακόμη και ενδιαφέρον από την Κίνα.

Ο κατασκευαστής στοχεύει τόσο στους φορείς εκμετάλλευσης στόλου, όσο και σε ιδιώτες με τη συγκεκριμένη λύση φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Εξαλείφοντας τους ογκώδεις σταθμούς φόρτισης και τα καλώδια, η υποδομή φόρτισης μπορεί να αναπτυχθεί σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, χωρίς να απαιτείται επιπλέον χώρος.

 Easelink

Επίσης, η βάση φόρτισης στο χώρο στάθμευσης είναι ανθεκτική και δεν χρειάζεται συντήρηση. Έτσι μπορεί εύκολα να εγκατασταθεί σε δημόσιους χώρους καθώς και σε ιδιωτικά γκαράζ.

Το έργο χρηματοδοτείται, επίσης, από το Αυστριακό Ταμείο Κλίματος και Ενέργειας στο πλαίσιο του προγράμματος εφαρμογής της κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Διαβάστε επίσης: Μπορούν τα ηλεκτρικά οχήματα να «αποσυνδεθούν» από τα καλώδια φόρτισης;

Η Easelink εργάζεται στην αυτοματοποιημένη τεχνολογία φόρτισης από το 2015 και έχει εξασφαλίσει «πολυάριθμα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και εμπορικά σήματα» στη διαδικασία.

Η εταιρεία απασχολεί σήμερα 24 άτομα και έχει τοποθεσίες στην Αυστρία και την Κίνα.